GP Flyfishing

Started by Kruijff, February 04, 2014, 13:59:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kruijff

Hoi,

Misschien heb ik iets gemist maaruh.... Is gp flyfishing ter gronde? Kan de website in ieder geval niet meer vinden. Wat zal er in dit geval gebeuren met garantie gevalletjes? Volgens mij zijn er best wat mensen hier die daar hun materiaal vandaan hebben.

Ben benieuwd,

Groet
Gr Ed

Heintje Davids

Wat ik er van begrepen heb was het een bedrijfje van iemand die het voor zijn plezier deed, naast zijn studie en heeft ie er nu geen tijd meer voor en is dus gestopt. Het kan dus wel kloppen dat de website uit de lucht is. Verder... geen idee!

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hajo

Inderdaad bestaan die niet meer, vorige week was dat me ook al opgevallen, zag alleen nog iets over een Facebookpagina via Google, maar ja, dat gebruik ik niet ... wel jammer dat je je winkeltje opdoekt en dat nergens aankondigt. ???

Plantje

Met de garantie valt het denk ik wel mee. Tegenwoordig krijg je volgens mij meestal gewoon fabrieksgarantie; het is de producent die de garantie verleent.
Wel de bonnetjes bewaren! De fabrikant wil natuurlijk wel zien wanneer je hun product gekocht hebt.

MarcelN

Ja mooi, en wie is die fabrikant dan als er overal gpf op staat? Chinese 'zooi', wat overigens natuurlijk geen rommel is, 'zooi' is tussen tekens geplaatst, bijna alles komt tegenwoordig uit het oosten vandaan, top copy werk!

Plantje

Ow, was me even ontschoten dat hij onder eigen merk zaken heeft uitgebracht.

Kruijff

Quote from: MarcelN on February 05, 2014, 19:25:53
Ja mooi, en wie is die fabrikant dan als er overal gpf op staat? Chinese 'zooi', wat overigens natuurlijk geen rommel is, 'zooi' is tussen tekens geplaatst, bijna alles komt tegenwoordig uit het oosten vandaan, top copy werk!

Dat klopt idd. Mijns insziens wel goed spul maar geen echte merknaam.. Dus ws zoals Maurice al aangaf: Dag garantie :(
Gr Ed

Rene V.

Over wat voor garantie gaat het nu eigenlijk?

Rene V.

goswit

Voorop gesteld ik wil niemand beledigen of wat dan ook.

Fabrieksgarantie steld niets voor.    Je koopt bij de winkelier die is verplicht om ten minste 2 jaar garantie te geven ( eur 2 Ned 3 jaar), eur wetgeving wordt aangehouden.  Gaat er iets kapot dan hoeft de fabriek niets te vergoeden , behalve als de fabrikant bv. 5 jaar garantie geeft dan heeft de winkelier deze garantie ook te geven . Na 2 jaar mag hij afschrijving doen, dus bij nieuw product na 4 jaar klachten  dan bij betaling.
Het risico van internet winkels is dat ze komen en vaak weer snel weggaan omdat ze denken vlug geld te kunnen verdienen , wat achteraf tegen valt.
Let wel er zijn ook goede internet winkels die al jaren bestaan en goede garantie geven en klachten oplossen.
Het valt mij op dat veel mensen via internet kopen omdat ze denken goedkoop uit te zijn en dan klagen dat de klacht niet wordt opgelost , dat is het risico wat je loopt. 
Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Volgens mij beledig je ook niemand hoor Goswit.

Alleen de rest van het verhaal kan ik niet helemaal plaatsen. In Nederland tenminste 3 jaar garantie? Dat is nieuw voor me! Waar haal je dat vandaan? En wat bedoel je met "afschrijving doen"? Dat je wel nog garantie hebt, maar bij moet betalen voor reparatie?
Ik heb afgelopen jaren regelmatig wat gedoe met laptops gehad. Ik ben er mee terug naar de winkel gegaan. Daar werd me verteld, dat ik naar de website van Asus/Sony moest gaan. Zij hebben de laptop op laten halen en de reparatie in behandeling genomen. Ze willen dan wel een kassabon zien als bewijs dat je nog garantie hebt. De Asus heb ik in Duitsland gekocht, maar dat was geen enkel probleem. Uiteindelijk bleek reparatie te lang te duren en hebben ze (rechtstreeks vanuit Asus en Sony dus) het geld terugbetaald.

Mensen die een Sage hengel hebben gekocht sturen deze toch ook rechtstreeks naar Sage terug wanneer er iets mis blijkt te zijn?

En natuurlijk kunnen internet winkels goedkoper zijn. Ze hoeven geen winkel te huren, ze hoeven geen personeel in de winkel te hebben enz. enz.

Rene V.

Bij de garantie wordt volgens mij bedoeld,fouten gemaakt tijdens de fabrikage of montage fouten.Breuk door eigen schuld valt hier dus niet onder.
Wel kan er dus in de voorwaarden staan dat deze schade dus ook autodeuren,top in takken/grond steken of er gewoon op staan vergoed word.Vaak is
je hengel dan iets anders van prijs.Ook hier bevestigen uitzonderingen weer de "regel".Dit lees ik dan weer op dit leuke forum bij de klanten van A&M.

