Forumdag: Tour de OV 7 - 30 mei

Started by Gert, April 08, 2015, 00:45:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

Snoek is natuurlijk altijd een mogelijkheid, ben wel van mening dat het weer het wel moet toelaten.
Daarbij moet je je ook afvragen of je de hele dag met 2 hengels wilt lopen. ::)

Maar hey persoonlijk zou ik het misschien wel doen, een snoek vangen of de poging daar toe.
Alleen moet het niet te warm zijn en je moet wel stilstaan bij d gezondheid van de vis.
Zou niet de eerste keer zijn dat er snoeken gevangen worden.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

merijn1982

Gezellig! Helaas is 30 mei alleen voor mij geen optie i.v.m. werken
Tight lines!!

Beertje

Helaas, ik kan dan niet. Ga dat weekend met vakantie. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

#53
Sja, dat moet zo af en toe ook eens Merijn en Beertje ;)

Ik heb vanochtend even snel een fotootje gemaakt van een nimfje die het bij mij meestal wel goed doet:



Haakje #14 (lijkt een scrubhaak, maar is gewoon recht).
Goudkopje, in dit geval tungsten. Maar kan ook zonder verzwaring, afhankelijk van de te vissen diepte.
Bosje fazantenfibers naar achteren toe inbinden.
Dubbing van konijnenbont (maar hazenoor of elke andere fijne dubbing zal ook voldoen) aanbrengen.
Fazantenfibers als dekschildje over de dubbing naar voren klappen en afbinden. Je kunt (een aantal) fibers ook naar beneden of opzij vouwen zodat een soort pootjes ontstaan. (Overige) fibers afknippen.
Als extra heb ik een druppeltje UV bond op het dekschildje aangebracht. Het kan ook zonder, maar zo glimt het mooi, en geeft ook (extra) verzwaring. Toen ik nog geen UV bond had gebruikte ik smeltlijm. Gewoon een los staafje wat ik verhit met een aansteker.

Hoop dat het duidelijk genoeg is, anders kan ik eventueel nog wel een keer een stap-voor-stap met fotootjes maken.

Groet,
Gert

Edit: op de foto zie ik nu dat er wat te lange haartjes tussen zitten. Dat zijn geen fazantenfibers. Moet eventueel nog wat bijgewerkt worden (wegknippen, uittrekken) of gewoon zo laten. 

maurice

momenteel zie ik vogels in de bomen eten, ze vliegen de bomen uit met de bek vol groene rupsjes.
doe je voordeel ermee.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

FrancoisCKX


PdH

Gert, zijn er nog mogelijkheden voor koffie in de buurt, langs het water.of wordt het de thermoskan?.
Halverwege de dag lijkt me dat wel wat..

Heb alvast wat van je vliegjes gemaakt. Lijkt een soort duikerwantsje.  Die doen het wel lijkt me.
Tot volgende week.
grtn, Peter.

Gert

Peter (en andere deelnemers),
Ik zorg in ieder geval voor koffie bij de ontvangst. Zijn dan wel thermoskannen.
En 's middags gezamenlijk lunchen, dan zorg ik ook wel voor wat te drinken, maar geen koffie denk ik. (Melk, fris).
Bij Het Kalfje kun je eventueel tussendoor een bakkie doen.
Ik ga iedereen nog een mailtje sturen, maar bij deze alvast: neem wel je eigen lunch mee. Ballen met satésaus zit er denk ik niet in, maar ik zorg wel voor "iets" extra's.

Quote from: PdH on May 22, 2015, 22:14:47
Heb alvast wat van je vliegjes gemaakt. Lijkt een soort duikerwantsje.  Die doen het wel lijkt me.

O jee, als het ergens op lijkt vang ik meestal niks ;D

Groet,
Gert

PdH

De vis vindt het toch ergens op lijken. Blijkbaar iets eetbaars. ;D
grtn, Peter.

markpiet

Hoi Gert,

Ik kom samen met mijn dochter (10). We blijven totdat Sanne het niet leuk meer vindt. Sanne gaat het ook even met mijn vliegenhengel proberen. Dat heeft ze pas 1 keer geprobeerd. ik zal ook een gewoon telescoop hengeltje voor haar meenemen hoewel dat natuurlijk vloeken in de kerk is hier.  ;D
groeten van Mark
><((((0>

weerwolf

nee hoor, geen vloeken. Om kinderen te vermaken mag je alles doen om er maar bij te zijn ;-)

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Herbe065

#61
Beste Gert,

Helaas moet ik afzeggen wegens dubbele afspraken binnen mijn gezin waar de auto bij nodig is (waar ik bij opgave niet van op de hoogte was en die vanmiddag pas naar boven kwamen). Een paardentrailer trek je nl. niet achter je fiets. En twee paardenmeisjes tegen 1 vliegvisser, dat win je dus niet.

Mijn excuses! Maar vooral bedankt voor dit initiatief, helemaal top!

Gr.

Herman

Bij mij mocht de ovb er af!
Tot zaterdag!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Lijstje aangepast: de OVB bij Herman wggehaald en Herbe065 verruild voor Markpiet en Sanne, .
Jammer dat je er niet bij kunt zijn Marco.
Maar leuk dat jullie wel komen Mark!

Tot zaterdag.

Gert

En mailtje is verstuurd naar de deelnemers!

mrproper

Joehoeee gert is er nog een plekkie !!

Gert

Ja hoor William, nog wel 2 ook  ;)
Zal je de mail doorsturen.

mrproper


mrproper

Je kan marry der ook bij zetten

weerwolf

als het zo door gaat dan wordt het nog druk

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

mrproper


weerwolf

absoluut, zou mooi zijn als het andere topic hiermee overbodig wordt en onnodig was
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

maurice

Wie had vorig jaar eigenlijk de grootste vis?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Marry (Zeenimf) ook toegevoegd.

@Maurice: het verslag van vorig jaar teruglezend had Roelof waarschijnlijk de grootste vis.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::