Een eigen visvijver :)

Started by Nootjez, May 04, 2012, 20:16:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nootjez

Vandaag veel leuke vissen gezien, vangen lukte enkel bij de rietvoorntjes (de ene na de andere...)

Gespot;
- Een gigantische school brasem, vermoed ik. Meer dan 30 vissen in verschillende groottes!
- zeker 3 kleine snoekjes (+- 20 cm) gespot tussen de lelie's ! Deze waren zeker en vast snoek.
- Een enorme kolk van grote snoek in een school van voorntjes.

Het is wel zo dat er volgens mij zelfs teveel voorn aanwezig is. Deze soort overheerst de vijver compleet...

Anderzijds wel positief dat de vis er zich zeer vlot voortplant. Die snoekjes zijn sowieso daar gekweekt want er is al in jaren niet meer op gevist, laat staan vis uitgezet.

Koen

Dat is wel veel vis voor zo'n kleine vijver dan. Grappig dat het zich toch in stand kan houden :)

Nootjez

De aanwezige snoek is blijkbaar toch niet genoeg om de voorn in toom te houden...
Ik spreek echt over meer dan 1000 voorntjes he :)

Toen ik vandaag aankwam zag het op sommige plekken zwart van de voorn, allemaal in het zonnetje...

Koen

haha, die snoeken zullen we erg lui zijn dan. ze hoeven alleen maar hun bek open te doen en wachten totdat er wat inzwemt :P

Hilco

zijn vast vegetarische snoeken , uitgezet door pacifistische alternatievelingen  op sandalen.  :P

Nootjez

Vandaag even aan de slag geweest met de vaste stok, mijn tweede liefde. De vissen zijn geen vreemd voedsel gewend...

Op twee uurtjes vissen toch 3 brasems en enkele kanjers van ruisvoorns weten te vangen.
Terwijl ik de hagen aan het scheren was heb ik toch een kanjersnoek gezien :)
Wie weet vang ik wel mijn eerste metersnoek - met de vlieg - op mijn eigen vijver!

jur606

streamertje erdoorheen trekken en dat keer 1000 misschien blijft die plakken

Egon

of misschien in 1 keer ;D :P
En dan wat jonge forel der op  ::dance:: ::dance::

Nootjez

Woensdag ving ik een snoekje van 18 cm.
Gisteren al eentje van 30 cm (foto).
Beiden gevangen aan een onverzwaard nimfje terwijl ik op de voorntjes en brasems aan het jagen was met een leaderpunt van 11/100e :p
Bij die 2e wel veel geluk gehad dat ie op het droge kwam.




Dan woensdag ook nog wat meegemaakt. Toen mijn vismaat met de vaste stok bezig was en hij een mooie brasem aan het drillen was (+- 1 kg ) werd die prompt aangevallen door een reuze snoek! De tandjes stonden zo in de brasem zijn lijf getekend. Nadien greep de snoek nogmaals naar een voorntje dat hij smakelijk naar binnen speelde.

Dus, nu ik de standplaats weet van alvast 1 grotere snoek ga ik hem deze namiddag te lijf.
Deze morgen nog een streamerimitatie gemaakt van een goudwinde. Zo werden er volgens de vorige eigenaar honderden op de vijver gestoken en is er geen enkele meer te bespeuren. Dus dat zal de snoek vast wel kennen ^^

Nootjez

Ja is mijn nieuwe, ben er ook verliefd op !

catchem

Leuk, snoekjes in eigen water. Misschien een idee om er ook black bass in uit te zetten, machtige vis op een vliegenhengel.

Nootjez

Vandaag:

- 9 brasems
- tientallen voorntjes
- goudkarper gemist, was net iets te sterk voor men tippet van 12/100e

De snoekteller op de vijver staat ondertussen ook al op 12 stuks, en door de metingen weet ik dat er zeker 9 verschillende snoekjes bijzitten :)

de grootste snoek tot nu toe was slechts 62 cm. Er zit zeker en vast groter op, misschien geen metersnoek, maar heb echt al kanjers zien liggen :D

Marnix

Dat is lekker vissen zo, goed bestand in die vijver :D

Christof van den Berge


Leuk man zo een eigen vijver kun je jezelf helemaal uitleven.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

.Tom.

Iedere visser zijn droom  ::goodjob::

Nootjez



Zojuist gevangen op een simpel blobje, de kleur was sunburst. Ietsje minder oranje dan de vis zelf dus  :)
Tevens een blob die mij in franse reservoirs al veel forellen heeft opgeleverd.

Denk dat hij iets van een 2 kg weegt... Gevangen aan 12/100e G-line. Had deze vis al dikwijls aangeworpen maar de dikkere tippet schrok hem meestal af. Nu lichter gevist en met resultaat :D

was wel een heroïsch gevecht 8)

Herman

Wow. Het wordt steeds mooier...
vooral doorgaan!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Nootjez

Ja doorgaan doen we sowieso :)

ook met de vaste stok was de vis los vandaag, brasems a volenté,

Ik begin zelfs te twijfelen of ik deze winter wel karper ga uitzetten, 't is nu ook al plezierig.

Christof van den Berge

Prachtige vis daar bij jou in die vijver!!!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

.Tom.

#44
Ik wil meer zien  8)
Nodig je ook mensen (mede belg ) uit ? ;D

Freek

dit is nog mooier dan een huisje aan 1 of andere vaart!!! wat een droomplekkie! erg mooi!! ben benieuwd naar de volgende foto's!

Nootjez

Vandaag de eerste kanjersnoek gevangen, 82 cm  8)

Jammer genoeg geen camera mee. En bij die klote gsm was natuurlijk weeral de batterij leeg.
Leuk was het wel hoor, had nog maar net de spareribs gekeerd op de bbq  ;D
Tegen dat de snoek onthaakt was, was de andere kant al lekker bruin (lees zwart) gebakken.

deze snoek is trouwens ook een nieuw PR op de vlieg !

BV

Moet je mij uitnodigen, zal ik de ribbetjes wel draaien terwijl jij vist  8)

Freek

Haha klinkt geweldig! Gefeliciteerd met je nieuwe PR dan! Sinds ik dit topic gelezen heb weet ik waar ik voor kan gaan sparen als er geen huis aan het water gaat komen in de toekomst:P ik ben erg benieuwd naar de foto's die nog komen gaan in de toekomst. Wie weet wat er allemaal te vangen is in die mooie vijver van je!

Nootjez

visbestelling in aantocht;

100 kg karper (1 kg)
30 kg karper (3 kg)
20 kg karper (200 - 300 gr) snelgroeiers.

Voorn, brasem en snoek zijn al voldoende aanwezig.