knak! En daar gaat weer een hengel!

Started by renew, January 30, 2012, 22:46:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

renew

vrijdag met Rob wezen vissen en omdat ik bij het opruimen lekker met hem aan het oh'en was hengel niet in koker gedaan. Thuis tegen de muur gezet. Toen ik zaterdagavond mn kast dicht wilde doen ging dat wat stroef.... ff kracht zetten...knak. Knak? Wat knak? Dat was dus het derde deel van mn hm+ die omgevallen was.
Was mn 4de hengel die ik zelf brak in 3 jaar. De andere 3 waren Ti+ (daarvan was deze een vervanging). Daarbij hebben 2 vismaten van me, die echt nooit hengels breken ook nog  2 hengels gebroken (onahankelijk van mekaar binnen2 dagen).
Iedereen die me kent weet dat ik een beetje lomp ben maar dat gaat echt de spuigaten uitlopen. Vroeger nooit een match of feeder hengel gebroken toen ik dat nog deed.
Oke ben ik nou dom of zo?! Of hebben jullie ook die periodes, ik ben bang dat ik jullie ongezouten antwoord al ken.
Vooral als ik zeg dat die andere hengels gebroken zijn door: rolworp inzetten als je vastzit, op gaan staan en tijdens het optuigen de lijn strak aanspannen als de loop in j achter je topoog vastzit. Dit was de eerste in ik binnenshuis brak vind ik wel knap.
Grtz
rene


weerwolf

Tja, inkoppertje maar ik geef er niet aan toe. is te makkelijk

Toevallig ook een GFF #3 tussen zitten daar zoek ik nog een deel van. Enne niet door mezelf gebroken maar door een vriendelijke persoon die ff mijn kofferbak dicht wil gooiten tijdens het traileren van de boot. Idd daar zat mijn hengel tussen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

ik ben altijd heeeeeeeeeeeeeeel zuinig op mijn hengel(s)  ............

Hilco

Quote from: Rob van H. on January 30, 2012, 22:53:39
Vriend Hilco....en nu zonder jokken!!!! ;D

oke, als ik kwaad ben dan vouw ik er wel eens een dubbel  :-[

ben

We hebben allemaal wel eens pech, vorig jaar viel mijn lievelings vertikaal hengel van de boot, ik kon hem nog net bij de top grijpen
, ... alleen het andere deel met molen viel in het water, en ligt daar nog in 8,50 meter diep.

weerwolf

Op de ronde bleek wordt regelmatig gedoken naar hengels!

Toen we daar een keer waren was er ook een duikteam wat ging zoeken.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

ben


ben

Als die Duikers m'n halve hengel opduiken mogen ze hem houden!!!###!!!

renew

Kijk die tragische verhalen van anderen doen me deugd!
En weerwolf je hebt pech ik heb een gff 4# dus gaat niet lukken anders had ik gezegd....geduld.


Hilco

Quote from: Rob van H. on January 30, 2012, 22:58:58
of je gaat er mee speerwerpen heb ik gehoord...toch???

ik was 2x kwaad  :-[

hendri

hehe gewoon vlak voordat die hengel kapot gaat verkopen aan peter. haha doet het ook altijd goed. wordt je wel goeie maten van. ;) ;) 8)

Hilco

Quote from: Rob van H. on January 30, 2012, 23:12:40
en dan zeggen ze, ga vissen kom je tot rust, ut zijn ook allemaal kwakzalvers ook he Hilco!!!!!

Eg wel  :o

HappyFisherman

Ff een x goed vloeken en een dag chagrijnig van zijn en daarna lekker een nieuwe uitzoeken :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

precies, en kijk eens naar een leuke massieve vliegenlat  :-X

John

Quote from: Rob van H. on January 31, 2012, 09:19:00
al maak je hem van betonijzer Hilco....hij krijgt het voor elkaar hoor!! ;D

Wordt dan zekers een #25, voor walvis..... ;D

christianvt


renew

ik vloek niet eens meer, haal alleen mn schouders op.
ik krijg voor die hengels wel steeds een nieuw deel of wanneer die er niet meer zijn een nieuw model. Maar nu begin ik ook dus de vervangende hengels te breken. Durf niet meer naar de winkelier te gaan, schaam me rot en trouwens deze kwam van Rien en dus tja jullie kennen het verhaal.
Het lullige is ook nog dat ik van lichte hengels houd daarom snoek ik niet graag. Heb een 8 en 9 maar die gebruik ik alleen in extreme omstandigheden dus een #450 blijft in de kast staan. Hoewel ik zou willen dat ik zoveel kastruimte had.
Grtz
rene

vliegvisserdorian


DMeijer

Tsja, het is mij ook overkomen  :-[ . Ik had mijn vliegenlat net een week.
bij een visstek was ik mijn waadpak aan het aantrekken en toen ik klaar was gooide ik de portier van de auto dicht.Net op dat moment zag ik mijn hengel richting deurportiek glijden en KNAK zij de topdeel.
Gloeiende gloeiende
Gelukkig hadden ze bij Otter meerdere hengels van die serie liggen en kreeg ik een nieuwe weer mee.

renew


Arno

Dick om dat te voorkomen heb ik een tijd geleden een magneetding gekocht waaraan
een hengelsteun zit plak je aan de zijkant van de auto en je hengels blijven perfect rechtop staan.
is geloof ik van simms (fly en spin heeft ze hangen)

Gr Arno

Bert J.

Laatst had ik de hengel even op het dak van de auto gelegd.
Bij het verkassen wapperde er steeds een hengeltop voor de voorruit ;D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Ik had zondag geluk dat die hengel aan de bestuurskant naast de auto waren gegleden, want anders was ik zonder naar huis gereden! Kwam door de kou denk ik  ::)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

er gaat wel eens wat mis met vissen  ;)

klik

Team

Het zit hem in de naam    RE New       is vernieuwen,  gewoon je naam veranderen.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM