Tipbosch 30-12'10

Started by HappyFisherman, December 30, 2010, 16:59:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Vandaag in Hellendoorn gevist. Alleen de kleine vijver was los en dan nog maar half. Met een paal de grote stukken ijs kapot gebroken en met een pomp het water in beweging gehouden. Was dus wel te doen, maar daarmee is ook alles gezegd. Om de 3-4 x smijten alle oogjes weer ijsvrij maken, want het vroor hier de hele dag een graad of 6 en uiteindelijk ook nog 3 gevangen. Koud maar voldaan naar huis, lekker warm bij de kachel :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

en uh ook zekers nu lekker roosig en rooie wangetjes :)

dartmayor

Ik heb vandaag bij de boshoek gevist.
Ik was in mijn eentje en had ongeveer 1/4 vijver tot mijn beschikking de rest zat dicht.

Vlieghengel was niet te doen.
Iedere worp moest ik de oogjes ontdooien.  :'(
Het warmst wat de temperatuur meter aangaf was -3,5 graad.

Helaas niks gevangen.
Maar wel een erg lekker balletje gehakt gegeten.  8)
En veel in de kantine opwarmen.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

vliegvisgek

steenderen was het zelfe de hel vijver was wel los maar bijten ho maar 1,5 uur gevist en toen maar gestopt wat vise koud aantal eerste keer dit jaar 0 ja 0 joost :'(

pino

ja vliegvisgek soms valt het niet mee om een visje te vangen
maar je wel lekker gegeten volgend jaar beter

leuke jaarwisseling allemaal

gr pino ::proost:: ::proost:: ::wave::

Rossie69

ja zo zie je maar van je vrienden moet je het hebben :)

en de nieuwe eigenaar nog gesproken ????

weerwolf

@ happy fisherman maken ze daar het ijs kapot met een paal? niet echt gezond voor de vis! zal niet bevorderdelijk zijn voor het vangen.

misschien is een heimachine naast die persoon zetten >:( kijken wat hij er van vindt
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Quote from: HappyFisherman on December 30, 2010, 16:59:25
Vandaag in Hellendoorn gevist. Alleen de kleine vijver was los en dan nog maar half. Met een paal de grote stukken ijs kapot gebroken en met een pomp het water in beweging gehouden.

Wat is daaraan schadelijk voor de vis? En het mooiste was nog dat ik bij de 1e plons m'n eerste vissie pakte op nog geen meter daar vanaf!!!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ja heeft roelof wel gelijk,heb het ook ergens gelezen.


weerwolf

Nou dit is niet schadelijk voor de vis die je vangt, die krijgen immers toch een klap op de kop! maar de rest kan veel last van stress krijgen en/of schade aan de zwemblaas en om vissen nou bewust gehandicapt te maken? niet mijn keuze.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

door met een hard voorwerp op het ijs te rammen, ontstaat er een zware trilling in het water die door het ijs niet wegkan wat erg slecht is voor de zwemblaas van de vissen. zo iets was het geloof ik.

weerwolf

Ik ben niet roomser dan de paus, er worden veel dieren gekweekt voor ons vermaak/consumptie en dat hoeft ook niet fout te zijn maar het stukje rund op ons bord wordt ook niet doodgeknuppelt!! ik denk dat jullie nu wel weten wat ik bedoel.
Ik vindt de vissers die hun vis zo achter zich neer gooien ook nix, geef het dier ff een klap op de kop.... stuk humaner (of is het nou vissiger?) en zoveel vistijd verlies je dan toch ook niet. Sommige vijvers "eisen" dan ook dat je de vis eerst doodt en dan pas onthaakt.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Lees: De kleine vijver was los en dan nog maar half. Vijver dus niet geheel dichtgevroren en dus worden er ook geen schadelijke drukgolven gevormd in het water door het resterende ijs weg te breken. En vissen vangen die geen stress hebben gehad op een forellenvijver kan niet. Da's een keuze die je maakt voordat je er gaat vissen. Als er iemand is die trots mag zijn op de visjes die hij uitzet en de manier waarop hij er mee bezig is, dan is het de eigenaar van Tipbosch. Het kan een hork zijn voor z'n gasten, maar hij is wel erg serieus met z'n vak bezig en dat waardeer ik wel.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Tja, wat je serieus noemt.....de meningen verschillen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

vliegvisgek

ben ik eens met happy marinus de eigenaar is een geval apart maar van kweken kan bijna niemand in nederland hem iets leren op dat gebied is hij de top  :)

maar goed verder allen een mooi en gezellig 2010 tot2011

HappyFisherman

Vandaag weer geweest en weer was alleen het kleinste vijvertje helemaal open. Weinig beweging in het water en dus was het vissen vanmorgen ook niet gemakkelijk. Ben begonnen met een leader van 14/00, krijg ik me daar een knal, pets alles weg! Wat een aanbeet, niks tegenin te brengen. Nieuwe leader, 16/00 met 14/00 tip, zelfde verhaal! Dan maar helemaal 16/00, stukkie veiliger. Vanuit het niets weer zo'n aanbeet en niks aan te houden! Met 18/00 leader geeindigd, want anders kreeg ik ze echt niet binnen. Uiteindelijk 6 gevangen en ik heb ze niet eerder zo enorm sterk meegemaakt. Vissen van 2 pond waar je minimaal 5 minuten mee bezig bent, zelfde gevoel als een karpertje van een pond of 6!

Eigenaar was trouwens bezig om die grote vijver open te krijgen voor dit weekend en volgens mij gaat em dat wel lukken morgen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

happy zijn alle vijvers weer bevisbaar bij marinus of ben je er nog niet geweest 8)

HappyFisherman

Zondag waren de achterste 2 geheel open en er werd redelijk gevangen. Waren er met 6 man, allemaal op de vlieg en hadden met elkaar 18 stuks. In die grote vijver zat alles dicht bij de kant en dan vooral achterin bij de bosjes.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

dank je voor de info morgen gaan we naar de woldstek en meschien zondag naar marinusssssssssss ::)

vliegvisgek

happy is het vissen al weer top bij marinus of nu al weer druk druk daar ;)

HappyFisherman

#20
Afgelopen weken op donderdag geweest en dan loopt er een man of 5-6. Zondags komt er ook een vast ploegje dat ook in zijn vliegvisteam vist. Niet te druk dus, maar de vangsten vallen me wel een beetje tegen... Denk dat alle 3 de vijvers wel weer open zijn en moet wel zeggen dat wat er in gaat wel van erg goede kwaliteit is. Afgelopen tijd zaten die groten wel eens vol met eitjes, maar da's nu wel afgelopen geloof ik...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

eerdaags maar effe heen gaan dank je happy voor de info ::)

HappyFisherman

Ik denk dat ik er donderdag wel weer sta te zwiepen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

tja maandag tot vrijdag werken he zaterdag of zondag zwiep ik altijd weer of geen weer wind wat dan ook vissen zal ik ;) ;)

en vangse donderdag dan he ;)