Tour de OV 2016 deel 2

Started by FrancoisCKX, June 30, 2016, 20:33:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrancoisCKX

Quote from: Scaramouche on September 11, 2016, 23:14:46
Even wat fotootjes geschoten van de huidige staat van het Twiske. ik heb een rondje gemaakt vanaf het zuiden, met de klok mee. Er is natuurlijk veel meer water, maar zo weten de deelnemers die het gebied niet kennen een beetje waar ze aan beginnen.

Jeetje man, geweldig dit overzicht! En wat jammer dat je niet mee kunt. Ik wilde eigenlijk aan de Twiskeweg in Oostzaan bij elkaar komen, bij de sportvelden. Gratis parkeren, snel toegang tot allerlei water dat jij beschrijft.

Scaramouche

Vanaf de Twiskeweg ben je inderdaad zo bij de haven. Maar de noordwestkant is dan nog wel een fikse tippel. Toegang via de hoofdingang kost 6 euro per dag en dan ben je wel wat mobieler.

hier nog een link naar de kaart: http://www.hettwiske.nl/content/kaart.asp?menu=04100004_000000

en vanaf deze pagina is die ook als pdf te downloaden: http://www.hettwiske.nl/v_zoeken/print_gebieden.asp?menu=02300004_000000&n_code=14

En let op: op het naturistenstrand mag je alleen in je nakie vissen!  ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FrancoisCKX

Quote from: Scaramouche on September 12, 2016, 08:20:23
En let op: op het naturistenstrand mag je alleen in je nakie vissen!  ;D

:-) Goed dat je het even zegt

JB

Gisteren speelschema gekregen voor het nieuwe pool seizoen, moet helaas het vissen afzeggen valt samen met een competitiedag :(
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Wim59

Quote from: FrancoisCKX on August 29, 2016, 22:48:32
Ik ben gisteren even op de fiets een rondje Twiske wezen doen. Het water ligt er prachtig bij en vis heb ik ook zat gezien (vangen was nog weer een ander ding, maar goed).
Er staat wel veel riet en dat maakt veel in principe prachtig water wel wat lastig bereikbaar. Hier en daar is het wat dunner of hebben collega's het plat getrapt zodat je er toch bij komt. In het hoge deel is dat probleem groter dan in het polderstuk.

Mocht je een kano hebben dan kun je die zeker meenemen en zo veel meer water bereiken. Zo niet, dan is in elk geval een (vouw)fiets zeer aan te raden om het gebied te verkennen.

Definitieve datum wordt dus 24 september, 9:30 verzamelen, 10:00 vissen, 16:00 klaar, is mijn voorstel. Middageten gezamenlijk, bij goed weer buiten, met bijdragen van ieder die daar zijn/haar best voor wil doen. Details volgen.

Zijn de details al bekend ?

FrancoisCKX

Quote from: Wim59 on September 17, 2016, 20:47:39
Zijn de details al bekend ?

Goed dat je het vraagt. Daar gaan we:

Verzamelen tussen 9:30-10:00 aan de Twiskeweg in Oostzaan. Aan het eind van de Twiskeweg ligt een sportcomplex met groot parkeerterrein, daar treffen we elkaar. Zoals al vaker gezegd is een fiets mee een goed idee. Ik zou denken: 12:30 - 13:30 lunch, ik stel me voor dat dat gaat zoals vorige keer toen Gert het organiseerde: neem te eten mee wat je zelf wilt eten en/of wat je met de anderen wilt delen. Dan 13:30-16:30 nog een paar uurtjes vissen, dan dagsluiting met prijsuitreiking.
De weersvooruitzichten zijn goed, maar dat kan natuurlijk allemaal gauw veranderen.
Ik sta open voor suggesties van jullie kant, mochten jullie briljante ideeën hebben, laat het weten. Oh, en iedereen die alsnog mee wil is vanzelfsprekend welkom.

PdH

Koffie meenemen is voor mij niet handig, maar ik regel dan wel iets voor bij de koffie.

grtn, Peter.

Wim59

Hoi Francois,

Heb je al nagedacht over de mensen die geen fiets mee kunnen nemen?
Lopen naar de noordzijde van het Twiske is echt een hele wandeling hoor. (een uur?)

Ik stel voor te verzamelen bij de haven, daarna kunnen "fietsende vliegvissers" naar de noordzijde en de "fietsloze vliegvissers" naar het poldergedeelte of de slootjes ten zuiden van de haven. (15 minuten lopen)

Als we dan tussen de middag even verzamelen bij de haven trakteer ik daar op koffie.

Dit is mijn voorstel, ik hoor wel wat jij of ieder ander er van vind (entree Twiske is wel €6,00 per auto, carpoolen dus)


FrancoisCKX

Quote from: Wim59 on September 18, 2016, 17:51:32
Hoi Francois,

Heb je al nagedacht over de mensen die geen fiets mee kunnen nemen?
Lopen naar de noordzijde van het Twiske is echt een hele wandeling hoor. (een uur?)

Ik stel voor te verzamelen bij de haven, daarna kunnen "fietsende vliegvissers" naar de noordzijde en de "fietsloze vliegvissers" naar het poldergedeelte of de slootjes ten zuiden van de haven. (15 minuten lopen)

Als we dan tussen de middag even verzamelen bij de haven trakteer ik daar op koffie.