Groet Rene V.

Arno

volgens mij heb je qua garantie niet met de fabrikant te maken maar met de winkelier die het heeft verkocht.
je gaat met je auto toch ook niet naar de fabriek maar naar de garage waar je hem gekocht heeft,
dat er vanuit de fabriek garantie word gegeven en dat daar bepaalde voorwaarden aan zitten lijk mij vanzelf sprekend.

Gr Arno

Plantje

Een auto is wel iets anders. Met elektronica en ander kleiner spul word je vaak naar de fabrikant doorverwezen. Is ook niets mis mee. Als je met je auto terug gaat naar de garage zal de garagehouder zelf de boel gaan fiksen. Als ik een laptop heb die stuk is wil ik niet dat een stel gastjes van de Mediamarkt hem gaan proberen te fiksen (bovendien ben ík mijn garantie kwijt als zij het ding open maken)

weerwolf

je hebt op bijna alle artikelen fabrieksgarantie, de leverancier blijft echter de persoon die het artikel verkocht heeft en hij is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie en hij is het aanspreekpunt naar de fabriek toe.

Sommige fabrikanten staan echter toe dat je het rechtstreeks afhandeld, dit komt bv veel voor bij computeronderdelen

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rene V.

Met garantie bedoel ik,de fabrikant geeft garantie en de verkoper handelt het het namens de fabrikant af.

Rene V.

Plantje

Ja ok, maar terug naar waar het topic over begon vrees ik inderdaad dat jullie wel gelijk hebben. Enkel de gerenommeerde merken zullen rechtstreeks garantiegevallen afhandelen. Nu maar hopen, dat er niet al te veel stuk gaat. En het was wel zo netjes geweest als hij vooraf had aangegeven dat dit slechts een bijverdienste was.

Nigel

Bij mij is er helaas iets stuk gegaan.

Door lompigheid is mijn (GPF) Nano #7 kapot gegaan. De mannen van A&M zijn zo goed geweest voor een zacht prijsje een deel te verschaffen. Helaas betreft dit echter een onderdeel van een nieuwe serie nano hengels wat niet op de mijne past. Gelukkig zouden de heren van amfishingtackle nog kijken wat ze voor me konden doen. Maar ik ben bang dat ik toch veroordeeld ben tot een nieuwe hengel als dit niet lukt.
Nogmaals; ik heb het vooral te danken aan mijn eigen lompigheid. Maar inderdaad wel lastig als je bij een handelaar koopt waar je achteraf niet meer terecht kunt.

Nigel

Is er niemand die nog contactgegevens heeft van deze persoon?

Satch

Misschien staat er iets op het https://twitter.com/gpflyfishingeu account?

En hierbij info van het FB account


Satch

Quote from: Nigel on March 24, 2015, 11:03:53
Is er niemand die nog contactgegevens heeft van deze persoon?

En is het nog gelukt?

Beertje

Misschien is de persoon gescheiden. op het adres woont onder staande vrouw. Hoe heet de eigenaar van gp flyfishing?

Marian Dhondt-van Gestel    
De Hoefkens 29 5066 BX Moergestel
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Satch

#22
Hij/zij is ook hier gast lid geweest en heet met zijn voornaam Gertjan. Als je meer wilt weten PB me dan even.

GPflyfishing
Guest

Re: Een nieuwe sponsor voor 2013 : GP Flyfishing
« Reply #26 on: January 10, 2013, 15:27:38 »
Goede middag allemaal,

Bedankt voor de tip. Ter info; Ik heb inmiddels het KvK nummer toegevoegd onder de link "Contact" welke in de menu balk en in de Footer is the vinden. Tevens heb ik de gegevens bij "Customer Service" ge-complementeerd. Volgens mij zou het nu dudielijk moeten zijn.

Nogmaals bedankt voor de positieve input en verdere tips en/of verbeterings voorstellen zijn natuurlijk van harte welkom.

Groetjes,

Gertja


Een nieuwe sponsor voor 2013 : GP Flyfishing

GPflyfishing
Guest

Re: Een nieuwe sponsor voor 2013 : GP Flyfishing
« Reply #10 on: January 02, 2013, 20:16:39 »
Beste vliegvisenthousiasten,
Bedankt voor de toffe reacties! Momenteel zijn wij hard aan het werk om het assortiment verder uit te breiden en onze site te optimaliseren. We houden jullie op de hoogte. Suggestie of advies is altijd welkom :)


Een nieuwe sponsor voor 2013 : GP Flyfishing

Nigel

Bedankt voor de hulp! Ik heb contact gehad met Gert-Jan. Hij kon me niet voorzien van een vervangend onderdeel. Wel gaf hij aan dat hij voor een zachte prijs een vervamgende hengel had. De heren van AMfishingtackle zijn hierin ook behulpzaam geweest. Een nieuwe hengel komt er dus wel. Ik vind het alleen wel zonde van de drie overige onderdelen. Weet iemand hier toevallig nog een oplossing voor?