eerste poging achter de platwafels

Started by ignace, October 27, 2014, 20:08:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ignace

gisterenmiddag een eerste poging ondernomen op de platwafels met de vliegenlat.
ik had al geoefend op een voetbalveld , het werpen lukt me al een beetje , gewapend met een paar streamers en we waren vertrokken.
voorzichtjes de eerste worp , dat lukte goed en binnenstrippen , 2de worp , 3de worp en ik zag opeens de haren van mijn streamer in het rond vliegen :-\ , het haren was losgekomen van de haak , streamer moet niet goed gebonden geweest zijn
andere streamer deraan en achter een worp of 6 ne dikken tak van een boom die achter mij stond gevangen.
nieuwe poging , achter een paar worpen weer zelfde probleem , het garen van de streamer die lost , ik stond daar naar een bijna kale haak te kijken  >:(
niet opgeven , andere deraan en deze heeft het uitgehouden tot einde visdag
tzou mooi geweest zijn maar helaas niets gevangen.
maar we gaan niet opgeven , op naar de volgende

maurice

Heb je een foto van de nog hele streamer?
Waar heb je de streamer van gemaakt?

Je moet wel veel geluk hebben om gelijk een platwaffel te haken,
De aanhouder wint en je zult er in de toekomst zeker een haken.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

merijn1982

Jammer! Als je stremaers bind moet je bedacht er op zijn dat je veel materiaal inbind. Dit moet je dus goed aantrekken en strak inbinden. Ik lak sowieso altijd na elke keer iets on te hebben gebonden. Zo blijft je streamer ook na meerdere snoeken nog heel ) geloof me zo'n bek vol tanden kan de boel snel slopen:-) )
als ik bucktail gebruik gebruik ik ook alleen nog maar kevlar binddraad. Standaard draad trek ik steeds stuk als ik het strak genoeg in wil binden.

En die platwaffel komt vanzelf. Gewoon doorzetten. Het zal een ervaring zijn!
Tight lines!!

Rossie69

en lak of secondelijm op je wikkelingen leggen

werpt wel makkelijker een kale haak  ;D

FSCHAMP

Quote from: Rossie69 on October 28, 2014, 11:56:53
en lak of secondelijm op je wikkelingen leggen

Inderdaad je wikkelingen goed voorzien van secondenlijm of lak gaat er voorzorgen dat je meerdere visdagen doorkomt met je streamer. Tenminste als je ze niet verliest aan waterplanten, bomen of ander oevergewas.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Tijdens het binden van een snoekstreamer bind ik ook regelmatig af, dwz. leg een knoop.
Helpt een snoek je binddraad dan een keer naar de mallemoer, valt je streamer niet uiteen.

Rossie69

heb is gezien een hele grote whipfinsh waar dat ding vandaan komt ????
weet niet.

acer 1 had die volgens mij.

ignace

dank u voor de tips ::goodjob::
ik heb geen foto's genomen van de ( kale streamers ) twas het laatste waar ik aan dacht ;D
de streamers heb ik gebonden met beast fibers en een paar plukjes glitter derbij.
in ieder geval , de moed niet laten zakken en opnieuw proberen.
kga nu in ieder geval ne knoop leggen na een pluk fibers te hebben ingebonden en telkens aflakken

merijn1982

Het gaat met vallen en opstaan. Net als zoveel dingen in het leven. Hopelijk blijft je volgende streamer heel en pak je binnenkort een mooie snoek!!
Tight lines!!

ignace

ondertussen alweer een keer of 3 geprobeerd achter de snoek maar voorlopig zonder succes , streamers blijven nu in zijn geheel :D
de aanhouder wint , hopelijk de volgende keer beter

merijn1982

Komt vast goed. Soms wilt het gewoon niet en soms zijn ze los en pak je ze wel
Tight lines!!

Joost S.

#11
Quote from: merijn1982 on November 11, 2014, 19:49:08
Komt vast  niet goed. Soms wilt het gewoon niet en soms zijn ze niet los en pak je ze niet.