Dit is mijn voorstel, ik hoor wel wat jij of ieder ander er van vind (entree Twiske is wel €6,00 per auto, carpoolen dus)

Op zich heb ik niets tegen je voorstel, alleen is de haven toch op loopafstand van de Twiskeweg? Wat is dan het voordeel om bij de haven bij elkaar te komen?

Tussen de middag bij de haven verzamelen voor de lunch vind ik een prima idee.

Wim59

Als je auto op de Twiskeweg staat moet je eerst daar naar toe lopen om evt. je spullen te pakken voor tussen de middag en dan weer terug naar de haven.

Jan Damman

Francois,

Lunchen bij de parkeerplaats lijkt mij wel zo handig, ik wil nl de gas BBQ meenemen en worstjes en broodjes maar om nu eerst een eind te gaan sjouwen met deze dingen lijkt me geen optie.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Rossie69

voor mij geen tov 2016
toch te druk met en rondom huis.

succes en vang ze de 24e

FrancoisCKX

Quote from: Jan Damman on September 19, 2016, 10:16:54
Francois,

Lunchen bij de parkeerplaats lijkt mij wel zo handig, ik wil nl de gas BBQ meenemen en worstjes en broodjes maar om nu eerst een eind te gaan sjouwen met deze dingen lijkt me geen optie.

Dan is het duidelijk wat we moeten doen, denk ik. Vanaf de parkeerplaats bij de sportvelden is het ca. 15 minuten lopen naar het polderstuk, vijf minuten naar de haven voor hen die daar willen vissen. Wil je perse naar het noordelijke stuk én heb je geen fiets mee, dan zul de tol van €6,- moeten betalen, op de terugweg de auto "binnen" laten staan en even naar de parkeerplaats bij de sportvelden lopen. Zo gaan we het doen.
Dus: ontmoeten bij de parkeerplaats van de sportvelden aan de Twiskeweg om 9:30, vissen van 10:00 - 12:30, lunch bij de auto's (een echte tailgate party), dan weer vissen tot 16:30.

Ik maak aardappelsalade!

FrancoisCKX

Quote from: Rossie69 on September 19, 2016, 14:50:30
voor mij geen tov 2016
toch te druk met en rondom huis.

succes en vang ze de 24e

Spijtig!

PdH

Dus als ik het goed begrijp, Francois, hoef je bij de sportvelden niet te betalen voor de auto.
Hopen dat er niemand "thuis" hoeft te spelen. Lekker veel parkeerruimte dan.
grtn, Peter.

FrancoisCKX

Quote from: PdH on September 19, 2016, 19:11:11
Dus als ik het goed begrijp, Francois, hoef je bij de sportvelden niet te betalen voor de auto.
Hopen dat er niemand "thuis" hoeft te spelen. Lekker veel parkeerruimte dan.

Klopt, bij de sportvelden kun je gratis staan, de hele dag.

Herman

Zie dat ik nog n ovb achter mn naam heb staan.... ik had me toch afgemeld voor beide dagen dacht ik???
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

FrancoisCKX

Quote from: Herman on September 19, 2016, 22:51:56
Zie dat ik nog n ovb achter mn naam heb staan.... ik had me toch afgemeld voor beide dagen dacht ik???

Ok Herman, dat was me ontgaan, ik haal je van de lijst.

FrancoisCKX

De nieuwe stand van zaken met betrekking tot de Tour de Ov op 24 september:

1) FrancoisCKX
2) Weerwolf
3) Weerwolf z'n broer
4) Jan Damman
6) PdH
7) Wim59
8) JB*

*OVB

FrancoisCKX

Het belooft een prachtige dag te worden zaterdag, met zon en af toe een wolkje, niet te warm. Dat wordt vangen :-)

Wim (Wim59) heeft aangeboden om mensen onder zijn hoede te nemen die niet zo bekend zijn in het Twiske, dus dat lijkt ook goed te komen.

We hebben bedacht dat we de afsluiting bij het paviljoen bij de haven doen, daar is koffie enzo, Wim trakteert, dus dat zit ook goed.

En Hans van Muddler heeft een mooi doosje met goodies op de post gedaan, zodat er ook na afloop nog te genieten valt. Dank je, Hans!

Zoals gezegd: ontmoeten om 9:30 aan de Twiskeweg bij de sportvelden, vanaf 10:00 vissen, fietsje mee als je kunt!

Wim59

Tafeltje voor de koffie is gereserveerd.  :)

JB

Ik sta ook nog op OVB, heb me de 16de afgemeld :(
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

FrancoisCKX

Quote from: JB on September 22, 2016, 13:13:53
Ik sta ook nog op OVB, heb me de 16de afgemeld :(

Jammer dat je er niet bij kunt zijn.

FrancoisCKX

De nieuwe stand van zaken met betrekking tot de Tour de Ov op 24 september:

1) FrancoisCKX
2) Weerwolf
3) Weerwolf z'n broer
4) Jan Damman
6) PdH
7) Wim59

De prachtig gevulde prijzenpot van Muddler is binnen :-)) Degenen die af moesten zeggen gaan nog spijt krijgen!

Rossie69