wet pheasant tail

Started by TuynmanM, February 22, 2013, 14:49:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TuynmanM



deze vond ik op de site,maar ben ik in de buurt van wat het zou moeten zijn?



jelle

ziet er goed uit maar,
het lijfje mag iets verder naar de haakbocht toe en naar mijn idee  is twee slagen met de hackle ruim voldoende


Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

TuynmanM

bedankt voor het advies Jelle

ik twijfel een beetje aan de lengte van de hackle,moet die nog iets korter?

jelle

die mag iets korte maar het is een natte vlieg, dus slappe wat langere dun gebonden hackle
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

TuynmanM


jelle

deze lijkt al erg op het origineel ::goodjob::
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

TuynmanM

Dankjewel ik doe mijn best  ;D

TuynmanM

is dit trouwens ook een vliegje die het goed doet op bijv. de Eemhof,Baggelhuizen enz?

jelle

vast wel ;)
maar dat moet je gewoon proberen,
ook die forellen kunnen erg wispelturig zijn.
Ik heb eens 13 vissen gevangen aan ook 13 verschillende vliegen,
elke keer dacht dit is em maar niks meer, volgende vlieg eraan op exact de zelfde plek en raak
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

TuynmanM

bedankt voor de info en advies Jelle, ik zal er eens een paar meenemen als ik naar de Eemhof ga,ik zal er nog een stelletje maken om er een beetje ervaring in te krijgen om dit vliegje te maken.

jelle

binden is oefenen oefenen en oefenen
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

Mischien de hackle iets verder naar het haak oog toe .

en je body tot  je weerhaakje knopen.

lengte van de hackle punten.zou wel kunnen.
maar korter mag ook wel.

weet nou even niet hoe het binden was met de maten van natte vliegen.
1,5 keer de opening van steel tot haakpunt.

maar je bent goed bezig.


Beertje

#12
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

BV

Vangen zal hij wel ,
maar net zoals jij zelf zou je je vlieg even mogen  kammen voor je een foto neemt  ;) ;)
Zachte hackel mooi gelijk naar achter, dan komt ie nog mooier over.

TuynmanM

iedereen bedankt voor de info,hier ga ik mee aan de slag,ik zal er morgen nog 1 op de foto zetten en zal de vlieg even kammen ;) ;D

gr
Marco

jelle

Je krijgt in ieder geval geen commentaar op de foto`s dus dat gaat goed ::goodjob::
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

TuynmanM

hahaha dat is waar de foto´s zijn niet echt scherp maar ff vlug met mijn mobiel genomen,de volgende foto zal ik even met de camera maken  ;D

jelle

nou dan heb je een betere mobiel dan mij ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

zijn dr zoveel vliegvissers die foto,s de iets plaatsen van hun vliegen ???
neu niet veul.

beter iets dan helemaal niks.

dus ...

ik vindt het wel oke.
je kan ieder geval zien wat die persoon,bedoeldt of wilt horen.

jelle nu jij foto ??

Troutbuster

Lekker bezig Marco!!

Henk (rossie) zei het al, dé stelregel bij dit soort vliegen is dat de body begint ter hoogte van de weerhaak!
Staartlengte = haaksteel, hackle lengte = opening haakoog tot haakpunt met max 1,5 x

Probeer de patrijs hackle eens te strippen, dus een halve hackle veer met de fibers aan een kant, en dan 2 à 3 slagen hacklelen!
Laat de fibers met de natuurlijke kromming naar achter plooien en je zal zien, een verbluffend resultaat met eenvoud aan de basis!
(ook goed voor diverse Spider patroontjes!)

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


TuynmanM

ik zou vandaag nog een foto plaatsen van de natte PT


hier is die dan...
met mij camera ging het niet lukken dus toch maar weer de mobiel
ik zal eerst weer patrijs veertjes moeten bestellen en ga dat vandaag even doen
maar het binden word wel steeds leuker om te doen en zoals er al gezegd werd blijven oefenen en oefenen en........
ik ga alle advies even opschrijven en zeker gebruiken want ik wil natuurlijk wel verder komen in het binden.

Gr
Marco

TuynmanM

ik weet dat dit niet de juiste topic is maar waar kopen jullie de veren,ik koop het meeste bij Martens of zijn er betere winkels waar je de spullen kan halen?

Beertje

Martens heeft prima kwaliteit spul.Maar kijk ook eens bij onze sponsors,A&M en g.p.Of loop eens bij de plaatselijke (als die er is)winkelier binnen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

TuynmanM

oke,de sponsors weet ik wel te vinden A&M is bekend bij mij,ik ben ook erg tevreden met wat hun te koop hebben en de service is perfect en de plaatselijke winkelier dat is voor mij in Heiloo die weet ik ook te vinden,leuke winkel goed advies en heb daar vorige week mijn nieuwe hengel gekocht met reel.  G.P. weet ik nog niet maar zal de site is bekijken.

Gr
Marco

BV

Marco,

Als je nu zelf je drie foto's na lekaar ziet zie je een mooie evolutie.
Nogmaals , vis vangen zullen ze allemaal,  maar visser zijn kritischer.
Nu nog een halve slag minder hackle en dan is hij zeer zeer goed.