Toer de OV6... een kort verslagje...

Started by Sieger, May 24, 2014, 19:35:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Heb van vandaag toch maar even een kort verslagje gemaakt... Zoals altijd: de foto's zijn in groter formaat via mijn blog te bekijken... ;)

http://tight-loops.nl/?p=3782

Door en met de leden van hét Nederlandse Vliegvisforum worden regelmatig activiteiten georganiseerd. Vissen, ontmoeten en uitproberen staat op deze dagen centraal en er wordt gretig van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens een ander hengeltje te proberen, lekker bij te kletsen en natuurlijk een visje proberen te vangen.


Zulk water zou toch eigenlijk een mooi bestand salmoniden moeten hebben.

Vandaag werd al weer voor de 6e keer (dus al 6 jaar achter elkaar) een 'Toer de OV' gehouden. Ooit begonnen als Toer de Overijssel, maar doordat inmiddels heel Nederland wordt bestreken omgedoopt naar 'Toer de Overal'... je moet wat... :-).


Het weer werkte prima mee en het water lag er een beetje troebel, maar verder uitstekend bij. De vis had er vandaag minder zin in. Veel is er niet gevangen. Het was er niet minder gezellig om en in zo'n omgeving vissen is altijd een traktatie. Als je dat dan ook nog met zulke maten mag doen.... Helemaal prima...!


Lunch met de mannen... Lekker neuzelen en bijpraten.

Het insectenleven was vandaag ook stevig in de weer. Met deze combinatie van water en eendagsvliegen waan je jezelf aan een van de mooie salmoniden rivieren in het buitenland. Jammer dat we de forellen en vlagzalmen in Nederland niet 'om de hoek' kunnen belagen... Tsja... een mens moet wat te wensen houden... :-)


Prachtige eendagsvliegen waren vandaag actief

Op naar de volgende Toer... een traditie die moet blijven...



Kijk daar zit wat.....


Mijn Splitcane (gebouwd door Peter den Hollander) is ingewijd.. Niet groot maar vis=vis (met een heerlijke Terenzio Artificial Silkline)


Sieger

HappyFisherman

Terenzio Artificial Grass line was een betere naam :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Heintje Davids

Ligt er aan wie er mee werpt Bram  :). Leuk verslag Sieger. Volgens mij hebben jullie het prima naar je zin gehad.

Hilco de Visser

het kantje was keurig gemaaid alleen hadden ze het gemaaide gras laten liggen , dus regelmatig een bos droog gras in je vliegenlijn

Sieger

Thanks... de lijn had vandaag idd erg veel zin om het gras op te vreten....  :-[



(ze maaien ook nooit achter me als ik kom.....   ::wtf:: )


Sieger

Gerrit72


Sieger mooi verslag.
Geweldig mooie hengel!
En mooie bijpassende reel, welk merk is dat?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Dank je Gerrit... de reel is van Hardy (een Bougle)..


Sieger

Gert

Hier nog wat plaatjes.




Was er iemand overhoop geschoten aan de overkant? In Amstelveen hebben we sinds een paar dagen ook weer zo'n hoekie met rood/wit lint....



Niet overal was het gras gemaaid....
Ruim 2 kontjes hoog soms, zelfs hoger dan die van Wilco en Roelof (of wie dan ook  ;)) samen











Dit is mijn tweede serpeling ooit - mijn eerste had ik een kwartietje daarvoor ;)



Groet,
Gert


HappyFisherman

Nou moet ik wel zeggen dat je 2e serpeling ooit verrekte veel lijkt op een alver (je 1e?)!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

En ik moet daarop dan wel weer zeggen dat ik het visje nauwelijks bekeken heb, want op dat moment kwam net die een na laatste kano langs 8)
Maar Henk heeft een foto van de eerste, en die zei dat het een serpeling was. Vond die tweede er wel op lijken.

Rossie69


Sieger

Alver: De alver is een zijdelings afgeplat, zilverachtig visje dat wat stijf aandoet. Hij kan maximaal 25 cm groot worden, maar is over het algemeen kleiner dan 15 cm. Bij direct zonlicht vallen ook parelmoerachtige kleuren op die worden veroorzaakt door de grote hoeveelheid guaninekristallen in de schubben.




Serpeling: Kenmerkend zijn het neusje en de bijna kleurloze lichte geelgrijze vinnen. De lichaamsvorm is slanker dan van de overige voorns, maar niet sterk zijdelings samengedrukt. Het aantal schubben langs de zijstreep is 47-54. De ogen bevatten nooit rood en de iris is geelachtig met kleine donkere stippen. De anaalvin is concaaf (hol). Na drie jaar 15 tot 20 cm lang, maximaal 30 cm.




