Opening seizoen Kyll ?

Started by A{b}r{a}xa{s}, January 01, 2011, 20:13:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Gaat het seizoen nu begin april of (pas) half april van start aan de Kyll ?

Ik zit hier aan een lekker 'zelfgebrouwen Duits witbiertje' (met dank aan de BIG man van ons pension daar) en krijg toch wel gevoelens van heimwee.....

Sieger

"Onze" Kyll gaat per 16 april open... Toevallig (;)) valt dat deze keer samen met de Eifeler Fly Fishing Meeting.... ;-)

Er zijn plekken waar je al vanaf half maart kunt vissen al dan niet met restricties rondom waden e.d.....

Drink ze...


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Die meeting daar.....moeten we het nog eens een keertje over hebben

Sieger

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on January 01, 2011, 20:22:42
Die meeting daar.....moeten we het nog eens een keertje over hebben

Rolf komt 15 januari dus..... ;)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Ohja, das waar....kan dat mooi gecombineerd worden  ::duim::

harry

het gedeelte waar wij vorig jaar zijn geweest gaat per 15 maart open

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: harry on January 01, 2011, 20:27:30
het gedeelte waar wij vorig jaar zijn geweest gaat per 15 maart open

en daar mocht al wel gewaad worden !..hmmm

Sieger

Ja dat wisselt per strecke... afhankelijk van de pachter...

Rolf neemt de 15e wat poster e.d. mee om de zaak daar wat te promoten...


Sieger

harry

je moet alleen geluk hebben met een droog voorjaar
wij zijn toen 8 en 9 april geweest en toen was het net doenlijk wat betreft de waterstand en helderheid

A{b}r{a}xa{s}

'k heb er nu alweer wel zin in :-)

Sieger

Zou toch het boekje "Vliegvissen in Duitsland" aanschaffen... staat echt alle info in...


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Herman brengt het de 15e mee om in te kijken

harry

ben daar in het verleden al tientallen keren geweest en als t water een beetje normale stand heeft dan is er altijd wel lekker te vangen
vorig jaar met echt mindere omstandigheden hebben we toch ons visje gevangen
maar je hebt wel gelijk dat als je er niet bekend bent zo,n boekje een uitkomst kan zijn wat betreft de regels en bijv de te gebruiken vliegen

Sieger

Heb het ook en ben er super tevreden mee.. heb al weer een aantal mooie plekken op dagafstand van Ugchelen gelezen...  :)


Sieger

harry

heerlijk toeven daar hoor
nu nog de tijd en de euries  hahahaa

Sieger

Quote from: harry on January 01, 2011, 20:41:14
ben daar in het verleden al tientallen keren geweest en als t water een beetje normale stand heeft dan is er altijd wel lekker te vangen
vorig jaar met echt mindere omstandigheden hebben we toch ons visje gevangen
maar je hebt wel gelijk dat als je er niet bekend bent zo,n boekje een uitkomst kan zijn wat betreft de regels en bijv de te gebruiken vliegen

Staat in deze iets meer dan dat Harry... Ook info waar je de vergunning kunt halen, wel/geen overnachting, kosten dagvergunning etc.. En er staan veel meer stekken in dan in het Eiffel boekje.. bv over de Wupper... mooi stuk water op 1,5 uur rijden vanaf mijn plekkie hier...  :)


Sieger

Sieger

Quote from: harry on January 01, 2011, 20:43:39
heerlijk toeven daar hoor
nu nog de tijd en de euries  hahahaa

Ach het plannen maken is op zich al leuk.... ;) En tijd is vaak niet mijn echte probleem... ;D


Sieger

harry

ik heb hier nog kleine kids van 10 en 11  dus die hebben ook hobbies waar vader voor mag opdraven :)
en als t beter weer wordt is het vaak weer een dagje strand of iets dergelijks wat roet in het eten gooit
maar zal niet klagen hoor  een paar keer een dagje weg en in de zomer 3 weken in frankrijk  och  ik red me wel :):)

Sieger

Weet ik Harry, ben zelf dat stadium al enige tijd gepasseerd, vandaar "tijd genoeg"... het is vaak de verdeling van de pecunia die de afweging zijn... Ach moet en mag niet klagen hoor... maar een weekendje Bourgondisch Duitsland is toch een behoorlijk gat in mijn vispotje... ;D

Daarom is zo'n visdag op een paar uurtjes afstand ook leuk... 25 euro voor een dag vergunning en de hele dag lekker bezig... Da's nog een keer te doen... :)


Sieger

harry

heb je gelijk in sieger
voor een dagtochtje niet te ver weg ben ik altijd wel te porren en denk dat er nog wel een roosendaler dan interesse heeft  hahaha
dus mocht je nogeens 1 of meerdere maatjes kunnen gebruiken voor een tochtje dan hou ik me (ons) aanbevolen :)

Sieger

Quote from: harry on January 01, 2011, 21:05:55
heb je gelijk in sieger
voor een dagtochtje niet te ver weg ben ik altijd wel te porren en denk dat er nog wel een roosendaler dan interesse heeft  hahaha
dus mocht je nogeens 1 of meerdere maatjes kunnen gebruiken voor een tochtje dan hou ik me (ons) aanbevolen :)

Lijkt me een goed plan Harry... Ergens in mei/juni eens kijken... Lekker vroeg weg op een Zaterdag (jullie een paar uur eerder dan ik  ;D) .. moet lukken...


Sieger

weerwolf

Oke, ik voel een forum-kyll dag aankomen..............ik ben voor :)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Quote from: weerwolf on January 01, 2011, 21:12:12
Oke, ik voel een forum-kyll dag aankomen..............ik ben voor :)
:D :D Zou op zich best te doen zijn..... ;)


Sieger

Sieger

Mmmm toch niet... lees net dat er voor dat stuk maar 3 dagkaarten per dag worden uit gegeven..  :-\


Sieger

harry

meeste rivieren in duitsland kan je maar met een paar man per strecke vissen  als je tenminste niet achter elkaar aan wil lopen :)