Extreme fishing

Started by Beertje, July 14, 2013, 10:28:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

OP rtl 7 extreme fishing: snoek wordt in een wak gespiest met een soort hooi vork met weerhaken.WALGELIJK!!!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arie de Vries

Mee eens Jan net ook even gekeken, wat een overdreven druktemakers. Zou ik niet graag naast me hebben staan. Ben benieuwd hoe de wedstrijd vanmiddag verslagen wordt. Als dat net zo gaat lijkt me dat slecht voor de hengelsport.
Groet, Arie

Heintje Davids

Quote from: Beertje on July 14, 2013, 10:28:02
OP rtl 7 extreme fishing: snoek wordt in een wak gespiest met een soort hooi vork met weerhaken.WALGELIJK!!!

Ach, ik vraag me af wat diervriendelijker is wanneer je voor de 'pot' vist. Harpoeneren met een 9-tandige speer , zodat ze vrij snel uit hun lijden verlost zijn, of eerst nog 10 minuten aan een lijntje en een hengeltje laten spartelen voor ons plezier. Je hebt het over een gebied waar men gewend is om voor het eigen eten te zorgen en het doodnormaal is om je vis mee te nemen. Zijn wij allang niet meer gewend en veroordelen dus alles wat niet in ons straatje past maar vinden het niet erg om vis uit de supermarkt te eten die ergens onderin een visnet een langzame vervelende verstikkingsdood is gestorven of kweekvis te eten die in volgepropte bakken zijn vetgemest en volgestopt met allerlei troep om ze sneller te laten groeien.
Ben zelf geen vismeenemer, nooit gedaan, maar heb er geen moeite mee wanneer mensen af en toe een visje meenemen.

Beertje

#3
Heintje-Davids,Je hebt een punt,wij zijn het inderdaad een beetje vergeten hoe we aan ons voedsel komen.
Maar dit programma gaat over "sportvissen" en dan wil je dit soort beelden niet zien.De programma makers moeten ook beter weten. En dat dit het beeld van sportvissen voor de buitenwacht er niet positiever op maakt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Joost S.

Ik vind het wel leuk, dat vismania. En gelukkig wordt het best aardig gebracht.

Nederland staat na de 2de meting op de zilveren plek, niet slecht. Dat elastiek vissen met een vaste hengel ziet er nog best leutig uit.

Maar die vijver met de vlieg....... Oei oei oei, dat moet gaaf zijn.