Eindelijk een stink hand

Started by Rossie69, December 19, 2010, 21:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rossie69

haha ja en dat op vrijdag de 13e! gisteren al erg vroeg op pad gegaan om te snoeken. om 7.30 was het ongveer licht en toen maakte ik dus mn eerste streamers alweer nat. op zich had het weer veel slechter gekund sochtens want de wind viel wel mee en was niet koud en de regen moest nog komen. dus vol goeie moed op de sloten aan het vissen waar ik vorige week nog 3 snoeken gemist had. al met al het hele stuk van ongeveer 600/700 met afgevist, geen stootje gehad! heel appart, voriuge week dus 3 aanbeten op ditzelfde stukkie in nog geen anderhalf uur tijd.
alle kleuren streamers wel geprobeert, maar nix lukte.

na en ruim 2 uur maar weer de auto in en een stukkie verderop proberen. daar was het opzich wel mooi, want dr was een bruggetje wat zijtakken en wat riet dus wie weet.
bij de brug en de zijtakken begonnen en na nog geen 5 keer gooien klapt er een snoek pal onder mn voeten op de streamer!

presies op het moment dat ik de streamer uit het water wil halen. nou de eerste 2 sec. sta je happen naar lucht. de 3e en 4e sec. sta je te bedenken dat je nog moet aanslaan en vervolgens sta je met knikkende knietjes en een hardslag zwaar in de toerenbegrenzer een snoek te drillen! wow wat een klap was het! op een gegeven moment draait de snoek om en duikt richting brug. ikke strak houden want op zich hoeft hij daar niet onder. met dat ik meer spanning zet, hupo vlieg tde streamer me weer om de oren en weg issie! toen volgde er natuurlijk die pieptoon uit de programma's van jerry springer.  :D  :D

gelijk weer ingooien en kijke of hij er nog in keer in wil bijten, maar helaas hij doet het niet. nog een keer gooien, nope weer niet.
of toch?
ik gooide mn streamer namelijk recht tegenover me en met dat die daar land, 2 keer strippen en bam! weer een beste klap dr op! weer een sterk getrek heen en weer en langzaam komt hij dichterbij. met 1 hand hengel strak houden, andere hand camera opzoeken, en ja hoor daar heb je hem weer. streamer weer om de oren gehad! grrrrrr piep piep piep grrrrr!! behoorlijk geiriteerd, gooi weer in, vlak bij de kant voel weerstand, sla aan! muurvast! de hele wereld er aan! trekken links, trekken rechts. nix heur, hartstikke vast!

de boel kapot getrokken en aan de andere kant van de brug verder gegaan.
3 keer gooien, weerstand. slaan en ja hoor het begind te spartellen.deze dril stelde echt nix voor in vergelijking met die 2 keer van een poosje terug. dit was ook duidelijker een klijner exemplaar!

ff voort argief snoek en streamer. :D

streamer meet ongeveer 22 cm.

gelukkig was mn colega komen kijken en vissen dus die heb wat foto's geschoten.

na het opmeten bleek deze 62 cm! jaja mn pr op de vliegelat  :razz:


wat kunnen die beesten toch krengerig kijke he als ze op de foto moeten. :razz:

maargoed, mijn ochtend liep ten einde, nix meer bij gevangen maar ik had wel een stinkhand! heerlijk!
volgende week wil ik er wel weer 1 haha!

groet hendri