Flyfishing brace

Started by Mike, October 02, 2014, 13:42:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Heeft er misschien iemand enig idee waar ik dit ding vandaan zou kunnen halen ?
Liefst voor 20 okt.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Lowlander69

http://www.eazicast.com/

deze link voor je gevonden, kunt 'm daar ook bestellen.

gr Harry

Mike

Thx Harry,  die kwam ik ook al tegen.
Ik hoopte er eerlijk gezegd op dat ie misschien ook in Nederland te koop is.
Ik denk namelijk niet dat ik m voor 21ste in huis heb als ik m daar bestel.
Maar toch bedankt voor de moeite.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Sieger

Zag deze bij Glasgow Angling... heb goede ervaringen met levering etc....

http://www.fishingmegastore.com/airflo-cast-aid-wrist-support~14306.html

Grt,

Sieger


Sieger

Mike

Thx, ik heb m maar meteen besteld.
Ik heb daar ook al eerder dingen besteld en die waren vrij snel idd.

Hoop maar dat t op tijd binnen is, krijg vaak last van mn pols na het gooien met zware aftma's en heb daar een keer zelfs 6 maanden later nog last van gehad. :-[
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Sieger

Heb er tot nu toe nog geen last van gehad, maar heb ook nog nooit zwaarder dan met een #10 gevist... Zal voor die tijd wel binnen zijn. Meestal had ik de spullen binnen een week (5-7 werkdagen) binnen...

Deze week nog iets uit Engeland gehad binnen 3 werkdagen.. dat was wel heel snel....  :D


Sieger

Mike

#6
Met een # 10 heb ik ook geen last.
De ellende begon in maart tijdens het vissen op tarpon met een #12.
Ik viste vanaf een skiff,  tegen de wind in met een 500 grains zinklijn.
De boot bewoog steeds heen en weer en ik moest vaak snel en hard laden om de tarpons aan te werpen.
Toen ik dat een paar dagen achtereen gedaan had begon het aardig te zeuren in mn pezen.
Je gooit op zo'n moment weinig meer met techniek maar meer met kracht en dat draagt er aan bij dat je blessures op loopt.
Over 3 weken sta ik vanaf een boot in Frankrijk,  op zee te vissen met een # 15 en ik hoop echt dat ik voor die tijd dat ding in huis heb. Ik denk dat dat wel zal schelen.

In elk geval iedereen bedankt voor de tips.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

jur606

mike je hebt ook van die wat dikkere luxere zweetbanden voor aan je pols.
die heb ik aan het begin een hoop gebruikt met zwaardere hengels kost een paar euro en dan ben je klaar, en kan je zo halen

Zoiets, kan ook wel helpen? (je pols vastzetten scheeld al heel veel)

http://www.hansaplast.nl/Products/spieren-gewrichten-rug/polsbandage

Mike

Thx,  ga ik ook maar vast halen.
Als ik straks maar niet weer maanden met die pijn zit.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Raymond

Even een, wellicht domme, opmerking van mij, maar ik snap niet dat er voor deze zware lijnklassen een eenhandige hengel wordt gebruikt. Waarom geen tweehandige? Niet voor speycasten maar gewoon overhead. (ik heb dus helemaal geen kennis van het zoutwatervissen hè, vandaar deze vraag... ;-) )
::wtf::

Mike

Ik heb nog nooit met een tweehandige hengel geworpen maar ik denk dat het alleen maar nadelen heeft voor dit soort visserijen.

Om te beginnen vissen we op hele grote en sterke vissen vanuit een boot. Een korte, stevige, enkelhandige vliegenhengel is daar het meeste geschikt voor omdat je dan meer controle hebt.
Een 9 ft of langer is super onhandig wanneer je de vis bij de boot omhoog moet brengen.
Bovendien heb je te maken met veel wind en golven en daarvoor is een enkelhandige hengel veel handiger.

Wanneer je trouwens met een 2 handige hengel gewoon zou gaan vliegvissen met een overhead cast, met zulke aftma's en zulke zware lijnen in dit soort situaties, heb je sowieso alleen maar nadelen. Het zou heel erg zwaar worden om snel je hengel te laden en je zou nog sneller en meer blessures oplopen.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Domherre

Een andere blessure voorkomende optie is.....
...een spinhengel!...

Hejdå

Mike

Dat zal ik zeker niet ontkennen.

Alleen vind ik daar geen bal aan. Veel te gemakkelijk en totaal geen uitdaging.

Op mn vorige tonijntrip hebben we in totaal wel 30 uur achter die grote vette blufins aangezeten maar elke keer als we binnen werpafstand kwamen verdwenen ze in de diepten.

De gids pakte op een gegeven moment zijn werphengel, binnen 10 had hij er 1 te pakken.
Als ik het al van plan was, was dat helemaal de druppel, geen kunst aan  :o

Neemt niet weg dat ik vroeger veel gespind heb en vaste hengels enzo maar sinds ik vliegvis vind ik daar geen bal meer aan.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Raymond

Nou Mike, er zullen zeer zeker argumenten zijn waarom eenhandige zware hengels gebruikt worden voor deze visserij. Maar wat jij aangeeft dat het overhead casten met een dubbelhandige hengel nog meer blessures zou veroorzaken, betwijfel ik. Nogmaals, ik wil je graag geloven want ik heb sowieso nul ervaring met deze visserij. Maar ik gebruik zelf wel eens een dubbelhandige op de Maas en ik kan je in ieder geval zeggen dat dit veel relaxer werpt en drilt. Op zalm en steelhead wordt sowieso standaard de voorkeur gegeven aan dubbelhandige hengels om redenen die duidelijk zijn.

In ieder geval, als een dubbelhandige beter zou zijn voor de betreffende zoutwatervisserij, zou dat ook wel de standaard zijn. Daar niet van. Ik vroeg het me gewoon af... :D
::wtf::