13 feb 2011: uurtje in de regen

Started by Herman, February 13, 2011, 09:40:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Vandaag (zaterdag) heb ik voor t skieen een nieuwe zonnebril gekocht. Ook maar ff proberen of het wat is voor t vissen. Volgens de verkopers zou dat het geval zijn.....
Thuisgekomen spul gepakt en de deur naar buiten opengedaan.......... shit regen............ Nou ja, de vis is ook nat moet je maar rekenen.
Om kwart voor vijf de deur uit in de regen. Als je dan geluk hebt is het nog net een uurtje licht! De sloot waar ik het geluk wil beproeven ligt een paar honderd meter verderop. Gelukkig is de harde regen overgegaan in motregen.

Eerst de EP-fireman maar eens te water gelaten. Na een poosje zonder aanbeten of ook maar iets gezien te hebben heb ik de groenige EP er aan geknoopt.
Op het laatste stukje van de sloot kom ik een man tegen die zijn hond uitlaat. Hij vraagt of ik op karper vis  :o
Uitgelegd dat t me toch echt om snoek te doen is, weet hij met te vertellen dat er hele grote karpers rond moeten zwemmen daar.
Hij is nog geen 5 meter van me vandaan of er volgt een geweldige aanbeet (zoals gewoonlijk uit het niets!).

Met mn kromme hengel in de hand vertel ik de man dat t toch echt snoek is dat ik aan de lijn heb! Nu alleen nog binnen halen. Ik zeg tegen hem dat ik schat op een 80 cm. Hij kijkt me een beetje verbaasd aan en zegt; "je hebt hem nog niet eens gezien!". Ik was dom genoeg het net vergeten natuurlijk, dus het wordt weer een kieuwgreep. Na een robbertje onderwatersperen laat de snoek zich voor t eerst zien.....
Twijfels over de 80 cm zijn er niet meer.... het zal toch niet een metersnoek zijn????
Gelukkig viel het mee..........








Misschien toch de trilstand op het toestel gebruiken met die koude vingers........
Daarna nog even een stukje verderop geprobeerd in de loop terug naar huis. Een mooie aanbeet.......... helaas na een viertal sprongen wist die snoek aan het fotomoment te ontkomen.... Maar goed misschien dat ik van de week nog een uurtje over heb????????
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

maurice

#1
lekker Herman.
mooi gedaan,prachtig beest.
jammer van dat ene foto moment.

hopelijk heb ik dinsdag of woensdag een gaat je om weer eens te vissen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Patrick(WF)

Keurige snoek Herman. Is er weer een voor in het boekje.
Groet Patrick

Herman

Bedenk me net dat ik gister beter de staart van de snoek iets scheef had kunnen leggen, pak je toch weer een paar centimeter voor de gouden streamer nietwaar......  8)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger

Mooie vis man! Je begint het Zutphense al aardig te kennen zo....  ;D


Sieger

Herman

Het is weer in de sloot in de buurt.... Anja zei dat het niet handig was eerst een kwartier te rijden.... als altijd had ze weer gelijk  8)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

maurice

mooi, als het zo lekker in de buurt is.
Nu Anja nog een hengel aanmeten en samen op stap.

denk dat ik deze week een bezoek ga brengen aan 4 beken  1 vijveren een kanaal hier in de buurt.
en dat met mijn #3tje en #8 kijken of er eindelijk vis wil happen.
word denk ik een rondje Haaksbergen, Goor, Markelo, Almelo, Zenderen, Borne en Weerselo/Agelo
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Quote from: Herman on February 13, 2011, 09:54:48
Het is weer in de sloot in de buurt.... Anja zei dat het niet handig was eerst een kwartier te rijden.... als altijd had ze weer gelijk  8)

Wel een heel kwartier....  ;D


Heerlijk als er zoveel mooi water in de 'achter-tuin' ligt...  :D


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

mooie zonnebril Herman...euh...ehm...bedoelde, mooie vis !  8)

Marksman

Mooie vis hoor voor een verloren uurtje, Ik ga zo ook maar eens op pad.

Groet Erik.

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69

je hebt de meter geur opgenomen in je :)

mooie Snoek Herman.

en uh de eerste dit jaar toch ?
gelijk mooie begin.

ps was dat voor bril dan ?

Herman

Quote from: Rossie69 on February 13, 2011, 12:39:06
je hebt de meter geur opgenomen in je :)

mooie Snoek Herman.

en uh de eerste dit jaar toch ?
gelijk mooie begin.

ps was dat voor bril dan ?
Inderdaad de eerste van 2011!
Ennuh die bril? gewoon nieuw hoezo?
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

brian


harlin

Mooie snoek Herman, kreeg net een mailtje van een vliegvis kennis die had er 1 van 102cm.
Zelf had ik niets vandaag in de polder.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

rick k


hindick

shit shit shit, :( dus die meters en bijna meters worden vandaag uit het water getrokken,
en ik beb mijn vis mogelijkheid laten schieten vanwege visite.
hopelijk willen ze morgen nog eten.

geweldige vis Herman. had je hem niet die ene cm uit kunnen rekken ;)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ben donkere glazen gewent bij je ;)


Gert

Mooie vis Herman!

Ik ben vandaag ook voor het eerst sinds het ijs weg is weer eens wezen vissen (eerst het #2tje uitproberen, en daarna  proberen een snoek te verschalken met de #7).

Ik was aan de ene kant van een kilometers lange sloot begonnen, en kwam halverwege 2 man tegen die aan de andere kant waren begonnen (met plughengels). Aardige Polen, spraken goed Engels, gezellig wat staan praten. Alle 3 nog geen vis gezien. We gaan weer verder, dus ik dat stuk afvissen wat zij net hadden gehad en andersom.

Maar na 50 meter of zo kon ik weer terug om deze foto te maken:



Had duidelijk meer trek in een rubberen kikker dan een streamer van bucktail. Jammer...
Ik dacht dat deze ook wel richting de meter zou gaan, maar was "slechts" 90 cm.

Groet,
Gert

Rossie69

ook een mooie.
maar waar is tie gebleven ?,in een vulniszak of de plump in .

harlin

Quote from: harlin on February 13, 2011, 18:25:41
mailtje van een vliegvis kennis die had er 1 van 102cm.
Heb hem even onherkenbaar gemaakt. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

hendri

potverdikkie herman, das weer een beste.
ps je maakt er toch geen gewoonte van he, vorig jaar op de verjaardag van mn vrouwtje ving je die van een meter op de stobbenplas, nu op mijn verjaardag vang je er weer 1 van een meter!
als je er wel een gewoonte van maakt, hou 13 december dan ff vrij, dan is mn zoontje jarig, wie weet pak je dan weer een meter!! 8) 8)

DMeijer

Quote from: Herman on February 13, 2011, 09:40:01
Vandaag (zaterdag) heb ik voor t skieen een nieuwe zonnebril gekocht. Ook maar ff proberen of het wat is voor t vissen. Volgens de verkopers zou dat het geval zijn.....


Herman, je begon jou verhaal over de nieuwe zonnebril. En is het inderdaad wat geworden voor het vissen?
Met gele glazen, goed te zien bij donker weer.

Of denk je dat je die metersnoek, juist door die bril hebt gevangen?  ;D