vliegbinddag...the day after......

Started by Inderk, January 16, 2011, 22:20:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Gisteren na thuiskomst heerlijk met de kids gaan eten, mijn vrouw ging bijna gelijk weg toen ik thuiskwam omdat zij met haar collega's een etentje had.

Dus...dat betekende lekker met de kids een t.v. avondje, een goed glas er bij, en lekker bankzaken doen. (de bank was door mij gereserveerd)
Maar dan, de day after................Heerlijk hoe praktisch de vrouwen zijn.
"nu je toch nog zo veel van je materiaal in de tas hebt zitten, en dat bindding er niet staat, kan je het daar wel even opruimen"
Ik probeerde nog voorzichtig er tegen in te gaan.........maar ja, de meesten weten wel hoe het voelt....de ziekte van Hak....Zwaar onder de plak. ;)
Dus toch maar even aan het stofzuigen en opruimen geweest. (had gelukkig niet alles meegenomen)
En eerlijk = eerlijk het ziet er wel weer redelijk netjes uit.

Maar vanavond na het eten, toch nog weer even aan  het binden, gisteren nog een zooi kleine nymphjes weggegeven. (Peter je moet toch maar een keer gaan leren binden.:D) En Gewo, voor jou draai ik zo weer een nieuw partijtje om mijn doos weer aan te vullen. ;)
En zie hier het resultaat van een avondje binden. En dan zie je gelukkig niet de zooi wat er achter in de ladenkasten ligt aan bindmeuk.

In ieder geval weet ik dat de ondergrond minder stof bevatte.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


peter

DEnk Henk dat dat niet gaat gebeuren geen geduld voor heb gister weer ff gekeken naar dat gepriegel krijg ik toch weer veel respect voor de binders die daar bezig zijn vooral als je het matriaal wat klaarligt bij je buurman wegpikt (Maurice ::foei::) om Arme Rossie te pesten Wha Wha
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Inderk

Quote from: peter on January 16, 2011, 22:29:50
DEnk Henk dat dat niet gaat gebeuren geen geduld voor heb gister weer ff gekeken naar dat gepriegel krijg ik toch weer veel respect voor de binders die daar bezig zijn vooral als je het matriaal wat klaarligt bij je buurman wegpikt (Maurice ::foei::) om Arme Rossie te pesten Wha Wha
Nou als ik zag hoeveel geduld jij had gisteren.........Daar kan geen binder tegenop! hahahahahahaha!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

Moet het je gezed worden dan jonge :)

nou mag het zelf lekker uitzoeken,net zo lang als ik me zelf niet meer vind in die zooi(mag je wel ff)

maar heb het zelfde vanmiddag gedaan.
en ook gelijk maar mn in praktijk geleerde,dingutjes gedaan, extended bodys gemaakt van dubbing.
De larve in het geel jawel.
en de reverse para en dan als bwootje.
johan had gelijk,als je draad niet waxt,trek je je vlieg an stront.
klopt dus als een rietje,zie die ben ik vergeten gister hahahaha.

maar gaat aardig,alleen de pootjes valt me toch tegen.
nog tips om het iets beter te doen,krijg ze nog niet helemaal mooi op de plek.


Inderk

Ik heb gisteren geleerd hoe ik iemand een stukje op gang kan brengen met het binden.
Puur praktische zaken.
Vond het hartstikke leuk om te doen!
Wat mij betreft mag er nog wel een binddag komen, leuk zo vlak voor de herfst....Snoekstreamers maken etc....
Werken met EP fibers om dat te verwerken tot een mooi visje, daar heb ik wel interesse in!
Het lukt me wel redelijk, maar net even de handige kneepjes leren......
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


dartmayor

Quote from: Inderk on January 16, 2011, 23:09:58
Ik heb gisteren geleerd hoe ik iemand een stukje op gang kan brengen met het binden.
Puur praktische zaken.
Vond het hartstikke leuk om te doen!
Wat mij betreft mag er nog wel een binddag komen, leuk zo vlak voor de herfst....Snoekstreamers maken etc....
Werken met EP fibers om dat te verwerken tot een mooi visje, daar heb ik wel interesse in!
Het lukt me wel redelijk, maar net even de handige kneepjes leren......

Henk, 5 februari is er een Dyckers dag daar zullen vast genoeg vliegen gebonden met EP.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Inderk

Dank je!
Zal kijken of ik dan kan komen bij meneer Kerssies
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

kunnen we zekers doen inderkie.

hendri heeft het ook aardig onder de knie die ep.
mischien dat hij is een klein workshopje wil geven.
op een zaterdag of zondag ergens bij iemand ofzo.

nu had ik ook iets gelezen wie ff op weg geholpen moest worden maar weet de hele naam niet van die beste man.
had mn eigen ook wel ff voor mogen stellen.
dick egoman inderk en dan ??

Rossie69

lijkt me ook wel wat ja.
gelijk ff kijken morgen of dr nog wat bijzonders in vandel is hiero

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

ah oke jan bruins die was bij jullie maar die hoef je niks meer te leren.

die naast je zat henk niet gerrrrrrrrrrrit maar links van je,ook tegen de muur met de rug .

