de heihorst landgoed visserij

Started by aalbrecht, March 05, 2014, 18:49:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

Ik heb geen idee wat die heikneuters rekenen, ik kijk er niet eens naar, maar ik ga plat Hidde  ;) Kom jij ook nog Rene V.? ff lekker platte stampen en bows en brownies sleuren, wel de grotere ::)

aalbrecht

Quote from: Twan on April 06, 2014, 18:49:12
Mooie vijvers/perceel inderdaad. Gerund door aardige en gastvrije mensen. Wij hebben er vandaag ook veel mogen vangen. Zeker iets om nog een keer/keren terug te gaan. Het is vrij duur inderdaad, maar inderdaad ook het voordeel dat er max 15 mogen vissen per dag. Wat naar mijn mening zeer weinig is gebaseerd op de grote ruimte die er is om te vissen.

@Aalbrecht: Hoeveel had jij er gevangen? Wij hoorde aantallen van 80. Was jij dat?
ja dat was ik en nog div aantallen gemist  vond dit voor een keer wel mooi maar ga toch liever naar de waal of linge hier in de beurt maar zo kans kon ik niet laten glippen zal er van de zomer zeker terug komen lekker met de droge vlieg lijk mee wel een keer mooi daar.ovm kom ik ook maar niet zo vaak afstand is vaak het probleem  groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

Mike

Hm, dit is niets voor mij vees ik :(
Een van mn vismaatjes opperde het idee om binnenkort weer eens naar de Bleek te gaan.
Ivm een aantal vervelende voorvallen in het verleden wilde ik daar liever niet heen en daarop opperde ik om naar deze nieuwe forellengelegenheid te gaan.
Mijn maatje heeft vandaag even gebeld en er werden een aantal dingen gezegd waardoor wij meteen beslotem om hier maar niet heen te gaan.
Zo wordt er bv erg nadrukkelijk vermeld dat je je toch wel aan de dagdelen moet houden.
En van 12:00 tot 14:00 mag er niet gevist worden want dan is het etenstijd. :o
Sorry maar dan haak ik echt helemaal af...

Ik vond dit super jammer om te horen want het leek mij erg leuk om weer eens iets nieuws te bekijken.
Hopenlijk laten ze deze beperkingen om je eigen vrije visdag zelf in te vullen in de toekomst los, want mijn maatjes en ik vullen onze visdagen graag zelf in, zoals wij dat prettig vinden.
Zeker als er dergelijke bedragen mee gemoeid zijn.

Ik vraag mij af hoe de mensen die er tot nog toe geweest zijn dit ervaren hebben.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

vliegvisserdorian

Quote from: Mike on April 17, 2014, 15:39:46
Zo wordt er bv erg nadrukkelijk vermeld dat je je toch wel aan de dagdelen moet houden.
Weet je toevallig ook wat de reden hiervoor is? Uberhaubt jammer dat je niet per uur kunt vissen. Ik was van plan zaterdag er misschien heen te gaan, maar het is nog een aardig stukje rijden en voor maar 4 uurtjes is het ook niet waard om zo lang in de auto te zitten...

Franky Boy

Reden is dat ze zo het aantal vissers per dagdeel (max. 15) gemakkelijker in de hand kunnen houden.
Als er mensen uit het vorige dagdeel in het volgende dagdeel door blijven vissen kun je over die 15 vissers gaan. En dan gaan er mensen tellen en klagen.

drefter

Quote from: vliegvisserdorian on April 17, 2014, 17:29:27
Weet je toevallig ook wat de reden hiervoor is? Uberhaubt jammer dat je niet per uur kunt vissen. Ik was van plan zaterdag er misschien heen te gaan, maar het is nog een aardig stukje rijden en voor maar 4 uurtjes is het ook niet waard om zo lang in de auto te zitten...

ga je daarna toch door naar de bleek daar kun je altijd binnen struinen

vliegvisserdorian

#31
Waarschijnlijk wordt het aankomende zaterdag edit: maandag de kool. Maar de ronde bleek staat zeker ook nog op de planning, maar dan een keer met een maat, aangezien het aardig duur is per uur als je maar met 1 persoon op een vlot staat.

gijsie20

Iemand hier onlangs nog geweest?
Ik zag op de website dat je nu ook per uur en per dagdeel kunt vissen ipv verplichte hele dag met lunch:)

Twan

yep vorige week en afgelopen vrijdagavond. vangsten zijn goed en idd per uur betalen.

vandaag is de open dag geweest

Inderk

Quote from: MarcelN on April 09, 2014, 18:50:27
Op DRB zal je mij niet zien, veels te duur en vetgemeste pelletvarkens, nee op het OVM moeten ze zelf hun voedsel zoeken en nu zijn de grote weer los, we gaan het weer zien ;)
Ik kom alleen op een 'putje' voor mijn zoontje en met wat vismaten voor een gezellig dagje, meer niet, als ik wat vang vind ik het al best, als de anderen maar lol hebben.
Ik heb altijd het idee dat die regenboogjes de domste vissen zijn.

