welke kleuren

Started by gerrit, July 30, 2012, 00:50:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerrit

Hallo heb dus een vraag welke 6 kleuren binddraad
gebruiken julie het meeste en van welk merk en waar om

grrrrrrrrrrrrrrrrrrr gerrit

Sieger

Hoi Gerrit,

Ik heb wel  tig kleuren draad, maar gebruik eigenlijk alleen witte 'dyneema'  (zonder merk, opgespoeld door ??? )...

Als ik kleur nodig heb voor een kop o.i.d. kleur ik het met een watervaste stift... Voordeel van dit draad is dat het zo dun is, dat je het tussen al het materiaal niet terug vindt.... neemt een heel neutrale kleur aan (of zoiets...)...

Heel af en toe gebruik ik wat anders omdat het bv beter splitst...


Sieger

Troutbuster

Ha die Gerrit!

Ik gebruik hoofdzakelijk uni 8/00 in de kleuren Zwart, donker Bruin, Grijs (blue dun), Olive en Rood

Voor hele kleine droge patroontjes gebruik ik Sheer 14/00 van Gordon Griffith, dus en zeer sterk!

Ook gebruik ik vaak UTC 70 en 140 maar meestal voor body's van droge petroontjes welke ik lak na het binden

Ook de Gel Spun van UTC gebruik ik maar dan alleen voor streamers en grote Herteharen patronen omdat je aan de Gel Spun zo lekker hard kan sleuren!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Wilco

Wit dynema voor als het dun en sterk moet zijn. Textreme 8/0 en 6/0 zwart grijs en licht groen(sedge) UTC 70 en 140 vooral als je de draad plat moet houden om een mooie egale body wilt maken en voor het kleine spul Sheer 14/0 zwart, bruin en groen.

De kleuren zijn vooral:
- zwart
- grijs (blue dun)
- rood
- chartreuse
- wit (die kleur kan je met een watervaste stift altijd aanpassen)

BV

Euh,
misschien een domme vraag maar is  GSP niet het zelfde als dyneema.

gr

Bart

PS.
Van alle kleuren Uni binddraad gekocht in het begin, maar gezien ik enkel zeer veel nimfjes en kleine streamertjes bind (omdat ik ze verlies..) ben ik zeer gelukkig met GSP (pertoeval van Uni).
Heb net een rolletje Kevlar -dacht ook van Uni - gekocht bij Bogdan.  Lijkt me nog sterker , iets dikker , ietsminder glad en creme-geel van kleur.
De GSP en Kevlar om dat het zo sterk is!

Wilco

Quote from: BV on July 30, 2012, 11:29:59
Euh,
misschien een domme vraag maar is  GSP niet het zelfde als dyneema.

gr

Bart

Er bestaan geen domme vragen........ GSP en Dynema zijn beide Gel gesponnen polyethyleen en dus hetzelfde

catchem

Zwart, wit, rood en bruin. Waarvan de laatste twee het minste.

BV