Topic voor vragen die niet echt een topic nodig hebben.

Started by Joost S., March 13, 2013, 21:56:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond

Degelijkheid en functionaliteit daar betaal je voor. Al mijn reels zijn van topkwaliteit en ik ben het met Mike eens, er zijn situaties daar heb je echt een goede reel nodig met een goede slip. En niet eens over de grens, voor roofblei en barbeel op de Maas heb je echt wel een goede reel nodig. Het kost wat maar dan heb je ook wat. En daarnaas, vliegvissen is mijn passie en ik wil gewoon een mooie reel onder mijn hengel hebben hangen. Het oog wil ook wat... ;-)
::wtf::

vliegvisserdorian

Misschien een stomme vraag maar waarom zijn alleen de randen van een bucktail geverft? ;D

Beertje

#152
Je bedoeld dat het in het midden donker is en aan de randen de kleur van de verf? als je eens een naturel bucktail bekijkt dan zie je dat het hart licht bruin is en de randen wit. Als hem dan gaat  verven dan wordt het hart donker en de randen neemt de kleur van de verf aan. Ik hoop dat je het begrijpt. ;)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

vliegvisserdorian

Oooooh, ja nu snap ik het :), dat is eigenlijk hele logisch ::) Ik dacht dat het midden misschien niet geschikt was voor gebruik en daarom dus ook niet geverft oid :P
Bedankt!

FSCHAMP

Dorian,

ik gebruik de haren in het midden soms ook om een kraag met een ander kleur te maken.  Bij sommige bucktails is het midden dus wel bruikbaar.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

Als je even op de site van Erik de Noorman kijkt, hij gebruilt nl een bucktail tot de laaste haar. Van het overgebleven haar (wat overigens gewoon hertenhaar is) dat niet geschikt voor streamers is, maak hij gewoon droge vliegen .

http://www.erikdenoorman.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1653:buckmug&catid=35:patronen&Itemid=64
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

vliegvisserdorian

Quote from: Beertje on October 16, 2014, 21:16:55
Als je even op de site van Erik de Noorman kijkt, hij gebruilt nl een bucktail tot de laaste haar. Van het overgebleven haar (wat overigens gewoon hertenhaar is) dat niet geschikt voor streamers is, maak hij gewoon droge vliegen .

http://www.erikdenoorman.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1653:buckmug&catid=35:patronen&Itemid=64
Dan kan ik nog heeeeeeeel veel van dat soort droge vliegen maken 8), bedankt voor de tip!

Joost S.

Steeds als ik ga vissen, dan zie ik ze: de schaatsenrijdertjes. Vraag me altijd af, waarom worden die niet door vissen gepakt? Snap dat nooit.

henkverhaar

Quote from: Joost S. on September 04, 2017, 23:48:41
Steeds als ik ga vissen, dan zie ik ze: de schaatsenrijdertjes. Vraag me altijd af, waarom worden die niet door vissen gepakt? Snap dat nooit.
Omdat ze vies zijn? (schaatsenrijders zijn wantsen, en wantsen hebben de onhebbelijke gewoonte om te stinken; probeer maar eens een exemplaar van de amerikaanse exoot bladpootrandwants te vinden - niet zo moeilijk want die zijn inmiddels een plaag aan het worden en komen in de herfst massaal de warmte van huizen opzoeken). Of omdat ze relatief moeilijk zichtbaar zijn van onderen (ze staan _alleen_ met hun poten op het water)?

Sommige waterwantsen, zoals corixa's (bootsmannetjes) worden dan weer wel gegeten...

Scaramouche

Ze zijn ook erg snel en kunnen zelfs sprongetjes maken. Misschien is het teveel moeite voor de vis om er achteraan te jagen? Ze hebben nog het meest van elkaar te duchten; het zijn kannibalen.

Of 'vies' er iets mee te maken heeft lijkt me sterk; een vis kan denk ik niet ruiken wat er boven water rondschaatst, en ze pakken ook torretjes die allemaal van nature wel een soort gif bij zich dragen. Maar het blijft gissen.

Die schaatsenrijders kunnen trouwens gemeen steken!

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10


Joost S.

Aha..... dit is geen domme vraag, maar een vraagstuk! Haha!  ;D

Dat ze die dingen niet opmerken geloof ik niet. Als een mier in het water valt en met zijn pootje beweegt en een mini trilling door geeft is die zo weg. En die schaatsenrijders geven heel veel trilling.

Volgens mij kan dat niet de reden zijn. Vies ook niet, slikken ze meteen door. Giftig... dat zou kunnen... maar het lijkt me sterk.

Misschien dat ze lelijk kunnen bijten, dat vind ik het nog meest logisch. Maar hoe weet een nieuwe voorn/vis dat dan?

Geen schaatsenrijderkenners hier?  :)

Floor

Ik wacht nog even op antwoord van Keesie Verkerk.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gert

Alhoewel ik het inderdaad ook nog nooit gezien heb, lijkt het er toch wel op dat ze weldegelijk gegeten worden door vissen - google maar eens.
Dit is wel een leuk artikel:
http://www.nu.nl/wetenschap/2310333/schaatsenrijder-dwingt-vrouwtje-seks.html

Die vissen kijken misschien gewoon liever naar ewen potje seks dan dat ze een hap nemen?



Scaramouche

Quote from: henkverhaar on September 05, 2017, 13:42:42
bijten...

Hoe dan ook, het doet pijn!  :o

(zonder in semantiek te verzanden, bijten vind ik iets wat wat gedaan wordt met kaken, een wants prikt met zijn steeksnuit door zijn prooi. Voor mij is dat toch eerder steken dan bijten.)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

henkverhaar

Maar entomologen doen het simpeler: bijten doe je met monddelen (muggen, bijtvliegen zoals dazen, knutten, etc.), steken met een angel (mieren (hoewel die ook kunnen bijten, met kaken), bijen, wespen)...