Vissterfte Brielse meer

Started by kees, May 11, 2012, 15:14:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kees

Kwam dit bericht tegen op de site van waterschap  Hollandse Delta.
Is niet iets waar je vrolijk van wordt, wat voor gevolgen heeft dit voor onze hobby.

http://www.wshd.nl/actueel-0/nieuws/@227741/waterschap/

kees

Dat is een ding dat zeker is Robbie maar..................
Ben vanmorgen in de Bernisse een lijntje wezen strekken en ook daar stikt van de dooie vis, en net als in het brielse meer alleen voorn en winde en de gevangen vis (ook ruisvoorn) zit bijna allemaal onder een doffe laag dus zijn denk ik ook aangetast. Dus ik ben er niet echt gerust op, want hoe lang gaat dit door en hoever breidt dit zich uit. Misschien zijn er nog wel meer plaasten waar dit speelt.
Ik heb inmiddels bij het waterschap een melding gedaan van mijn bevindingen.

Koen

hmmm dat is zeker niet zo mooi. Nu maar hopen dat het zich niet verplaats naar het OVM.

Koen

oh dat scheelt dan weer :) moet nog steeds mijn eerste forreltje daar vangen :)

golddigger

Da's niet zo mooi Kees
Heb je ook veel dode vis gezien ?
Jammer van zo'n mooie stek hoor
Perry

Koen

heeft iemand al proberen te vissen in het meer?

jur606

normaal gesproken vind je mij daar veel met de kajak in deze tijd van het jaar ben alleen een schuur aan eht bouwen dus ik ben er even niet :(

kees

Ik heb daar inderdaad behoorlijk veel dode vis gezien Per, op het strandje, in het riet maar ook in het midden van de plas komt er regelmatig een dode vis naar boven. De meeste vis die je vangt is aangetast door een doffe, grijze laag. Het feit dat ze nog te vangen zijn is misschien nog positief maar hoeveel vis gaat dit niet overleven?