Inderk

Oh die, prima gozer, net lid van de Kingfisher dacht ik begrepen te hebben. Toro heet hij.
Heb me prima vermaakt, en we zien hem hopenlijk vaker!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Sieger

Quote from: Inderk on January 16, 2011, 23:09:58
Ik heb gisteren geleerd hoe ik iemand een stukje op gang kan brengen met het binden.
Puur praktische zaken.
Vond het hartstikke leuk om te doen!

En dat werd ook heel erg op prijs gesteld Henk.... Werd op het naar buiten lopen nog ff op aangesproken... zit toekomst in mien jong... ;)


Sieger

Rossie69

is dat zijn naam op het forum dan toro ?
en jawel een kingfisher :)

hoe staat het eigenlijk met baggelhuizen,ben je dan als je lid ben ook gelijk gedoemd om te gaan huishouden in dat boerderrietje ?

Sieger

Dat is Gretl... op het forum Henk...  :D


Sieger

Rossie69

gretl ? kijk en das nou als we ons niet voorstellen he.
volgende keer maar dan.

dank je sieger

Sieger

Hadden julie geen stickertjes op dan???


Sieger

Rossie69

had hem onder die dikke kin van me zitten hahaha

eerlijk gezegd daar heb ik niet naar gekeken,ken de meeste alwel natuurlijk.

was ook een 2e klaas,maar dan anders om .


Inderk

Quote from: Rossie69 on January 16, 2011, 23:35:50
is dat zijn naam op het forum dan toro ?
en jawel een kingfisher :)

hoe staat het eigenlijk met baggelhuizen,ben je dan als je lid ben ook gelijk gedoemd om te gaan huishouden in dat boerderrietje ?

Als lid mag je een aantal dagdelen "dienst draaien"  Maar dat is absoluut geen straf!
De enigen die je daar tegenkomt zijn lotgenoten, En als er geen gastvissers zijn, kan je lekker gaan zitten binden, of je gaat lekker vissen.
En hoe meer leden hoe minder diensten er gedraaid moeten worden!
Daarnaast heeft een lidmatschap alleen maar voordelen....Je mag er altijd vissen (ook buiten de openingstijden) Wat soms heel leuk kan zijn, als de forellen op speldaas jagen vlak tegen de kant op het ondiepe....
En als jij dan toevallig in de buurt bent.......prachtig op zicht vissen. Meeste kans tegen schemer!
Of bij zonsopgang vanuit je bellyboot ijsvogeltjes zien duiken naar hun prooi.......kopje koffie er bij uit de thermoskan....en dan ook nog vangen met een heel klein zwart vliegje dat zo van het oppervlak wordt geslurpt.
Ik heb nu al weer zin in het voorjaar en zomer!


"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

ja maak me maar lekker.

we gaan is nadenken dr over.


Gretl

Quote from: Inderk on January 16, 2011, 23:09:58
Ik heb gisteren geleerd hoe ik iemand een stukje op gang kan brengen met het binden.
Puur praktische zaken.
Vond het hartstikke leuk om te doen!

Nou Henk, dat was je niet aan te zien.... kreeg de indruk dat je 't al jaren doet!

Maar 't moet gezegd, je hebt me over de drempel geholpen, dank daarvoor!

gr.
Gretl aka Toro  ;D

Inderk

Quote from: Gretl on January 17, 2011, 18:42:09
Nou Henk, dat was je niet aan te zien.... kreeg de indruk dat je 't al jaren doet!

Maar 't moet gezegd, je hebt me over de drempel geholpen, dank daarvoor!

gr.
Gretl aka Toro  ;D
Ach, ik heb wel eens iemand op gang geholpen bij de club, maar dit was gewoon ontzettend leuk om te doen. Bijna een hele dag iemand bezig houden, en ook nog gedreven houden.
en er achter komen dat ik oook nog een mijn moerstaal met je kon spreek'n ;-)
Lekker 1 op 1 basistechnieken bijbrengen, proberen uit te leggen waar je om moet denken, en waarom het op een bepaalde manier het beste kan etc.
Daarnaast heb ik gewoon een hele gezellige dag gehad! Als je nog een keer weer samen wilt binden, mail maar even, dan kunnen we wat afspreken.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Misschien wat voor de volgende binddag. Niet alleen voorbinders voor de gevorderden, maar ook voor de beginner. Draad opzetten, staartje inbinden, dubben, hackletjes inbinden en whipfinishen. En als er 1 in de zomer komt een workshop smijten :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

Quote from: HappyFisherman on January 17, 2011, 18:58:06
Misschien wat voor de volgende binddag. Niet alleen voorbinders voor de gevorderden, maar ook voor de beginner. Draad opzetten, staartje inbinden, dubben, hackletjes inbinden en whipfinishen. En als er 1 in de zomer komt een workshop smijten :)

Deal!! Daar wil ik wel in begeleiden / op me nemen.
Gewoon een paar basispatroontjes behandelen maar wel goed vangende patroontjes leren.
Draad opzetten, staart inbinden, verhoudingen, dubben, hackle inbinden, etc....
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Sieger

Quote from: Inderk on January 17, 2011, 19:18:37
Deal!! Daar wil ik wel in begeleiden / op me nemen.
Gewoon een paar basispatroontjes behandelen maar wel goed vangende patroontjes leren.
Draad opzetten, staart inbinden, verhoudingen, dubben, hackle inbinden, etc....

Staat genoteerd Henk... :D  ::duim::


Sieger