Ardennen

Started by Stonefly, November 25, 2014, 13:27:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stonefly

Vraagje voor onze zuider buren.
Waar is in de Ardennen nog een visje te vangen in de winter periode?

BV

Nol,
Let op , de wetten zijn dit jaar veranderd per rivier.
Tem 31/12/2014  kan je op het openbare stuk van de Ambleve wadend vissen mist een staatsjaarvergunning van +- 48€  of 17€ en vanuit de kant.
Maar verwacht er geen kadootjes qua aantallen of formaat.

Meer succes zal je hebben op de reservoirtjes   Freux , La Strange en Rabais.

Stonefly

BV hartelijk dank voor de tips, ik hoef idd ook geen aantallen te vangen en dat van die vergunningen wist ik nog niet scheelt wel weer wat eurootjes.
Alhoewel ik eigenlijk niet aan het stuk van de ambleve bij domain long pre aan het denken was.
Ben meer op zoek naar de wat betere stukken.

BV

De betere stukken  (daar waar clubs vis uit zetten) zijn in belgie gesloten vanaf 1 oktober..
Wordt moeilijk dan.
Tot vorige jaar had je de openbare Ourte, maar dat mag nu plots weer niet meer.

gijsie20

Ben bang dat je mag wachten tot het 3e weekend van Maart..of anders idd naar een reservoir gaan.
De gepachte stukken sluiten op 1 Oktober zoals Bart al aangaf.

Stonefly

OK dat word dus niet de ardennen, hartelijk dank voor de ophelderingen.

Troutbuster

In de Eifel zijn er wel mooie winterstekken waar je het hele jaar mag vliegvissen!

de Prum bij Holsthum is zo'n stek!

check Wizard of Fishing, bij stekken/Europa/Duitsland/Prum

succes en groet

Jan
"Petri Heil"


Stonefly

Dank voor de tips heren.
En Jan, de Eifel heb ik idd bekeken.
Is alleen erg duur of geen plaats meer dus dat word hem niet eerder als het voorjaar.
En dan gewoon ergens een caravan neer zetten en ieder weekend heen.

Gr nol

domi

stonefly,
ik ben een 2tal weken geleden nog op een openbaar stuk geweest op de Amblévé, had 2 vlagzalmen van ongeveer 30cm, een forel en een kopvoorn

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

domi

@ gino,
af en toe een beetje geluk en je kan er mooie vissen vangen :P

FSCHAMP

Inderdaad, een twee jaren terug ving ik op het openbaar stuk van de Ourthe op een avond twee vlagzalmen van 31 en 32 cm en een forel van 28 cm  :D .  Ook kwam er nog een bak van een vlagzalm naar mijn vliegje kijken, maar weigerde deze op het laatste moment  :'( .  Dit was ook een schitterende avond, maar je komt ze niet dikwijls tegen op openbare stukken  :(.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>