Luberon eind april/begin mei

Started by Waterhen Bloa, April 07, 2011, 15:15:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waterhen Bloa

Ik ga eind april een weekje naar de Luberon, is daar ook te vliegvissen, geen idee, ik ben er zo'n 25 jaar geleden al eens geweest, maar heb toen wel in de Cevennen gevist, maar niet in de Luberon.....

Waar dat is, nou we kamperen in de buurt van Apt (Haute Provence), maar we zijn er niet meer dan een dag of vijf, dus echt op onderzoek uit gaan om een dagje te viseen heb ik niet echt, sterker nog, misschien laat ik de spullen wel gewoon thuis .........

Grtz., Gerald.

Sieger

Helaas nog nooit gevist daar Ger... Kan er ook helemaal niets over vinden op het WWW... lijkt wel pionieren daar dan...  :D

Wat ik aan watertjes gezien heb (niet gevist) ziet het er wel allemaal erg mooi uit...


Sieger

BV

Leon Janssen heeft voor een Vlaams vliegvisserstijdschrift een relaas van zijn ervaringen op een hele resem Franse rivieren gepubliceerd , en deze staat er niet tussen...
Kan dus alle kanten uit.

bij

Voor een aantal jaren heb ik in de omgeving van Lourmarin  gekampeerd. Dit ligt geloof ik ook in de Haute Provence. Wat mij opviel is dat vele riviertjes in de zomer maanden droog liggen. In de zomer is het daar lekker warm ca. 30-35 graden en weinig/geen regen.
De omgeving van Apt ken ikzelf niet zo goed ligt noord oostelijk van Lourmarin. Zal wel vergelijkbaar zijn denk ik.
Ik verwacht dus niet veel vliegvis water. Voor de zekerheid zal ik het toch maar meenemen, je kunt er beter mee verlegen zitten dan omverlegen zitten