Vliegvissen vanaf het strand?

Started by BV, April 22, 2011, 23:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

Advies wat overal geld rij met laag water rond en onthouw de plekken die interesant zijn. en kom met hoog water (opkomend) terug.

Vergeet niet dat de grootste zeebaarzen door strandvissers gevangen worden als de worp mislukt en midden in de branding valt.

op de rustige vlakke zandstranden kun je ook met een zinklijn en een klein clousertje of van die bonefishvliegjes, door het zand binnen vissen zodat elke strip een stofwolk opgooit.

en als laatste veel uren maken en nadenken over je manier van vissen.

BV

Hey Riekky,

Ik van Troutbuster Jan  een PB gekregen vol goede info.
Als ik Jan zijn goedkeuring krijg stuur ik het je wel door.

Maar ik moet zeggen dat ik na drie maal op het strand de moed een beetje heb opgegeven.
Het is zo een beetje als bij zeeforel :  (tien)duizend worpen voor één aanbeet.

In Katwijk staan er regelmatig gewone strandvissers en die vangen een beetje  (bot en zeerbaars)  maar op de streamer nog geen aanbeet gehad.
Zowel met zinktip als met intermediumlijn en van medium tot heel zware clouwers in 2 kleuren...
Je ziet de vissers wel talrijker tegen de avondschemering.


Als je wil kunnen we een keer afspreken ergens tussen Katwijk en Rotterdam, want alleen 3 uur staan werpen zonderéén aanbeet is heel taai !!
Zijn er nog geinteresseerden ??

B






riekky

Quote from: BV on August 01, 2011, 20:07:47
Hey Riekky,

Ik van Troutbuster Jan  een PB gekregen vol goede info.
Als ik Jan zijn goedkeuring krijg stuur ik het je wel door.

Maar ik moet zeggen dat ik na drie maal op het strand de moed een beetje heb opgegeven.
Het is zo een beetje als bij zeeforel :  (tien)duizend worpen voor één aanbeet.

In Katwijk staan er regelmatig gewone strandvissers en die vangen een beetje  (bot en zeerbaars)  maar op de streamer nog geen aanbeet gehad.
Zowel met zinktip als met intermediumlijn en van medium tot heel zware clouwers in 2 kleuren...
Je ziet de vissers wel talrijker tegen de avondschemering.


Als je wil kunnen we een keer afspreken ergens tussen Katwijk en Rotterdam, want alleen 3 uur staan werpen zonderéén aanbeet is heel taai !!
Zijn er nog geinteresseerden ??

B

Alvast bedankt.

Het lijkt me wel wat om iets af te spreken. Gedeelde smart is halve smart. :)

Grt,
Riekky

riekky

Quote from: Rene V. on August 03, 2011, 21:38:14
Hallo Riekky,

Ben al een paar keer gaan vissen vanaf het strand bij Rockanje zoekend naar bot.Een keer gevangen.Ik heb nu meer informatie over de juiste plaatsen, tij en vissoorten.Het is wel een taaie visserij ,maar wel inspirerend met de kans op trophy's.In die buurt heb ik ook wel eens mega fint gevangen toen de fint al weggetrokken was uit de Waterweg.Wanneer ik meer succes heb laat ik het wel weten.

Groet Rene V.

Rene,

Ik ben benieuwd.

Heb e.e.a. gelezen over het strand vissen en moet maar een datum prikken om de theorie om te zetten in praktijk.

Riekky

riekky


harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

waarom vissen ze eigenlijk naar het strand toe ?

omdraaien en veel meer water ja.
of heeft dit met het aanspoel van je vliegen lijn te maken

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bert J.

Ik denk dat de stroming te heftig is. Als ze de andere kant op vissen ligt hun lijn in no time weer voor hun voeten.
Ze zullen wel in de muien vissen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Forelletje

Waar je ook vist aan de kust zoek pieren paalkoppen zandbanken en muien op die laaste kan je vaak vinden op resente waterkaarten via internet .
De doorgangen tussen 2 zandbanken leveren altijd wel een visje op en zoals al eerder gemeld  houd het tij in de gaten  .
Ik ga pas te water als het een uurtje voor hoogwater is .
Mijn voorkeur gaat uit naar de stranden van Zeeland  Westkapelle gewoon vanaf de dijk zinklijntje met een leuk straemertje  makreeltjes pakken bijna alles wat voorbij komt ,,Domburg  waadpak aan en langs de paalkoppen vissen en staan niet voor niets schietfuikjes van de plaatselijk visser ;) pas op dat de vis niet tussen de palen schiet dat kost je je lijn ..de palen zijn voorzien van schelpjes en mosseltjes die vlijm scherp zijn .het heeft me al een lijn gekost.
Richting Neeltje jans ook prima vissen vooral de plekken waar je net niet mag komen  ;D spinvissers hebben daar een groot voordeel deze kunnen een stuk verder werpen en dat heeft daar zeker een voordeel .
Katwijk  het is nu wat laat maar bij de reddings brigade heb je een prachtige inloop  als het warm is zit daar altijd wel een visje .
Vis methode  het beste wat werkt op de bodem en je vlieg goed laten stuiteren zodat het wolkjes veroorzaakt[is al eerder genoemd dacht ik ]
Begin augustus ben ik nog een dagje in zeeland [Domburg]geweest en heb toen scheel staan vangen aan de makreeltjes niet groot ongeveer 20\30 cm maar geweldig om te doen en gewoon aan de drijvende lijn 2 m nylon en een wit verzwaard streamertje .

Richard

harlin

Mooie info Riechard.
Dat van Katwijk vroeg ik me ook al een tijdje af of dat wat zou zijn, maar weet het nu.
Quote from: Rossie69 on August 28, 2011, 13:23:36
waarom vissen ze eigenlijk naar het strand toe ?
Dat vroeg ik me ook af en daarom het filmpje geplaatst.
Wat m'n gevoel zei, wordt wel bevestigd.

Maar volgens Lin is het om lekkere wijfen te haken,
of de toppies van ze te vangen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

hmm niet tijdens dat filmpie toch  ;D


weerwolf

Wie kan dan de leuke filmpjes leveren/plaatsen, die voor de leuke vrouwen lijken mij ook leuk FORUMDAG!!!! ;D ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69


weerwolf

waarom neem ik je opmerking niet serieus????
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

ja vis op zee is moeilijk
laat staan op zoet ;)

maurice

langs het zoete water is het echt te doen hoor Henk.
heb beet moet alleen nog aanslaan
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69


maurice

nee niet alweer, en nee nu niet ben aan het werk
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

leuke baaan heb jij, gewoon ff tijdens je werk op het forum! hahah

maurice

ja, klopt moet nog tot 6 uur en ben om 18 00 uur begonnen, lekkere lange dienst, met niets te doen.
heb tot nu toe 1 onder gekotste bus uitgeruild.
had de bindspullen wel mee kunnen nemen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

pfff druk zat dus als ik dat zo lees, niets voor mij dus. ;) ;)

maurice

is ook niet leuk als er niets te doen is hoor.
ga zo maar even de 125 bussen af tanken.
(en de hond stiekem uitlaten)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

125 bussen ja, kun je beter met de pomp bij de bussen langs dan stuk voor stuk met elke bus bij de pomp haha.succces  ;D

Hilco

Oh?  Hellevoetsluis is vlak bij Rockanje..............hmmm  paar uurtjes zeesmijten?