<<<KNORRE POS(t)??>>>

Started by harlin, October 13, 2011, 23:32:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harlin


Deze vis is al voor van alles "uitgescholden", vind het wel leuk dat het nu een zeebaars is geworden.  ;D
Re: <<<Laatste V.O.V.>>>

Quote from: Plantje on October 13, 2011, 07:38:40
Dat was ook het eerste dat in mij opkwam. Je had die rugvinnen even rechtop moeten zetten Harlin! ;)









Schele pos

     met

doorlopende

    rugvin

stuk of 13
  stekels
 




snoekbaars

met dertien

stekels

  in de

rugvin.

Quote from: peter/rossie/happy on September 27, 2011, 21:53:45
lijkt mij een pos Harry
Harry is toch echt volgens mij een Schele Pos
Compromis:

Schele snoekbaars, snoekpos, posbaars... 



Dit
was
de
eerste
"pos"



Dit was
de 2e,

2 foto's
van de
zelfde vis
alleen
een
andere
lichtval
er op,

eerste in
het gras
2 e in de
hand.

Is echt
het
zelfde
visje.





7 stekels

een knorre pos
heeft er 10
volgens
sportvisserij
nederland
























Wikimedia
tekende
er 7 op


http://www.sportvisserijnederland.nl/vis_en_water/vissoorten/default.asp?t=2&vissoort=knorrepos





hier lijkt de
rugvin me
weer korter
als op de
tekening

Zo, het staat er op, ben wel nieusgierig wat de volgende rea's zullen zijn.
We komen er wel uit wat het is, maar het is in ieder geval geen schele pos.
Denk wel Rossie toch gelijk krijgt met pos, maar denk dat die zelf ook wat anders in het hoofd had. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harlin

Waarom uitroep teken Peter?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

peter

Harry omdat ik nu helemaal geen kl.oten van snap al die stekels. Hik sorry
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Plantje

Altijd leuk zo'n "welke vis is dit?" onderwerpje! :D

Rossie69

Harry
weet je wat ik dacht toen ik die als eerste zag das een schele pos ;)

dus heb het netjes gehouden,van Pos :)

leuk dat je toch verschillende optie,s zo kan bekijken van vissen en soorten die opmekaar lijken.

goed gedaan Harry.

is haast alweer een prijs waard  ;D

harlin

Quote from: Rossie69 on October 14, 2011, 10:18:29
is haast alweer een prijs waard  ;D
:( Aan haast heb je niets,
val buiten de boot deze keer.  ::denken::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

We zijn er uit, het was dus wel zeebaars.




Vandaag kreeg ik dit bericht:
QuoteHoi Harry,

Ik heb nieuws !!
Mijn melding van verleden jaar is dus niet ontvangen of ergens anders verdwenen of ik heb niet gekeken of die wel was aangekomen.

Het zijn dus toch echte jonge zeebaarsjes.
Mijn bevindingen waren volgens Sportvisserij Nederland juist. En ze waren er heel blij mee.

Lees het antwoord maar eens.

________________________________________
Geachte heer .............,
in de eerste plaats hartelijk bedankt voor uw melding en de foto's. Een bijzondere vangst!
In antwoord op uw vragen bericht ik het volgende. Van juveniele zeebaars is bekend dat deze ver in het estuarium (getijdegebied) kan migreren. Dit betekent een tolerantie voor een zeer laag chloride-gehalte. Waarschijnlijk houdt deze eigenschap verband met het jagen op kleine prooivis zoals spiering, jonge haring, waarvan ook bekend is dat deze (vroeger massaal) in het overgangsgebied zout-zoet voorkwam, tot aan de grens van het getijde gebied. Aannemelijk is dat de zeebaars via de Afsluitdijk naar het IJsselmeer is gemigreerd. Recent zijn wij o.a. met de Waddenvereniging gestart met een project voor de verbetering van vismigratie bij de Afsluitdijk: de vismigratierivier bij Kornwerderzand. De zeebaars is hierin opgenomen als doelsoort.. De verwachting is dat de zeebaars, mede als gevolg van de " opwarming", zijn verspreidingsgebied verder naar het noorden uitbreidt en dus ook in Waddenregio talrijker zal voorkomen. Momenteel ben ik bezig met een kennisdocument over vismigratie bij de Afsluitdijk. Mogelijk dat ik een van uw foto's van de juveniele zeebaars daarvoor kan gebruiken. Geeft u daarvoor, onder vermelding van uw naam, toestemming? Ik hoop hiermee uw vragen te hebben beantwoord. Indien u meer over de zeebaars wilt weten, kunt u op onze site een kennisdocument over deze soort bekijken en downloaden. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
met vriendelijke groet,
Jaap Quak
hoofd cluster Kennis en informatie
________________________________________

Dus wil ik je vragen of ik Sportvisserij Nederland toesteming kan geven om jou foto's te gaan gebruiken in een kennisdocument over vismigratie.
En met jou naam bij de foto('s)!

Alleen wil ik graag nog weten (en Sportvisserij Nederland) met welke vlieg je de zeebaarsjes hebt gevangen.

Je hebt zeebaars gevangen ! Toppertje !
Zodra het weer en de wind het toelaat dan proberen om met de competitie daar te gaan vissen.

Ik ga in ieder geval het komende jaar proberen om bij Andijk (en andere locaties) de zeebaars te vangen om ze vervolgens weer te melden bij Sportvisserij Nederland. Ga je dan ook mee vliegvissen?? Het is daar best een uniek stukje water daar we op die stek wel meer "vreemde gasten" kunnen verwachten.
Het is namelijk het IJsselmeer waar veel doorheen zwemt.


Groet Peter      Ik hou je op de hoogte !

Gisteren sprak ik een collega van me, hij stopte even om te kijken of ik nog wat had gevangen.
Ik kwam net bij de auto om het Markermeer te proberen nadat de inlaat gestopt was met stromen.
Ik vertelde hem (hij vist ook veel) dat ik wel beet had gehad en een korte dril van een vis die ik niet eerder had meegemaakt.
Een verschrikkelijke zilverachtige vis aan de vlieg, maar de vis voelde vreemd aan bij de aanbeet.
Hij kwam ook een paar keer ver boven het water uit, eerste keer rechtstandig en toen een paar sprongen.
Zei dat ik er een vreemd gevoel bij had en aan zeebaars moest denken.
Volgens hen kon dat niet want ze overleven niet in het IJsselmeer zei hij.
Vlak daarop begon toch ook zijn twijfel, want zijn vader heeft netten staan bij Den Oever en vangt daar ook regelmatig zeebaars.
Bovenstaand artikel had ik toen nog niet, vraag me echt af of  ik er een grotere aan heb gehad.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman

Zuiderzeebaars dus, gefeliciteerd!!!

John

Dus......Weg met die dijk!!! ;) :)

Kom maar op. Zeebaars vissen bij Kampen  8)