Op jacht naar de "Groenjassen"...

Started by Sieger, February 20, 2011, 20:06:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Ben vanmiddag heerlijk op pad geweest ... Hieronder het verslag... De grote foto's zijn te zien via mijn blog... http://tight-loops.nl/?p=618


Machtig wat een beest..

Het is bijna zover... het einde van het winterseizoen op de roofvis loopt langzaam naar zijn eind... Nog 2 weekjes tijd om er toch nog even met de vliegenlat op uit te trekken om een mooie groenjas (platbek) of in normale taal Snoek proberen achter de vinnen te zitten... Het weer zag er op zich goed uit... het zonnetje scheen en een stevige wind... maar mens .. de temperatuur bleef maar op 1 graad Celsius steken, dus goed warm aankleden..... Op naar het water...

Eerst maar eens naar de Berkel tussen Zutphen en Lochem.. Een mooie stromende beek, waar ik in november samen met een vismaat op een stuk van nog geen 200 meter toch zeker 5 volgers en aanbeten heb gehad (toen 1 gevangen)... De wind stond er stevig op dus goed voor het oefenen met het "wind-casten"... Heb het hele stuk weer opnieuw afgevist en nog een heel nieuw stuk erbij, maar wat ik ook probeerde.... Geen aanbeet gevoeld, geen snoek gezien... Op naar een volgende stek...

Ergens achter Deventer, op een mooie kruising van een beek met het kanaal daar, uitgestapt en de streamer in het water gehangen... Nog geen 2 keer ingooien en BANG... beet hangen, vechten en ... jammer los... Maar de eerste was gevoeld dus dat biedt hoop... Nog een paar keer op dezelfde plek geprobeerd, maar er gebeurde niets meer... Straks op de terugweg nog maar eens proberen... Een stukje verderop is het raak... Een felle aanbeet en een korte dril en Yes... de 1e snoek van 2011 is binnen.... Geen  reus maar Snoek = Snoek... 62 cm...


1e Snoek van 2011 ... 62 cm... Op weg naar huis...

Een stukje verder dan maar... Weggetje over en bij de duiker proberen.... Ik zie dat de duiker is afgeschermd met een stuk gaas... Mmmm geen idee waarom, maar op de hele stuk geen tikje meet gehad... Misschien dan toch bedoelt om snoek buiten te houden.

Het loopt al tegen het eind van mijn tripje, dus terug richting auto... Toch nog even proberen op het plekje waar ik er net één had... Ingooien en Bats... weer hangen. 't Zal toch niet dezelfde zijn.... Korte dril, maar wel lekker fel en op de kant... Mooi beest! Waauw en de grootste die ik tot dan toe aan de vliegenhengel had gevangen... 71cm.. Een nieuw PR....


Mijn 1e pr aan de vliegenlat 2011... Snoek 71 cm..

Nog maar een keer ingooien dan en ik schrik me rot, maar er hangt er alweer een aan... Jammer genoeg klapt die er ook gelijk weer af... Pfff al 4 snoeken aan de haak gehad...

Achter in mijn kop zit nog steeds de eerste misser en op deze plek aangekomen probeer ik het nog maar eens... De wit met rode streamer diverse keren over de plek gehaald, maar helaas helemaal niet... Ik zie wel wat beweging in het water en als ik goed met mijn pola-bril kijk zie ik zowaar de vis liggen... Streamer er diverse keren langs, maar mevrouw kijkt er nog niet naar... Toch maar eens een andere kleurt en maat proberen... Een grote zwarte bunny zonker met dubbele staart, die moet het dan maar doen...


82 cm... Mijn PR aan de vliegenhengel....

Ingooien.. 1 keer strippen en PANG... Ze hangt eraan... een mooi gevecht volgt en na een mooie dril kan ik de groene dame landen... Meetlat er langs... en ja mijn vorige pr is alweer verbroken... Ze meet een mooie 82 cm... Prachtige vette vis... en ik blij... :-)


Yep.. echt 82 cm... :-)

Je begrijpt ik heb een beren goede middag gehad... Mooi weer, koud en 3 prachtige beesten kunnen landen... Op naar een volgende keer...


