Snoekstreamers nét even anders

Started by Useless, December 15, 2012, 17:46:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

In de bijgaande link een verhaaltje mét bindinstructie van een streamer die IK in ieder geval nog niet eerder kende dus daarom toch maar een linkje naar de website geplaatst. Het gaat over de zgn 'Stealth'. Doordat mijn vismaatjes en ik het patroon al enige weken geleden kregen, hebben we hem goed kunnen uitproberen en er inmiddels ook diverse fraaie snoekmadammen mee gevangen. Het is een streamer die door de breedte een redelijk fors silhouet heeft en opvalt in het water en daarnaast ook heel tergend langzaam gevist kan worden waarbij de streamer als het ware door het water zweeft in een soort duikvlucht . Ik vind het persoonlijk een streamer die wat meer geschikt is voor het wat diepere (polder)water maar op ander water doet ie het vast ook wel.
Ik zou zeggen:" Probeer 'm eens". Misschien vind je het wat!

http://www.flyfever.com/de-favoriet-van-mark-houlihan/

Useless

Moet je doen Rob. Ik ben benieuwd. Zelf was ik er redelijk enthousiast over.

Rene V.

Deze streamer heeft iets weg van de deltawing streamer.Ook heel langzaam te vissen ook in ondiep water.

Groet Rene V.

Gerrit72





::goodjob:: Dat is echt even wat anders! Ziet er super uit, geeft ongetwijfeld een mooie actie onder water!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

catchem


fly only

Een inoverend idee. Ik bind hem op een tube als je het niet erg vind. Bedankt useless! ::goodjob::
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Useless

Vind niks erg  ;). Heb 'm zelf ook met diverse materialen geprobeerd. Deels door gebrek aan "juiste" materiaal. Wat voor mij telt is de 'glidervorm' die mooi beweegt en echt door het water zweeft en het forse silhouet wat je met deze streamer kunt creëren. Verder zal het je toch een worst zijn of ie op het origineel lijkt, als ie maar vangt!

johannes

zit me af te vragen hoe het werpt? volgens mij een heel erge propelor?

Useless

Tot op heden geen last van gehad Johannes, anders had ik het er wel bij vermeld. Misschien wel als je er geen staaldraadje of spinstang voor hebt maar dat heb ik nooit geprobeerd.

johannes