Winter.. opslaan van materiaal...

Started by Sieger, December 20, 2010, 12:23:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Zoals de meesten van ons, zetten jullie waarschijnlijk je  vismateriaal aan het eind van het seizoen zonder al te veel poespas weg. Je stopt je hengels terug in de tube en zet ze ergens in de hoek of achter in de kast, de reels gaan op de plank en je vliegendozen... nou ja die liggen ook nog ergens...

Misschien erg voor de hand liggend, maar er zijn een paar eenvoudige tips en handelingen die ervoor zorgen dat het materiaal ook na de winterslaap weer "fris en fruitig" klaar staat voor het nieuwe seizoen....

Ik had even niets te doen dus heb er een stukje over op mijn blog gezet... De rest van de tekst is te lang voor een posting en is dus hier te lezen...:

http://tight-loops.nl/?p=407


Sieger

Alexander92

Ik maak alles goed schoon en berg het veilig op naast me kledingkast, meer niet eigenlijk
En 1 hengel blijft opgetuigt voor de winterse sessies!

Henry

Wel even een heel oud topic naar boven schoppen.

Er wordt in dit stukje over opslaan van de spullen in de winter gepraat over de lijn en deze in grote lussen op te hangen.
Misschien is dit een optie en je kan er zeker meerdere lijnen op kwijt.
Bij diverse bouwmarkten verkopen ze diverse bedradingen voor elektra. De bedrading  wordt op grote houten spoelen geleverd. Deze worden normaal gesproken weggegooid. Een praatje met een verkoper kan misschien wonderen verrichten. Nu weet ik uiteraard niet hoe groot deze lussen moeten zijn, maar is dit een optie ?

Ohja eerst de zomer maar eens voorbij.

Ik zal het bij ons in de bouwmarkt eens navragen ( werk er bij een)  ( niet allemaal uiteraard, anders mag ik een opslag loods gaan huren) of ik er een aantal mee kan en mag nemen. Zelfs voor een pen moet nog toestemming voor gevraagd worden.

hindick

lang leven het niet gesloten seisoen.
over het algemeen gaat er geen van mijn hengels in winter slaap.
vis eigenlijk altijd wel door. moet ook wel met mijn vrijedagen.
natuurlijk wordt er in een bepaalde periode regelmatiger gevist met een type hengel maar over het algemeen als ik tijd begin te krijgen worden de lijnen s'avonds in de kamer gestrekt en de boel klaar gemaakt.
wel is het zo dat als ik weg ben de boel op vaste plekken dienen teliggen anders wordt de vrouw neidig.
hiervoor heb ik dan ook een ikea laptop klap bind tafel en een paraplubak en een vaste plek achter het knie schot.

goswit

Hengels goed schoonspoelen,afdrogen en in een goede autowas zetten en uit poetsen. Reel met lijn goed schoonwassen met afwasmiddel goed schoonspoelen.
Lijn invetten.  Hengels goed drogen en weg bergen. Ik heb zelf een kunstofkoker waar ca 6 hengels in kunnen en hang deze in de garage aan het plafond.
Als ik weer op mijn visplek ben in Frankrijk of Belgie , gooi de lijn uit en laat haar helemaal van de reel aflopen in een flinke stroomversnelling en alle kink is er uit.
Werpt weer perfect ,mijn favoriete lijn is ca 20 jaar oud.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

erikdenoorman

Och, die twee weekjes dat het vriest?! Gewoon lekker doorvissen !!!! ( Snoek/voorn/winde/forel.....)