Zeebaars vliegen

Started by FSCHAMP, September 06, 2014, 22:18:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

tijdrovende streamers.

wel mooi.

en je bent ze kwijt voor je het weet :)


Rossie69

had ook nog een paar geknoopt.

snollesprei of craftfur what ever


Gerrit59

Jij hebt goed je best gedaan Henk!

Nigel

Ziet er netjes uit mannen!
Hoeveel moet je er minimaal bij hebben voor een dagje rotterdam? Grofweg gezien? Toch zonde als je 1.5  uur rijdt en er niet genoeg bij hebt XP

Hidde

Ergens tips te vinden mbt oogjes plakken?
Heb 1 min. Epoxy van ep en de ep plastic oogjes

FSCHAMP

Knappe vliegen Hidden

Henk, ook niet slecht, maar niet zo mijn stijl.  Ik geef meer de voorkeur aan EP streamers of bucktail streamers (deceiver of clouser style).

Nigel, dit is afhankelijk van de stek, maar meestal kom ik wel met een 10-tal vliegen toe voor een sessie van 5 à 6 uren.  Als je een gans weekend gaat zoals Bert heb je er heel wat meer nodig vermoed ik.

Rene, ook een mooi patroontje.  Kan je me hiervan de opbouw bezorgen?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

#31
Bedoel je dat je ongeveer 10 streamers verspeeld op een dagje zeebaars schamp?

Ai... Dat is nog best prijzig dan. Nog even door gaan met verzamelen dan, voordat ik een keer die kant op ga. Denk dat dyckers gek van mij wordt. Steeds een paar streamertjes bestellen, haha. Maar langszaam komt er wat leven in de streamerdoos.

Nu zal je misschien niet tien verspelen, maar een stuk of 3 a 4 wellicht wel. Toch even rekening mee houden.

Hidde



Heb er nu dus nog maar wat bij gebonden,  heb geen grote vliegen doos maar al had ik er een haddwn er minstens 10 in gekunt.
Vind ze nog een beetje bulky, wellicht nog wat bij knippen voor ik oogjes plak..
Zondag morgen heb ik een gaatje van een uur of 4 , kijken of ik een stekkie kan vinden..

Rossie69

plak ogen met bisonkit nu
maar dan merk vd  Hema.

dit is nog maar de helft van wat ik gebonden heb.
EP zekers gedaan.
van alles wat.

ben klaar voor volgend seizoen ;)

zeebaars dag met forum.


Bert J.

Ik raak op een zeebaars dag ongeveer 5 a 6 vliegen kwijt. Inclusief de streamers die ik er af haal omdat de haakpunt te bot wordt, na een paar keer geslepen te hebben. De ene keer natuurlijk wat meer als de andere keer. Dit is ook afhankelijk vd stek waar je vist, en hoe diep je hem durft af te laten zinken. Als de haak geen stenen tegen komt, of niet de kans krijgt om een steen te haken kun je er lang mee doen. Zoals onderstaande streamer. Deze ging twaalf zeebaarsjes mee.



Allemaal dit formaat:



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Hidde

Mocht iemand zondagmorgen willen laten zien hie ie ze vist hou ik me aanbevolen btw..

Slechtvalk

Mooie Baarzen en vliegen mannen  ::agree:: Wegens rugproblemen een tijdje uit het vliegvissen op zee geweest. Zijn er nog vliegvissers die afgelopen tijd nog actief zijn geweest in het Zeeuwse ?? De Oosterschelde schijnt dramatisch te zijn geweest afgelopen zomer.

FSCHAMP

Quote from: Joost S. on October 01, 2014, 20:49:33
Bedoel je dat je ongeveer 10 streamers verspeeld op een dagje zeebaars schamp?

Ai... Dat is nog best prijzig dan. Nog even door gaan met verzamelen dan, voordat ik een keer die kant op ga. Denk dat dyckers gek van mij wordt. Steeds een paar streamertjes bestellen, haha. Maar langszaam komt er wat leven in de streamerdoos.

Nu zal je misschien niet tien verspelen, maar een stuk of 3 a 4 wellicht wel. Toch even rekening mee houden.

Joost, meestal verspeel je er maar 4 à 5 stuks, maar je hebt er toch nog enkele nodig om te vissen, vandaar dat ik het houd op een 10-tal steamers, zie ook antwoord van Bert.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Nigel

Bedankt voor de info. Vist er niemand met clousers om dit probleem op te lossen??

sjoerd

O die verspeel je niet? :) :) :)

FSCHAMP

De kans dat je clouser verliest is kleiner, maar niet onbestaande.  Ik vis nl. ook regelmatig met clousers, maar ook deze kan je verliezen door bv. vasthangen in de blaaswieren, je vlieg komt soms ook vast te hangen tussen de basalt blokken, enz.

De bijgevoegde foto is er eentje, die aan een blauw/witte clouser is gevangen.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Nigel

Mooi diertje hoor!

De hobby is in zijn algemeen al prijzig dus ik zal met mijn weinig ervaring op zeebaars vaak met een clouser te vinden zijn.

Nigel

Ik zie in dit topic trouwens een hol streamertje van Rene V. Erg mooi maar volgens mij geen kleurencombo die natuurlijk veel in het water voor komt (correct me if i'm wrong). Nu weet ik dat dit bij snoek bijvoorbeeld geen bal uit maakt. Kun je vwb zeebaars dezelfde conclusie trekken als bij snoek? Niet al mijn vliegen lijken namelijk op zandaal o.i.d.