Nou, de laatste tijd doen ze het goed op de droge vlieg op Baggelhuizen..... Ja de echten!
De imitaties die er aan geknoopt worden... Vergeet het maar!
Zo dom zijn ze dus niet...............
Alhoewel ik ze soms ook zo bestempel, gaat het niet altijd op, tenminste niet waar de vis de kans krijgt om over te gaan op natuurlijk voedsel.... (Baggelhuizen)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Mike

Ik las onlangs dat er veranderingen waren aangebracht en dat je nu wel per uur mag vissen.

Is er nog wel de verplichte lunch tussen 12:00 en 14:00 ?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Twan


Mike

Serieus.?...dus je kunt nu per uur betalen en je mag gewoon gaan eten wanneer je honger hebt ?

Dat is prettig. Dan gaan we zeker die kant op.

Thx!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Twan


Mike

Ja I know, maar ik kon daar niet zo snel die info vinden over de lunch etc.
Maar bedankt..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

macfly

Volgende week donderdag Mikester?

Plantje

Ik hoor graag meer over deze forellen plas.

Goed om te horen, dat ze de touwtjes ook wat laten vieren. Ik denk wel, dat ze er goed aan gedaan hebben om het "streng" in te steken en dan de touwtjes wat te laten vieren. Dat is gemakkelijker, dan andersom.

Mike

Tot dusver ben ik er 2 keer geweest.
Mooie vijers met natuurlijke oevers.
Mensen zijn zeer gastvrij en bijzonder vriendelijk.
Beide keren erg goed gevangen, mooie regenbogen en beekforellen.
Vissen zijn van bijzondergoede kwaliteit, geen enkele misvormde staart/vin of neus gezien.
Wmb een aanrader.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Hidde

Hoe is het hier met het water gesteld na de warme zomer?
Doet de vis het nog een beetje? En zoja waar word op gevangen?

gijsie20

Ik ben er vanmiddag voor het eerst geweest.

Moet zeggen, wel heel erg mooie vijvers, vollop ruimte om te werpen op alle vijvers en zeer gast vrije eigenaren.
Wel een pokke eind rijden vanuit Amersfoort  :)

Helaas zat het weer mij niet geheel mee. Volop zon, en nagenoeg geen wind. Vis was dus ook weinig actief.  Ik heb wel een heel erg mooie bruine forel kunnen haken aan een zwart streamertje icm een intermediate lijn.
Volgens de eigenaar kan je nu het beste smorgens vroeg, of laat op de dag, begin avond terecht. Dan zou de vis wel actiever moeten zijn.

En idd zoals Mike al zei, de vis is van uitzondelijk mooie kwaliteit, ook wat ik zag zwemmen zag er zeer gaaf uit.

Greets

Hidde

Maar dus maar 1 vis? Wel leuk dat het dan een bruine is.

gijsie20

Het is idd bij die ene gebleven. Wel nog een enkel aanbeetje gehad, maar niet kunnen verzilveren.
De andere 2 vliegvissers die er waren hadden er ook maar 1 of 2.

Twan

Overdag momenteel erg taai. S' avonds idd beter.

Hidde

Gisteren dus geweest , mooie plek om te vissen.
Idd gastvrij ontvangen en water en vissen van goede kwaliteit.
Kom hier zeker terug., dit ondanks wat magere vangst, al zal dat nog wel aan eigen capaciteit liggen, en vliegkeuze.
Na wat aanbeten een mooie beekforel, na een leuke dril schoot ie een meter voor mijn net eraf, nouja,eigenlijk prima, leuke dril en ik had Mijn vlieg nog..vis zwom
Normaal weg dus oke.. Verder nog wel beet en tikken op de streamer maar niks verZilverd.
Zus had een mooi formaat regenboog! En nog wat los schieters.
Idd een heel stuk uit de buurt van rotterdam ja.. Toch nog eens die kant op..

Hidde

En zodoende dus nog maar eens terug gegaan gister.
Wederom lekker rustig , hou ik van! Moet dus eigenlijk niet teveel reclame maken maar wat is het hier lekker vissen.
Iets meer vis gevangen nu, 3 mooie mannelijke regenbogen, pa verspeelde weer een paar mooie vissen maar had ook een hele mooie bruine! En nog een regenboog.
Zus vangt op het ovm meestal het meest.. Nu stond de teller echter een uur voor vertrek nog op nul.. Waarom toen pas weet ik niet maar Ze knoopt er een andere tip aan. Bam, 3 in een half uur..

Nogmaals mooie plek en vis, gastvrije eigenaar en zoon!
Vis laat zich op dit moment niet meer zO makkelijk vangen maar dat is alleen maar leuker!