Net terug uit Stadtkyll...

Started by Sieger, June 24, 2012, 21:19:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Ben net een uurtje terug uit Duitsland (Stadtkyll), met 8 kerels van de vereniging een weekendje gevist in de Kyll daar... Erg smal water en hier en daar maar een meter of 2 breed... veel overhangend groen, dus weinig werpen, veel roll-casts en af en toe switch-casten...

Ik heb pas via marktplaats een Imago IPT 3 soft gekocht (stout... ik weet het, maar ik kon het niet laten... ;) ) en daar heb ik nu 2 dagen mee gevist... Wat een geweldig lekkere hengel is dat... zelfs de kleinste aanbeten en visjes voel je tot in het handvat en met grotere vis heeft hij absoluut geen problemen... Echt heel mooie sport met de Kyll-forellen, die vaak rond de 30 cm zijn...

Vandaag mijn grootste vlagzalm tot nu toe gevangen ... rond de 40 cm schat ik.... Voor de Kyll een heel mooi formaat.... Ik wilde de vis niet lang boven houden, maar heb er toch een plaatje van geschoten... Moest snel, dus niet top kwaliteit....



Er komt denk ik nog een vervolg van het verhaal via mijn blog, maar nu eerst ff relaxen... :)


Sieger

forel

Wat een mooie je vlagzalm ::top::.

Gretl

Klinkt als een super weekend Sieger! Mooie vis. Leuke reel ook :)

groet
toro

peter

Lekker Sieger (verzamelaar hoeveel drietjes heb je nu)
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Sieger



Sieger

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

HappyFisherman

Lekker zo'n weekendje vissen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

John

Mooie foto Sieger,

Ga zeker je verslag lezen op je blog.

ben

IK denk dat er wel meer Forummers zijn die dat verslag gaan lezen!!! We wachten geduldig!!!

Jan Damman

Moet een mooi weekend gweest hebben, wacht op het verslag.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

Lekker weekendje gehad Sieger!
Mooie Vlag!!! ::duim::

Ik schat, gevangen tussen Stadtkyll en Kronenburg (ter hoogte van de spoorbrug!)

Er zitten grote vlaggen daar! en idd smal zwaar begroeid water maar niet minder mooi!

Ik beb benieuwd naar je verslag

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72


Sieger, mooie vis! En dat materiaal van je HELEMAAL SUPER! (ben jaloers ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}

...dat belooft een fraai verslag te worden, de 1e foto knalt er al uit ! ;)

Sieger

@jan... Nee was daar niet, maar op een stuk waar we (hoorden we achteraf) niet mochten vissen...  ::fluiten::

@de rest... Dank je.... En de druk hoeft nu niet verder meer opgevoerd worden hoor... Denk dat het deze week wel op het net komt... Ff tijd en zin vinden....


Sieger

Troutbuster

Quote from: Sieger on June 25, 2012, 18:43:39
@jan... Nee was daar niet, maar op een stuk waar we (hoorden we achteraf) niet mochten vissen...  ::fluiten::

Een verboden stuk??
Junkerath,Stadtkyll en Kronenburg samen bijna 16 km viswater in één vergunning en dan een verboden stuk??

Ik ben nu toch wel zeer benieuwd welk stuk dat dan was Sieger!!

Ik hoor het wel. (wie weet was ik onwetend ook al eens een "zwartvisser dan! :-[)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Gehehe.... Vanaf Junckerath (begin) de verkeerde kant op gevist... Aan die kant is er voor de vereniging van Kronenburg 2 1/2 km bijgekomen, die alleen voor leden bedoeld is.... Oude stuk loopt tot de Bahnhof-brug.... Heb ik vertaald als spoorbrug..... En die ligt een stuk verder stroom afwaarts...  ::blozen::

Maar wel een mooi stuk.... ;)


Sieger

Joo

#16
Quote from: Sieger on June 25, 2012, 18:43:39
@jan... Nee was daar niet, maar op een stuk waar we (hoorden we achteraf) niet mochten vissen...  ::fluiten::

@de rest... Dank je.... En de druk hoeft nu niet verder meer opgevoerd worden hoor... Denk dat het deze week wel op het net komt... Ff tijd en zin vinden....

Ondanks dat het een poos geleden is. Even een tip. Als je in Duitsland "gepakt" wordt op een verboden stuk (waar je überhaupt geen vergunning voor hebt), kan dat je meer dan €7000 (!) kosten en voor altijd verbannen worden voor een visvergunning. En als het je tegen zit, kunnen ze je auto in beslag nemen (die je in tegenstelling als NL) NIET meer terug krijgt.
Vissen in verboden water wordt in Duitsland als een misdrijf gezien ! Je kan dan alle kosten betalen (rechtszitting, advocaat enz. enz.) Dus voortaan goed nadenken als je in Duitsland de rivier in loopt met je hengel ! Als je het niet gelooft ?? Informeer dan bij het politiebureau aldaar.

Sieger



Sieger

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

 :D Ja op z'nTwents is toch Joo.....  ;D


Sieger

Hilco

Beste Joo ,  we gaan toch geen oude forellen uit de sloot halen  >:(

Canadian_Streamdance

Mooi hoor Sieger en inderdaad ook heel mooi materiaal!
ik ben ook verslaafd aan mijn 3tje heb een G loomis glx streamdance echt geweldig z'n licht stokje! begrijp je helemaal :D
::afspraak:: haha even  artikel ... van het duitse wetboek ertussen :P  ::wtf::
bij deze is iedereen geinformeerd :P

Canadian_Streamdance

wist niet dat jij een eigen blog had Sieger ?? waar kan ik die vinden wil die wel eens lezen! :D

Hilco

volgens mij zijn Sieger's belevenissen hier te lezen

maar gelukkig neem hij de moeite om zijn verhaal hier ook te vertellen en niet alleen de link naar zijn blog te plaatsen   ::goodjob::

Canadian_Streamdance