Op pad met gids Rossie69

Started by Rossie69, December 19, 2010, 21:00:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

van de week met henk afgesproken om vrijdagmiddag maar weer eens een poging wagen om een snoek te vangen. henk had als streven iedergeval 80 cm, en mijn streven was zo groot mogelijk! :D
we zijn maar begonnen bij het wateruitlaatje in een of ander kanaal. ja vant zomer had ik hier tijdens het nimf vissen met henk ook een leuke snoek op mijn blankvoorn, dus die zouden we wel ff gaan treiteren met ep streamers! :razz:  de eerste worp ging langs de brug, nix gezien nix gevoeld. 2 worp langs het kantje, ff aflaten zinken en strippen. meteen na de eerste strip voel ik al weerstand! dus meteen aanslaan en een leuke dril kan beginnen. snel henk euh meneer de visgids/fotograaf geroepen om te doen waar hij goed in is. :razz:  juist foto's maken. :D

ondertussen al lekker aan het drillen en ik begin toch te twijfellen of ik er wel een snoek aan heb.

en zoals je ziet had ik hem dus wel aardig in het snotje, idd geen snoek maar een beste brasem! haha vals gehaakt in zn rugvin, had hij maar niet in de weg moeten zwemmen. :mrgreen:
omdat ik wel een stinkhand wilde, maar liever niet van een brasem, was ik weer blij met mn adswier weerhaakloze haakje. :D

na nog wat geknooi en gesmijt krijgen we het niet voor elkaar om hier een snoek te vangen. we besluiten om maar richting een ander stek te gaan. zeg maar de zzzzznoek stek. hihi
hup in de auto en die kant op. op een gegeven moment zecht meneer de visgids/fotograaf ga voor de brug maar links. dus ikke links en wil al stoppen, donders mooi snoekplekkie hier zeg ik.

maar nee we moeten nog verder. daar ginder bij de waterval zecht henk. ok wij weer doorijden. eenmaal aangekomen bij de waterval,

zeg ik tegen henk, hier??? denk jij dat er meter snoeken hier in de stroming van die waterval liggen? ja cker zecht henk, ik heb hier vorig jaar tot 3 keer toe 1 van ruim een meter er op gehad maar die wilde niet blijven hangen. hmmm ik dacht nou dat zal wel weer zon verkoop praatje zijn van die gidsen van tegenwoordig. ondertussen begon henk al te mosterren van gooi die streamer er nou maar in eigenwijs varken! jaja komt goed. eerste worp recht vooruit naar de overkant, nix!
2e worp weer naar de overkant, binnen 3 strippen! BAM KLAP PLONS SPLASH SPETTERDESPETTER HANGUHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

haha te gek, dikke snoek er op schreeuw ik tegen henk! hij meteen weer foto's maken en ikke drillen. :D
heb je geen schepnet vraagd de gids nog aan me? nee man, dat gezeul met al die rommel doen we niet he. :D  henk beetje bang voor kieuwgreep denk ik. 8)  dus dat wordt een handlanding voor hendri zelf.

en als je denkt ja die vis is er wel aan toe, ja dan gaan ze weer he.
dus nog maar weer een keer proberen.

uiteindelijk de hengel ff aan de gids gegeven zodat ik zelf beide handen vrij had om de vis uit het water te tillen,en meteen ff poseren natuurlijk.

na meten en bewonderen bleek deze vis ver over mn oude pr van 62cm heen te gaan! 30 cm om presies te zijn, dus mn nieuwe pr is 92 cm! wat een bak en wat een bek zeg!
voor wat statestieken, gevangen op Ep streasmer he!

snel weer terug met die dame, en op zoek naar meer!

vervolgens zijn we nog geen 50 meter verder, begint henk een lawaai te maken! en jawel hij heb er vis an. dus ikke die kant op, camera bij de hand, zoom in, en met dat ik wil knippen schiet de haak los en de snoek is verdwenen. beetje gevloek en getier komt er nog uit en hij vist weer rustig verder. jammer genoeg trapt het snoekie geen 2 keer in dezelfde vlieg dus we besluiten maar weer verder te gaan. yes we gaan terug naar die mooie stek!
de wind haalt ondertussen behoorlijk aan en het werpen gaat nog maar net. beetje gebruik maken van de wind en dan haal je toch nog wel een meter of 18/20.
zon mooi plekkie, en we krijgen allebij geen stootje. raar is dat eigenlijk. ondetussen zijn we de weg al weer overgestoken en vissen we aan de andere kant van het bruggetje verder! henk voelt weerstand, slaat aan en begint weer te krijsen als een .....
ikke weer die kant op voor een foto. ben daar, splats swiep vlieg los, snoek weg! k.t g....ver ...me wat een dikke ...zooi etc etc etc klinkt er door de velden in meppel. :D
de ganzen vliegen van schrik op en vluchten naar warmere oorden.

(goed idee henk, een plaatje van die ganzen maken :wink: )
we vissen ondertussen weer verder en ik heb echt geen stootje meer gevoeld. maakte me ook al helemaal niet meer uit, ik had tenslotte mn snoek van 92cm al gevangen. dus ik liep daar gewoon met een onwijze   :mrgreen: op mn smoel en het kon me allemaal wat. ondertussen weet henk toch nog wat te haken! en hij trekt zn hengel wel akelig krom! toch was dit ook weer zon eenmanstrijd. het ging niet naar links, niet naar rechts, nam geen lijn, maar bleef wel akelig diep. uiteindelijk gaf het zich gewonnen en konden we hem landen.
echt gemeten hebben we niet, maar ik schat hem op zon 50 cm! das een beste afmeting voor zon stokvis met rugvin.
en dan ook nog keurig aan de voorkant gehaakt! henk van harte man, mooie vangst. :wink:

en toen kwam er een oliefant met een hele lange snuit en die blies dit verhaaltje weer uit. :-.

henk, bedankt voor de gezellige middag die we in eerste instantie al weer gecanceld hadden, maar gelukkigtoch door kon gaan!

ook wil ik de gids/fotograaf van vandaag enorm bedanken voor het brengen naar die mooie snoek, en de prachtige platen die hij er van maakte. Rossie69 bedankt man.

groet hendri