De Geul

Started by Forelletje, August 28, 2011, 22:14:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Forelletje

Eindelijk naar een drukke tijd weer even vissen in ons prachtige kikkerland .
Na 2 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan kon ik dan eindelijk mijn vergunning ophalen jawel ophalen in het zuidelijkste puntje van Nederland  !!!!
De club  waar ik lid van ben geworden doen dit standaard je denkt natuurlijk kunnen ze hem niet opsturen dat dacht ik ook achteraf bleek dat ik overspoeld werd met info betreffende het water waar je mag vissen en ik werd keurig vergezeld naar de meest belangrijke plekken met uitleg waar je wel en niet mag komen en waar je moet parkeren .
Alles even duidelijk en het voorkomt een hoop ellende als je toevalling op prive terrein terecht komt of in viswater van een andere club zelfs een kaart van de omgeving werd mij uitgereikt met al deze punten in kaart gebracht.
Ook werd ik op de hoote gebracht van het uitzet beleid en eigen broed van forel en enz enz  geweldig om te horen hoe zo'n club de natuur een handje helpt
Het gaat om een traject van ongeveer 5\6 km  de Geul kronkelt lettelijk door het landschap niet breder dan 5 a 6 m redelijk hoge kanten stoomversnellingen poelen prachtige fauna je waand je echt in het buitenland .
De beek was een beetje troebel  maar dat mocht de pret niet drukken mijn 7ft's Orvis superfine #4 opgetuigt met een klein wit streamertje niet groter dan 2 cm .
De eerste poel was het gelijk raak van uit het niets was hij daar een prachtige hollandse forel.
.
In de 3 uurtjes dat ik gevist heb mocht ik er 6 landen van het formaat op de foto ..ik had er nog een 4tal maar dan tussen de 10 en 15 cm op een nimpfje .
Al met al heb ik maar  700 m water bevist  dus ik heb nog wat te doen .

.
Wanneer neemt de natuur de boom weer terug  :D.
.
Ik heb veel prachtige natuur gezien maar was te druk met vissen volgende keer wat meer foto's.

Richard

Rossie69

owja made in holland :)

mooi stukkie Richard.
en wees er zuinig op.

Waar blijft onze Herman dan ?


weerwolf

mooie foto's het water doet zijn naam wel eer aan, het is echt een geul!
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

ben benieuwd naar de schouw hier dan ?

sebastiaan

Hoi Richard,

Op welk deel heb je een (felbegeerde) vergunning kunnen bemachtigen?

Uit ervaring weet ik dat er op de Geul heel leuk te vliegvissen is.
Door goed beheer zit er op de meeste delen redelijk veel vis.
Er zitten ook echte grote (50+) en die worden ook wel eens op een vliegje gevangen.

Bas

ps. De Geul is een rivier(tje), geen beek.

Forelletje

Oeps ::) Riviertje sorry .
Ben lid geworden van de vereneging in Epen .
Maar als ik de kans krijg wil ik wel van meer verrenigen lid worden zodat ik ook richting de Maas kan gaan vissen maar eerst dit prachtige stuk ik ben er nog lang niet klaar mee kan nog wel jaren gaan duren  ;D.

Richard

Sieger

Echt super mooi Richard. Had een paar jaar geleden een camping geboekt aan de geul in de hoop er te mogen vissen... Helaas dus, maar ik begrijp heel goed waarom...


Sieger

weerwolf

Tuurlijk dit is een beetje net het watertje van marcelk waar je toch zuinig op moet zijn en beschermen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Forelletje

Natuurlijk is het geweldig om in Oostenrijk of Duitsland enz enz te vissen  we hollen met zijn alle al gauw de grens over[ik ook hoor].
Maar Nederland heeft ook veel te bieden je moet er vaak wat meer moeite voor doen  ;) of je moet er spontaan tegeaan lopen .
Ik zit redelijk veel langs de weg en in Maarssen zit een pomp met verschrikkelijk lekkere broodjes ;D zit ik daar dat broodje naar binnen te knallen en loop ondertussen naar een slootje om te kijken wat er zoal in zit echte een polderslootje van nog geen 1.5 m breed en 50cm diep man ik heb nog nooit zoveel ruisers gezien onder de rook van Utrecht en naast de snelweg ...hengeltje ligt nu standaard in de auto ;D.

Richard

weerwolf

in zo'n slootje als je omschrijft vang ik roofbleitjes ook gewoon een keer kijken bij een slootje, wat kringetjes zien en gewoon een worpje wagen en dan krijg je soms verrassingen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Klopt allemaal wel natuurlijk en dat is ook heel erg mooi, maar Tsja... Toch een beetje op zoek naar een Hollands forel-watertje hè....

Maar ik ga ook met heel veel plezier naar de Soestwetering oid hoor.. :)


Sieger

harlin

Quote from: Forelletje on August 28, 2011, 22:14:04
Eindelijk naar een drukke tijd weer even vissen in ons prachtige kikkerland.

Ik heb veel prachtige natuur gezien maar was te druk met vissen volgende keer wat meer foto's.
En leuke postings toe, je mag van mij het wel wat minder druk hebben.

