Ierland 2011... The Bunch op vliegvis-trip....

Started by Sieger, April 28, 2011, 20:55:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Quote from: hendri on April 30, 2011, 15:01:53
kijk daar komt de gids weer om de hoek, dus ideaal als je de juiste vliegen niet heb, hij weet welke je dan eventueel nog moet binden of aanschaffen. en dat vissen met natte vliegen, hoe vis je die dan vanuit de boot?

Eigenlijk is dat best wel simpel... De gids kent het meer en zorgt dat je op de goede plekken komt (vaak op de overgang van ondiep naar diep..) en dan zo'n 15-20 meter uitwerpen... Links-midden-rechts... 5 keer een flinke strip (zon'n 50/80 cm) en vrij snel... Dan bij het liften van de hengel de top laten bewegen zodat er nog beweging in de vlieg komt (dibble...) en dan weer opnieuw uitgooien... Heel wat casten dus op een lange dag...  :D

Vaak beet de vis juist tijdens de "Dibble..."...


Sieger

hendri

ok, denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt.  ;)

Parson

Ja Sieger,

Paddy schatte dan ook zo'n 4500 a 5000 casts per persoon per dag.... Pittig maar was wel gaaf !
( zeker met de backcast )

Mike

HappyFisherman

En geen lamme arm aan het einde van de week?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

mrproper


Parson

Nou reken maar. Als je met 3 man in een bootje zit van zo'n 4,5 mtr dan gaat doorgaans iemand backhand casten om de gids in het midden een beetje te ontzien. We hebben maar één dag op het meer gevist maar toch.
Af en toe moet je dan toch even je hengel neerleggen om weer bloed in je arm te krijgen.
Ik heb een half dagje met Sieger in de boot gezeten en een half dagje met Jurgen. Allebei uitstekende vliegvissers en nog toffe gasten ook. Ook Martin ( Tinus ) ging uitstekend. Wat mij betreft dus volgend jaar weer. En wat de mannen al aangaven, wellicht op zalm met dubbelhandig.

Mike

Parson

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat het zuipen erg meeviel. Zeker vergeleken met vorig jaar toen we bij Paddy waren. Ik werd uitgedaagd tot een zuipwedstrijdje met een paar Ieren en verloor schromelijk uiteraard. Sterker nog, dezelfde mannen waren er nu weer en Jurgen wilde me bij die mannen weer aan tafel krijgen. Ik, zei de lafaard, besloot stilletje richting mijn kamer te gaan om erger te voorkomen....

Mike