Welke lijn op Kunnan #3/4

Started by kvb, December 15, 2011, 20:19:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kvb

Hallo , een paar geleden een Kunnan Lavis #3/4 Boron op de kop getikt.
Echter het is er nog niet van gekomen om een reel zoeken/vinden .
Dus ik heb nog nooit met de hengel geworpen , ik moet zeggen dat het een vrije soepele , dunne hengel is , zwabbert lekker, de bedoeling was dan ook om aan voorntjes en baars vangen lol te hebben

Nu had ik graag geweten naar  welke lijn en reel ik het best op zoek ga.
Ik zou er mee vissen op een vijver , kraakhelder water , in de kanten ondiep naar 6meter +

Omdat ik vanaf de oever ga vissen , llijkt het me handig om wat verder te kunnen werpen , zodoende ook het diepere water te kunnen bereiken.

Of is verder werpen met een 3/4 uitgesloten?
Heb ook al een vermoeden dat het niet bij 1 hengel zal blijven, kan een TRP Paul De Neef  5/6 kopen,compleet met lijn , mss inteessant om het werpen alvast aan te leren ?

weerwolf

Een lijn voor een hengel vind je niet maar die pas je erbij........net als bij een maatpak.

Gewoon testen, mocht je de tijd nog hebben is het misschien een idee om dit met de binddag te doen. Ik geloof dat er meer mensen zijn die dit soort dingen wil proberen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

vliegvisgek

kvb een cortland lijn de 333 pro perfecte lijnen voor bijna alle hengels of een simple sheakspeare lijn gooit ook erg goed voor die prijs dacht 20 euro tja of zo,n lijn van 9,95 waar je mer over kunt lezen op forum  ;)

kvb

even zoeken of ze die in Belgie verkopen
en een 3 of 4 , maakt dat veel verschil?
Het is dat de hengel traag is , is een 4 dan niet te veel gewicht ?
Werp dat dan nog lekker?
Hier in BE is een shop , niet in de buurt , FarioJan of zo,mss de hengel meenemen en dan kan de winkelier eens ""voelen""

kvb

Deze middag even een hengelwinkel binnengewipt , daar bleken ze toch wat vliegvisspullen te verkopen
Reels van Okuma voor een euro of 50 en volgende lijnen ;

Vision (Nite , Attack,Target,Ace)
Airflo Fortyplus Expert Distance  en Sixt Sense
Shimano Biocraft

prijzen vanaf een euro of 30 tot 45 dacht ik

suggesties ?

weerwolf

De shimano lijnen die ik heb die hebben wel wat last van geheugen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

kvb

en die Vision en Airflo lijnen , zijn die beter ?

weerwolf

Ik heb eens gehoord dat de shimano lijnen van dezelfde band komen als de shakespeare lijnen. De lijnen die ik heb zijn blauw, niet zo mooi maar idd werpen ze niet slecht en op een large arbor spoel valt het krullen nog enigzins mee.


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

kvb

welke kleur neem ik om in helder water te vissen ?
En om te leren werpen , is WF het beste dan ?
drijvend of zinkend (baars en voorn wil ik vangen)

johannes

die vision atack kreeg ik gratis bij een reel en is een lekker lijntje maar denk dat het lastig is om op deze manier een goed passende lijn te hebben/krijgen

of je moet rekening houden met een paar miskleunen. zoals ik wel eens doe omdat het hier een gebrek is aan goed gesorteerde vliegviswinkels.

het beste is nog steeds om naar een winkel te gaan en daar lekker een paar lijntjes te proberen de goede winkelier zal na je verhaal aangehoord te hebben je een goed advies kunnen geven.

koop een drijflijn en ga lekker oefenen probeer ook als je vliegvissers tegenkomt hun materiaal te bekijken en mischien een worpje mee te doen je leerd dan wat je prettig vind.

succes

johannes


kvb

nog 1 ding ; met dergelijke soepele hengel , kies  ik dan beter een 3 of een 4 lijn?

kvb

#11

cortland333 is dit wat ?

link




Ron-O

Kvb,
een DT #4 of #3 lijkt mij beter gepast bij zo'n hengeltje, met name voor rolworp.

Gr, Ron :) ;)

kvb


vliegvisgek

koopje voor alleen al de 444 lijn mits goed ;D

Plantje

Quote from: kvb on January 08, 2012, 13:26:46
hallo , hier in de buurt te koop ;STH mr casette 1.5  met cortland 4 en 5 lijn voor 35€
lijkt me wat om mee te starten.....
http://www.2dehands.be/sport-fitness/watersporten/vissport-hengelsport/vliegvisreel-sth-mr-cassette-110957478.html?list_cat=vissport-hengelsport&start=41
Zoiets zou ik gewoon doen. In plaats van er bakken met geld tegenaan te gooien. Gewoon lekker aan de slag gaan!

kvb

idd lekker goedkoop kan ik alvast leren werpen tegen dat de lente er is
ga em straks halen

Nootjez

Is anders wel prima idee om bij fariojan langs te gaan...
Je kan alle lijnen uittesten en zal je zeker niet in 't zak zetten. Is een prima kerel :)

kvb

reel en lijnen als nieuw , denk dat de #4 nog niet gebruikt werd zelfs.
De #5 enkel een keer wassen en ik kan aan de slag !

Indien vliegvissen met bevalt zal ik zeker eens bij fariojan langs gaan

Plantje

Quote from: kvb on January 08, 2012, 21:21:25
reel en lijnen als nieuw , denk dat de #4 nog niet gebruikt werd zelfs.
De #5 enkel een keer wassen en ik kan aan de slag !

Indien vliegvissen met bevalt zal ik zeker eens bij fariojan langs gaan
Je moet zelfs nog helemaal beginnen met vliegvissen?!? Dan zou ik al helemaal geen bakken met geld uitgeven! Maar het gaat je wel bevallen. En dan heb je nog tijd genoeg om veel geld uit te geven!