Vliegvis boeken

Started by Klaas, February 13, 2015, 09:21:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Klaas

Beste allemaal,

Op visdeal.nl staan momenteel meerdere vliegvisboeken in de aanbieding. Nu vraag ik me af welke voor mij als beginner de moeite waard zijn om aan te schaffen. Hopelijk kunnen jullie me daar wat advies in geven. Het gaat om de volgende boeken:

Een set van de vliegengids door peter cockwill en handboek voor se vliegvisser door john bailey.
Vliegbinden & vliegvissen door Wim Alphenaar
Vliegvissen in de praktijk door Wim Alphenaar

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Klaas

Gert

De Vliegvissengids van Peter Cockwill vind ik niet geschikt voor een beginnende binder. Er staan niet echt duidelijke stap voor stap beschrijvingen in, alleen een lijstje met materialen wat in welke volgorde op de haak moet.
En je zoekt je een ongeluk naar een bepaalde vlieg. Zit totaal geen logische volgorde in, en een standaard vlieg als "red tag" heet bijvoorbeeld (ik doe het uit mijn hoofd) Gert's red wool tag"

Vliegbinden en Vliegvissen is een leuk boek om te lezen omdat er diverse verslagen van vistripjes in staan, en is ook nog leerzaam omdat er veel tips en materialen in beschreven worden.

De andere 2 boeken ken ik niet.
Ik denk dat het setje van Wim Alphenaar het meest geschikt is als je tussen deze 2 "moet" kiezen.

Just my 2 cents.

Groet,
Gert



merijn1982

Vliegbinden en vliegvissen is een goed boek. Veel voorbeelden van patronen. Leuke verhalen en verder een hoop goede info
Tight lines!!

FSCHAMP

Vliegbinden en vliegvissen is volgens mij het meest geschikte boek van de voorgestelde boeken voor een beginnende vliegvisser.

Ik ben zelf in het bezit van zo"n exemplaar.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Klaas

Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad vliegvissen en vliegbinden geworden. Hopelijk komt hij snel binnen.

Arie de Vries

#5
Klaas,
Kijk eens op de site van peeters hengelsport, die hebben het boek vliegen, vangen, vissen, van Henk Peeters te koop. Volgens mij voor 25 euro en daar staat alles in wat je als beginnend vliegvisser moet weten. Prima boek dat in de boekhandel al gauw het dubbele kost.
Maar ook de boeken van Wim Alphenaar zijn zeker de moeite waard.
Groet, Arie