Zag bij 1 van de foto's dat ie nr geul 69 draagt, je hebt er dus nog meer. ;D

Quote from: Forelletje on August 28, 2011, 22:48:24
.......... we hollen met zijn alle al gauw de grens over[ik ook hoor].
Maar Nederland heeft ook veel te bieden je moet er vaak wat meer moeite voor doen 
Maar nu jij de geultje hebt zal je wel vaker hier blijven zeker?
Buitenlands genieten in eigen land, wat wil je nog meer. ::denken::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Forelletje

Dat nummer klopt Harry maar de rest van de foto's zijn elders genomen  :Dhelaas heb ik er maar 4 genomen.

harlin

 ::offtopic::
Een tijdje terug was je camera gesneuveld en een nieuwe had gekocht, had je het over.
Was even nieuwsgierig hoe  nr 69 er uit zou zien met een hele kleine bewerking om er wat meer kleur in te krijgen.
ff kijken wat het verschil is met mijn eigen camera, ik blijf nieuwsgierig wat dat betreft. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Plantje

Wat een schitterend water Forelletje! Gefeliciteerd met de vergunning! (Ik ben best een beetje jaloers!)

Toen ik nog in Maastricht woonde ging ik regelmatig wandelen daar in Zuid-Limburg. De Geul is altijd een aantrekkelijk riviertje geweest om langs te wandelen.

Toch ga je je afvragen of de Geul dan zoveel schoner is dan de overige beken en rivieren in Nederland. Wat zou er gebeuren met forellen die in de rest van Nederland op de wat meer stromende beken en rivieren uitgezet worden?

Herman

Hey richard, mooi gedaan!
Ik ben zelf lid van Meerssen en Bunde en sta op de wachtlijst voor Valkenburg. Dat zal nog wel ff duren ben ik bang....
Nu ik de campert de deur weer heb uitgedaan (helaas te weinig mee weggeweest en dan wordt ie wel errug duur) zal de camping in Meerssen wel niets meer worden. Gelukkig kun je daar ook hotelletjes enzo vinden..
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Forelletje

Quote from: harlin on August 29, 2011, 00:06:18
::offtopic::
Een tijdje terug was je camera gesneuveld en een nieuwe had gekocht, had je het over.
Was even nieuwsgierig hoe  nr 69 er uit zou zien met een hele kleine bewerking om er wat meer kleur in te krijgen.
ff kijken wat het verschil is met mijn eigen camera, ik blijf nieuwsgierig wat dat betreft. ;)

Ik ben zelf ook nog een beetje aan het vogelen met de camera het kan zeker allemaal beter maar ik denk dat ik in de winter maar een keer naar Noord-Holland kom voor een spoed cursses ;)
Of messchien dat je samen met Bert een workshop kan geven ????????

Richard

HappyFisherman

Erg mooi hoor! Netjes dat ze nieuwe leden direct goed de weg wijzen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Daar wordt het idd stukken beter van!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Quote from: Forelletje on August 29, 2011, 17:21:58
Ik ben zelf ook nog een beetje aan het vogelen met de camera het kan zeker allemaal beter maar ik denk dat ik in de winter maar een keer naar Noord-Holland kom voor een spoed cursses ;)
Of messchien dat je samen met Bert een workshop kan geven ????????
Je komt maar hoor,
en samen met Bert een workshop geven?? niet dat ik niet wil, maar dat redt Bert heel goed alleen. ;)
Heb ooit een bewerkingsprogramma voor hem meegenomen, even opgang geslingerd en nu kan ik bij hem in de leer. ;D

Het is ook maar net hoever wil je gaan.
Heb vroeger zelf ontwikkeld en afgedrukt, dan ben/was je met van alles bezig.
Nu is het alleen maar muis en klik werk, legt me niet echt.
Quote from: speycast on August 29, 2011, 17:52:06
Begin workshop voor Ries   

Haal die camera eerst eens van  auto iso af   !
Dit is een punt waarom ik geen (onderwatercamera) Olympus heb, wat ik steeds hoor:
Als je wat hebt ingesteld, en je wilt het zo houden dan moet je bij de volgende start alles weer opnieuw instellen.
Het lijkt me aan 1 kant stug, maar volgens de berichten blijft je voorkeuze niet in het geheugen staan.
Als mij dat overkomt dan heb ik zoiets van: het zit mij wel gebakken, ik laat hem op automaat staan.



Dit was die
van mij
zoals ik hem
gisteravond
even snel
had "bewerkt".

Wit en Zwart
sturingspunt in
Caputere NX
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

 ;D ik wist het wel.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Forelletje

Kijk het begin is er al  :).
Ik ga ermee aan de slag oja Bert ziet ook alles  ;D.


Richard

Peter G

Prachtig water en mooie vis gevangen,wat kan de natuur toch mooi zijn.

harlin

Quote from: speycast on August 30, 2011, 18:33:32
zullen wel eens keer gaan vissen Ries krijg je gelijk praktijk foto curcus
Hoe zit dat Ries, mag jij daar nu ook een introduce meenemen voor een dagje?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Plantje

Quote from: harlin on August 30, 2011, 22:41:11
Hoe zit dat Ries, mag jij daar nu ook een introduce meenemen voor een dagje?
Ja, daar heb ik ook wel eens van gehoord.

Hoe zit het trouwens met de Gulp? Geldt daar hetzelfde beleid voor?