streamer testen

Started by hendri, January 26, 2011, 14:50:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

voor de kerstboomswap had ik een snoekstreamer gemaakt van zon dikke 20 cm en uitsluitend van glittermatriaal wat je dus in de kerstboom kunt hangen. de streamer was op de zelfde manier gebouwd zoals we ook ep streamers binden. het uiteindelijk eindresultaat zag er toch best vangerig uit. dus maar besloten om er nog 1 te maken maar dan ook nog eens met een ratel er bij in. de streamer lag dus al een poosje klaar, maar door gezinsuitbreiding nog niet aan toe gekomen om te testen. maar dat kwam vanochtend verandering in.
lekker een ochtendje voor mezelf, dus hup hengel in de wagen en streamers mee.
dit is de rakker die getest ging worden.

werpen er mee ging prima, wel iets zwaarder als een ep, maar niet het gebonk zoals die natte zonkers dat doen. ook de waterverplaatsing viel me niet tegen. ik denk dat er nog wel een aardige trilling af komt.
kheb van de actie een filmpje gemaakt.
glitter streamer.MOV
na een paar van mn vaste snoekstekkies in een woonwijk te hebben afgevist met de glitter streamer, heb ik helaas geen stootje gevoeld. zelfs geen volger gehad. nou ja, beetje jammer, maar toch besloot ik er een ep streamer aan te doen en het stukje terug te vissen naar de auto. dus weer dezelfde stekjes uit vissen. al snel kreeg ik een twijfelachtige aanbeet en die miste ik uiteraard. wel een mooie kolk liet de vis achter.
bij de auto aangekomen spul weer ingepakt en hup naar het kanaal hier in dedemsvaart. mooi helder water, zomers licht het hier vol met wier en valt er eigenlijk niet te vissen. nu het meeste wier weg is, zijn er leuke snoeken te verleiden. dus glitterstreamer mooi richting de duiker! witvis zie ik wegspringen dus dat geeft hoop. maar na een aantal worpen en een boel witvis wat er vandoor gaat zie ik nog steeds geen spoor van snoek. dus andere ep streamer er aan en kijke wat er gebeurt. na de 3e worp bam! mooie aanbeet, ff wat gekke sprongen maakt het beest en daar lag die op de kant. 67 cm platwaffel.



een paar worpen over dezelfde plek, mischien leverd het nog zon vette dame op. maar helaas, dat zat er niet in. weer verder gelopen naar een volgende duiker, ook hier eerst weer de glitter streamer laten zwemmen, die deed zoals ik al vermoede niet wat die moest doen. een ep streamertje er aan en die deed het wel.;)

deze snoek weigerde gewoon de glitter, maar ging vol voor het rammel worteltje. 50 cm.



ook hier nog ff een paar keer over dezelfde stek, en dit keer kwam er nog wel een dikkerd achteraan!  maar een mis schot op mn streamer zorgde er voor dat ik hem dus niet haakte. mooi was om te zien hoe je de snoek nog zag zoeken waar zn prooi was. en met dat ik mn streamer weer voor zn waffel wil gooien draait hij weg. kheb er nog een half uur op staan gooien maar ik kreeg geen reactie meer.
maar toch lekker gevist.
volgende keer met slechter weer mn glitters maar weer eens proberen.

brian

leuk verslag en toch nog een leuke vangst!

Bert J.