Heb het even hersteld, ;-).

Niet gevist afgelopen twee weekjes. Maar man.... Toch al veel uurtjes gemaakt, geen platwafel nog.

En ik zit eigenlijk te tetsen om mijn baars streamertjes te gaan uit proberen, maar wil toch eerst minimaal 1 snoek voor het einde van het jaar pakken.

Al moet ik door gaan tot de 31ste, dat gaat me lukken! Morgen weer eens een paar uurtjes erop uit als het niet te gek weer is.

Als ik eens terug denk. Ik geloof een dag of twee voor sluiting van de snoektijd mijn snoekhengel gehad. En snel even geprobeerd, en kan me herrinneren dat ik al na enkele worpen een enorme misser had.

Dat is tot nu toe nog steeds de beste poging haha. Achteraf jammer dat ik niet kon profiteren van mijn beginnersgeluk, ;-).

Gerrit59

't gaat een keer lukken Joost,
de aanhouder wint!

merijn1982

Misschien een domme vraag. Maar zit er wel ( voldoende ) snoek in het water wat je bevist?? Probeer het eens in stadswater. Vaak zitten daar meerdere snoeken op een al te groot stuk water dus goed uit te kammen. Geef wat extra aandacht aan de hotspots. zoals bruggen duikers. Overhangende struiken. Rietkraagjes of andere waterplanten ( resten ) en vergeet de kantjes niet! Vaak liggen ze voor je neus!
Tight lines!!

Joost S.

#14
Er zit meer dan genoeg snoek, is ook stadswater. Ik heb er met pluggen goed gevangen.

Komt goed.

Denk dat ik juist teveel in de hotspotjes zit, in plaats van gewoon veel 'watermeters' te maken.  Dat ga ik eens opvoeren. En in elke hoek een snoek, uhmmmm.... Dat is niet zo haha ;-).

merijn1982

Ok. Dan moet het idd wel goed komen. Vis eens gewoon ( heel saai ) het hele water af. Vis je streamer snel binnen zodat je ze noet te lang de tijd geeft om er over te denken. Misschien heb je al meerdere volgers gehad maar haakte ze steeds af door dressuur.
Tight lines!!

Hilco de Visser


Joost S.

Ja hoor, alles is verder wel in orde. Kwa stekken en materiaal. Moet alleen zelf nog een beetje watersense voor snoek gaan ontwikkelen.

Heb hier in de buurt elke hoek, duiker, brug, paal en haven gehad. Heb ook wel steeds het idee, dit moet een hotspot zijn.

Ik vermaak me wel ondertussen. Denk wel dat een ervaren snoekvliegvisser er zo een paar vangt, want volgens mij zit er echt heel goed snoek. En groot ook. En op mijn stek een snoek van over de meter gevangen zien worden deze zomer. (Op dood aas)

Nee..... Het ligt echt aan mij. Maar dat is niet erg. Ben nog lang niet de moed verloren en zogezegd, ik vermaak me prima.

merijn1982

Dan moet het vanzelf goedkomen! En zolang je je vermaakt geeft het ook niet! Je ontwikkeld je elke keer als je gaat en een dezer dagen krijg je die beuk erop of denk je dat je vastzit en dan begint er toch wat te zwemmen aan de andere kant van je lijn
Tight lines!!

ignace

afgelopen weekend nog eens een poging ondernomen maar , helaas niets
geen volgers gezien , niets , het wil me niet echt lukken , vissen zijn koppige wezens ;D ( of het kan ook aan ik liggen )
tis voor de volgende , tga wel ne keer lukken



Nigel

Is het al gelukt Joost?



Deze kwam ook uit een stadwatertje een week terug. Niet om te spiegelen maar om te inspireren he :P

Zoals je ziet op een kleurrijke streamer. 3 vissers waren ook met kunstaas aan de gang en vingen niets. Ik dacht dat een fel kleurtje het verschil misschien zou maken...

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Nigel


wouter veuger