Z-axis welke lijn

Started by Barry, October 09, 2011, 09:14:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Barry

Hallo vliegvisser

Heb sinds kort een Z-axis #4 8,6'' afgebouwd Rudi heger.
Nu heb ik er een lijn van A&M op #4 wf op niks van te zeggen.
Maar nu heeft mijn leader om de lijn in de knoop gezeten en nu is mij opgevallen dat er allemaal kleine sneetjes in zitten. :o

Maar heeft iemand ervaring met deze hengel.
En vooral welke lijnen?

A{b}r{a}xa{s}

Volgens mij heeft Evert een Z-axis #4.
Hij zal vast nog wel reageren.

Dick

hallo, ik heb een z-axis 10 ft 6 een 7 en een 8 maar vis ze allemaal met een 1 # zwaardere lijn dan spuiten ze er werkelijk uit, zijn strakke stokken. Maar het gooit super kwestie van proberen

gr Dick

vliegvisgek

hallo barry op mijn 5# heb ik een cortland 33 pro en een rio gold lijn gooien beiden super je mag ze testen maar een 5# is veeeeeel strakker als de 4# die jij hebt kun je totaal niet vergelijken 4# is heel zacht en soepel he de rh

Barry

Jeroen ik heb laatst  je #5 geprobeert en daar zat zeker een wereld van verschil tussen.
Dan is een #5 veel strakker dan een #4.

Anders had ik Rudi heger wel gemaild maar mijn duits is drie keer niks

Rene V.

Hallo Barry,

Nou heb je een fantastische hengel,dan zou ik toch zeggen koop een goede lijn van een van de grote merken in plaats van die goedkope shit.Het gaat mijn inziens niet alleen om,je doet 2 of 4 jaar met een lijn dus kost dat zoveel per jaar.Een goede lijn werpt beter,je weet wat je koopt en bij een goede zaak krijg je advies,kan ook vaak wat lijnen uittesten.Ik heb zelf wel eens een lijn teruggegeven die mij niet beviel,er werd gewoon een nieuwe lijn besteld die ik eerder heb gehad,zonder meerkosten[Martin hengelsport/Rotterdam].Nog even een overdenking,bedrijven zoals Rio en S.A. ontwikkelen lijnen wat gewoon veel geld kost,deze investering moet terug verdient worden en komt ook de ontwikkeling van nieuwe lijnen ten goede,dit in tegenstelling tot onze Chinese vrienden die alleen kopieren,kort door de bocht jatwerk dus.Ik hou niet zo van dieven tevens uit eigen ervaring.

Groet en succes met je keuze,Rene V.

Barry


Barry

Het is een sage #4 lijn geworden

ErickW

Goede keus Barry, ik heb zelf een Sage Flight #4 met een Sage Performance Taper II lijn. Fijne combi. De Flight is wel een goedkopere serie dan de Z-Axis, maar ook een fijne snelle stok.