Zeg het maar.....


Sieger

Rossie69


Sieger

Kijkend naar de staart en de bek, denk Alver.... (dit gaat over de vis van Gert... niet over die rooie met dat juffertje op z'n vinger....)


Sieger

HappyFisherman

Quote from: Gert on May 25, 2014, 00:10:16
En ik moet daarop dan wel weer zeggen dat ik het visje nauwelijks bekeken heb, want op dat moment kwam net die een na laatste kano langs 8)

Dan hadden ze goed geroeid, want dat was bij ons vast nog de laatste :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72

Quote from: Gert on May 24, 2014, 23:41:56

Ruim 2 kontjes hoog

Dit is mijn tweede serpeling ooit - mijn eerste had ik een kwartietje daarvoor ;)

Groet,
Gert

Mooie foto's en verslag Gert! Een kwartietje...?

Ik wordt steeds nieuwsgierig wat er in die op een na laatste kano zat...foto's? ::)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69


mooie voorn

hier moet toch vis zitten/liggen


en hier ook

ento

Baars zat boven in te jagen,oranjekopnimf er snel door trekken leverde leuke vissen op en aanbeten.



de lunch stond al klaar

helaas niet voor ons ;)



op naar de broodjes bal.


De kilometervreter was een beetje opgefokt.

alle ballen verzamelen



naar de schaft de andere kant op,was lekker toefen zo tussen weilanden.

Te Koop de Berkel.

Gert zijn Serpeling/Alver


De sponsor verdeling Super geregeld.




Dit was het hoogte punt Ruud R was de nieuweling va nhet forum,en kreeg de aanmoedigingsprijs succes ermee,straks lekker op de tafel met het wk voetbal  ;D




moe en voldaan en zekers weinig gevangen  :o

verdelen


al met al een leuke dag met een nieuw forumlid.
zou zeggen meld je es aan,als er een visdag georganiseerd word,schroom niet gewoon meegaan doen en kijken en leren en lachen dom zeuren,das wel het gewenste.

Herman en de sponsors hartelijk bedankt voor de fijne dag.
weer was met ons,want mocht dat andere woord niet zeggen  ;D

en vooral de deelnemers van vliegvissers.nl bedankt,dat we dit weer mogelijk hebben kunnen maken.






Gert

Quote from: Gerrit72 on May 25, 2014, 10:25:43
Ik wordt steeds nieuwsgierig wat er in die op een na laatste kano zat...foto's? ::)

Nou, bij deze dan....
Foto is eigenlijk mislukt want het ging natuurlijk om mijn vis! Maar omdat de camera in het midden heeft scherpgesteld is het nu HELEMAAL niet te zien of het een serpeling of alver is :o

@ Bram: Dan hadden ze goed geroeid, want dat was bij ons vast nog de laatste.
Ze hadden er inderdaad flink de sokken in ;D



TK88

Leuk verslag en mooie foto's hopelijk kan ik er de volgende keer wel bij zijn.

Hilco de Visser

ik had "haar" op de heenweg al aangeworpen maar kreeg geen aanbeet ...........

Gert

Quote from: Cornico on May 25, 2014, 13:55:16
Als jij in zo'n kano had gezeten met allemaal likkebaardende oude wijven aan de kant die met lasso's naar je gooien, had jij dat natuurlijk niet gedaan. ::rij::

De beste vliegvissers zitten niet in een kano Marten, die staan aan de wal ::trusten::

peter

Sieger topper ,weer mooi verslag gemaakt,tis altijd weer gezellig en vangen is toch altijd met de OV een probleem waar dan ook ,ik denk dat het jaargetijde niet echt een toptijd is om een vissie te vangen ,maar wanneer dan wel ????
Het weer was ok en de ballen ook ,alleen er zijn altijd personen die die toch weer lekkerder vinden,en nemen er 2 ha ha
Maar vliegertjes uit grote delen van Holland het was weer een mooie samenzijn het einde was weer mooi afgesloten met leuke traktaties van de Sponsers van het forum A&M en Forelvijver De Ruigenhoek .

Herman bedankt voor het regelen en cateren .

Op naar de Tour de OV. 7.

Gr. Peter
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Gerrit72


Gert zoiets dacht ik al  :)

Mooie foto's Rossie!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco de Visser

is de groepsfoto op de brug al gesignaleerd?

Sieger

Die staan bij Herman op het kaartje...  :)  Komt vast goed...


Sieger