Mr. Pike is weer goed bezig! Mooie foto die close-up!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

harlin

Volgende keer eerst de snoek wakker maken met de EP en dan de glitter laten zwemmen,
denk dat ie dan wel wordt gepakt.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

j.klopper

Harry gister 15 voorns,vandaag een stuk of 10 ze beginnen het opeens te doen.

harlin

Merci Jaap, kom er aan als het voegt.  ;)
Loopt van de week wat anders als ik in het hoofd had.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Ja hoor hij is terug en gelijk weer de ogen uitsteken... ;)

Mooie vis man en een lekkere ochtend zo... :D


Sieger

vliegvisgek

vreemd want vind dat ie wel heel mooi door het water gaat maar goed dat je vertrouwde streamers wel vis opleverden ;)

rick k

Leuk verslagje.
Ik had vandaag ook eindelijk weer vis in m'n handen:-) Snoek 94 cm, alleen niet op de vliegenhengel:-)

Rossie69

Goed begin

mooie foto,s en weer een verslag rijker.
het gaat weer lopen de teller.



hendri

ja is weer een lekker begin. ff weer dat gevoel he. heerlijk.
evert, ik denk dat ik echt wel een keer snoek zal vangen met die glitter, de actie vind ik zelf super, hij is mooi licht, zakt maar traag naar de diepte dus lekker langzaam vissen nu. maar waarom ze er vandaag niet aan wilden proeven weet ik niet, mischien op een donkerdere dag met meer wind dat ze er dan wel op knallen. vandaag was het hier windstil en half bewolkt, niet mijn  favoriete snoekweer zeg maar. doe mij maar wat meer dreigend weer, en beetje kabbel op het water. volgende keer gewoon weer de glitter er aan.


peter

LEKKER Kokkie om zo weer terug te komme met 2 stuks,vandaag weer gesmeten glashelder water maar totaal niks gezien nog ff met een Nimphy an de gang geweest maar ook geen witvissie te vangen dus ook geen platbekkies

ps wel een vette straemert gaat heerlijk door het water zo te zien
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri

Ja die streamer gaat wel mooi, als je hem stript en dan je hengel dan
ook nog ff een zijwaarts tikkie geeft. Dan gaat hij ook nog mooi
van links naar rechts! Was alleen wat lastig om dat op film te krijgen.
(ik was alleen) ;)

peter

Dat zijwaarts ff een tikke goed idee lijkt mij heel aantrekkelijk
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

goh wie zou dat toch is ooit verteld hebben  :-[

HappyFisherman

Vanmiddag als het kan ook maar ff weer een paar streamerts natmaken. Kijken of ik nu m'n 1e ook echt kan landen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

nou ga maar is fijn werken.

mischien morgen,en anders ga ik met mn project bezig(top secret) en mischien nog wat boobs maken voor ovm

hendri

Die tip van dat zijwaarts heb ik idd van onze pikemaster rossie69 ::jumpers::

Rossie69

gillie rossie he

je mag me geen pikemaster noemen,ben gedegradeerd tot gids ja.

by de way Hendri.
Leuk filmpie gemaakt jonge,met je sony 460 3 x xd 4 deurs achterbank verstellende camera ???  geintje .


hendri

nou das lastiger dan je denk hoor. en filmen en die streamer in beeld krijgen en dan ook nog een beetje actie laten zien. en dat allemaal te gelijk met maar 2 handjes. haha
volgende keer mag jij filmen gids rossie69 8) 8)

Rossie69

die zit moat.

waneer ? dan ? feb kunnen we nog.

en uh ducktape was gewillig hoor pike master

hendri

je kan het hele jaar snoeken gids rossie69, als je ze inde gesloten tijd maar gelijk terug zet in het zelfde water. ;)

wat bedoel je met ducktape.
binnenkort maar eens kijke of we weer wat kunne afspreken.

Rossie69

ja lijkt me wel lache ja.
doen we.

maar dan gewoon oude locaties niet meer die ...... ;)
denk ik

HappyFisherman

Vanmorgen tijdens het naar beneden klauteren een dikke smakkert gemaakt. Krijgt die hengel een zwiepert en knalt m'n streamer tegen m'n neus!!! Wat een geluk dat net de bovenkant me raakt, want anders had ik mooi naar de dokter gekunt met een halve kanarie op een 6/0 haak in m'n neus!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

 ;D :P

geen zwier haakje zeker,of weerhaakloos.

ja jonge ongeluk is zo gebeurt.

beter in je neus als je kont ;)