Betaalbare Waadpakken

Started by Alexander92, January 02, 2011, 16:54:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alexander92

Ik wil voor in de zomer graag wel een waadpak hebben maar mijn budget is niet erg groot..
Zijn er goede waadpakken te koop voor ongeveer 150 a 200 euro?

brian

ik wil er ook nog is 1.. (uhu wanneer ik een bellyboat heb):P

volgens mij ligt het er ook aan wat voor 1 je wilt..

-ademend waadpak voor veel gebruik.
-neopreen (ook hoeveel laags die is.. hoe warmer)
-pvc

je kunt een (goede)neopreen volgens mij wel voor 100€ krijge.

verder weet ik er ook geen donder vanaf XD

jelle

spro 5 mm is bijvoorbeeld 90 euro maar wel blauw
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jan.K

ademende waadpakken zijn er ook in die prijsklasse
een vision rond de 150 euro,dit is een goed pak
ook een greys is een goed pak voor hetzelfde geld
en zo zullen er nog wel meer zijn
een neoprene is warmer en in de bellie slijtvaster
beter eens een paar hengelsportzaken bezoeken,te passen en je laten adviseren
gr Jan

Rossie69

en die bib dan is ook een leuke prijs

johannes

Dit waadpak heb ik en die gummylaarsen hebben viltzolen zelf nog een paar van die zeskantparkers er in gedraait en 80 procent van de tijd gebruik ik deze en bevald me goed behalve als er grootte afstanden gelopen moeten worden of het heel warm is gebruik ik een ademende.

Kinetic Goldspeed neoprene 3S

groeten

johannes

Wilco

Ik heb geen aandelen in Taimen maar wel hele goede ervaring met die gasten vandaar.

http://www.taimen.com/mt/index.php?cPath=316

Marksman

handyfish heeft een aantal neopreen pakken in de aanbieding voor een leuke prijs momenteel.

Groet Erik

A{b}r{a}xa{s}

Sinds afgelopen jaar ben ik in het bezit van een waadbroek en ik moet zeggen dat dat ook best goed bevalt :)
Minder warm dan een waadpak zomers.

hannus

welke maat heb je, alexander?

SSMOOTHY

Ik heb zelf mijn (ademend) waadpak een jaar terug bij Cabelas besteld.
Kostte misschien de helft van wat een ademend waadpak hier kost, en had alleen maar goede recensies.

Helaas ben ik nog geen waadschoenen in maat 48 tegen gekomen :-\

Forelletje

Laat je niet gek maken door dure merken een ieder heeft al leuke aanbiedingen aangedragen .
Mijn ervaring is ga NOOIT met een ademend pak veel belly boaten [2x mag wel  ;D]de naden aan de binnenkant van je benen gaan echt lekken  ik heb het al 2x gehad.
Mijn eerste pak was duur na 2x vissen hing ik al in het prikkeldraad daaaaaag pak daarna heb een Orvis silverlabel gehad 3 laags voor €160 5 jaar mee gedaan .
Succes met de aanschaf

Useless

Bedenk even goed hoe vaak je een waadpak denkt te gaan gebruiken en ook waarvoor. Ja uiteraard voor het waden. Maar als je vantevoren weet dat je 'm ook voor het bellyboten gebruikt is het zinvol om te kijken naar een pak dat ook in het kruis en op de rug extra verstevigd is. Als je veel kilometers moet lopen voor je bij je visstek bent is een goed ademend pak altijd het prettigst. Het beste ademende materiaal (goretex) is helaas ook altijd het duurste. Buiten Simms maakt ook Cabelas en Cloud Veil goretex pakken.
John Norris in GB heeft Cloud Veil op dit moment in de aanbieding voor 200 pond. Iets meer dan jij wilde uitgeven maar misschien toch het nakijken waard en nog altijd veeeeel goedkoper dan een Simms.
Overigens, ook Vision pakken zijn niet mis. Geen Goretex maar wel degelijk en met redelijk ademende kwaliteit. Bijvoorbeeld de Extreme. Ik heb mijn oude Vision 6 jaar werkelijk misbruikt voordat ie uiteindelijk de geest gaf.

Succes met je zoektocht.

Alexander92

Wow veel goed advies zeg!

Ik ga tegen de lente pas weer geld hebben voor een waadpak dus dan zal ik dit  zeker nog eens doorlezen!

Is er nog een speciale maatvoering voor waadpakken of kun je dit gewoon in een hengelsportzaak laten uitmeten?

peter

Hannus had je wat in de aanbieding dan ?????
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hannus

ja Peter,
waden wordt bij mij niks meer, is xxl oid

HappyFisherman

Afgelopen dagen verschillende websites bekeken en een "instapmodel" ademend pak kost toch gauw zo'n 160 euries. Nu nog de afweging maken of ik dat nodig heb of dat een neopreen zweetapparaat ook volstaat. Zaterdag maar eens een paar winkels bezoeken en verschillende merken uitproberen denk ik.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Waterhen Bloa

Quote from: SSMOOTHY on February 07, 2011, 16:32:35
Helaas ben ik nog geen waadschoenen in maat 48 tegen gekomen :-\

Maat 48 is geen enkel probleem, ik heb maat 50 en heb ook gewoon 3 paar waadschoenen, je weet tenslotte maar nooit of er eens een kapot gaat, want dat gebeurt natuurlijk precies als je in een Tsjechisch stroompje staat en de de plaatselijke winkelier, niet meer bij komt als je informeert naar maat 50 ;)

HappyFisherman

Caramba, ik wist niet dat ikzelf zoveel snot kon produceren! Het geplande tripje voor vandaag zit er dus ook niet in...
Vliegvissen is bevlogen vissen...