Koud was het... het ijs zit in de geleideogen..


Sieger

Bert J.

Goed zo Sieger! Gefeliciteerd met je PR!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gunther

Gewoonweg Prachtig en gefeliciteerd met je nieuwe pr.

HappyFisherman

Na zo'n succesvolle middag weet je iig weer waarvoor je het doet! Ligt het aan de foto's of zijn de kleuren van die 2 PR's echt zo verschillend? Zijn toch op hetzelfde stekkie gevangen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ja mooi gedaan hoor Sieger.
was een goed weekend dus,voor de meeste vliegvissers :)

Sieger

Thanks boys...

Was zeker mooi zo'n middag... Sowieso de grootste snoek tot nu toe, maar ook nog 3 op 1 middag... Zou er inderdaad bijna van uit mijn laarzen springen...

@Bram... De foto's zijn bij dezelfde sloot genomen, maar bij de ene scheen het zonnetje er nog een beetje op... (en het is een redelijk goedkope camera, dus de kleurtemp. meting zal ook niet al te best zijn...) ...


Sieger

Rossie69

1e foto vind ik wel een mooie hoor.

ook met een goedkope camera maak je leuke foto,s ;)

Sieger

Quote from: Rossie69 on February 20, 2011, 20:34:17
1e foto vind ik wel een mooie hoor.

ook met een goedkope camera maak je leuke foto,s ;)

Ja dat maakt voor dit soort foto's ook niet zo uit... Alleen doen de instellingen soms een beetje "raar"...

Was eigenlijk de bedoeling om zelf ook helemaal op de foto te komen, maar zat te dicht op de camera, dus een beetje geknipt en dan lijkt het nog wat.. ;)


Sieger

harlin

Quote from: Sieger on February 20, 2011, 20:06:03
... even met de vliegenlat op uit te trekken om een mooie groenjas (platbek) .......
Groenjas????
Man die beesten zie blauw van de kou als ik dat zo bekijk op die foto's. ;)

Maar dat zal je weinig meer gebeuren zo vaak je record te breken op 1 dag.

Het is je gegund, gefeliciteerd,
het zal nog wel even duren voor je de snoekspullen aanbied  ::denken:: ik.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Arno

mooie dag gehad Sieger en gefeliciteerd met je nieuwe pr

Gr. Arno

johannes


Sieger

Dank je mannen...

Groen/blauw... ach het was een snoek...  ;) Nee record breken wordt nu steeds lastiger ben ik bang, zeker in sprongen van 10 cm... Nou ja wie weet...

De spullen gaan inderdaad niet in de aanbieding, dus ik ga er gewoon mee door...  ;D


Sieger

peter

Sieger gefeliciteerd met je Platbekkies mooie maatjes ben ik niet van jouw gewent ,kan mij nog een heel kleintje herrinneren maar toch snoek
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Sieger



Sieger

weerwolf

Kijk dasnoumooi......middagje lekker buiten, leuk vangen, beetje struinen. op die manier voel je de kou ook een stuk minder.

goeie vangsten man. :)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Dank je Roelof... werd wat mij betreft ook wel weer eens tijd... Blij dit ook eens mee te maken...

Nog 1 weekje en dan gaat de boel voorlopig weer op slot... misschien vrijdag toch nog een keertje...  ::)


Sieger

GuusGeluk

Mooi verslag hoor! Gefeliciteerd met je super vangst van 3 snoeken op één middag......

Sieger



Sieger

Marksman

Goed gedaan hoor, zo aan het eind van het seizoen je record verbreken.
Krijg je het vanzelf warm van.

hendri

mooi verslag sieger, mooie foto's ook. helemaal die eigenlijk mislukte zeg maar. mooie foto geworden.
oja, van harte met je pr!