Weekje weg, Belgische/Franse Ardennen of het Zwarte Woud?

Started by Koen, June 10, 2015, 21:30:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Maatje van me kwam ineens met het idee om een weekje weg te gaan. Nu is hij niet echt een (vlieg)visser maar wel een boomknuffelaar (goed bedoel :P ) dus had hij de Belgische dan wel Franse Ardennen in gedachten voor de natuur. Nu zit het zwarte woud er "maar" 3 uur vanaf en leek mij ook wel wat. Nu wil ik natuurlijk vliegvissen en hij wellicht ook, maar ik ben in beide gebieden niet bekend. Wat zijn jullie ervaringen (en voorkeur).

:)

Raymond

Mijn keuze zou zijn het Zwarte Woud... Waarom? Omdat in Duitsland het beheer van de rivieren stukken beter is dan in Belgiƫ.

De natuur in de Belgische Ardennen is overigens wel heel erg mooi.
::wtf::

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Marco B

Het Schwarzwald zou zonder meer mijn voorkeur hebben. Riviertjes als de Kinzig, Murg, Wolf en zo ken ik er nog wel een paar, zijn mooi om te bevissen. Zowel het visbestand als de omgeving vind ik persoonlijk veel aantrekkelijker dan de Belgische Ardennenstroompjes.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

FSCHAMP

Mijn keuze zou snel gemaakt zijn : The black Forest.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

maurice

Das Schwartswald  ;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Koen

Klinkt goed! Vergunning is weer een staat vergunning regelen en dan de locale vergunning?