't smallert

Started by siempie, October 23, 2011, 13:44:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

siempie

na een enkele keer met de vliegenlat van mijn vader bezig zijn geweest, gisteren bij hengelsport arnhem in deventer mijn eerste vlieghengel gekocht.
Deze ga ik natuurlijk ook gelijk testen en dit gaat donderdag of vrijdag gebeuren in Emst bij 't smallert.
Ben benieuwd hoe het gaat.

vliegvisgek

15 euro bak moet je zelfs als beginner wel vis kunnen vangen maatjes waren er vandaag hadden er samen dik 50 op 15euro vijver ik was bij de kool met 2 andere maatjes

kleine streamers werken bijna altijd wel in emst zwart wit groen enz dus succes

siempie

naja het zal voor mij nog een hele klus worden, moet ook nog de techniek onder de knie krijgen. kan nog niet normaal een beetje lijn uitgooien maar aldoende leert men.
heb er een paar vliegen bij gekregen maar volgens mij zijn dat alleen natte vliegen en nimphen. lukt het daarmee ook?

vliegvisgek

kan ik niet zeggen maar gewoon proberen nymhp wil vaak altijd wel op forel net als streamers vandaag ving ik alles op auper grote streamers en op pheasanttail dus zeg het maar(niet bij t,smallert hoor)

siempie

Aangezien ik nog geen vergunning heb en dat dit jaar ook niet meer ga/kan halen. word het dit jaar alleen vissen in forellenputten .
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij een site te geven waar hij/zij kwalitatief goede vliegen kunt bestellen tegen een relatief "gunstige" prijs?
En dan mij ook kunnen vertellen welke vliegen ik dan zou moeten bestellen die het vangen op (zalm)forel bevorderd. Ik weet dat er veel gevist word met vliegen waarin de visser vertrouwen in heeft maar er zijn er altijd een paar standaard die bijna iedereen bij zich heeft.

marcelgoedhart


siempie

hahah,als je wat wil verkopen zou jij mij toch even moeten vertellen welke ik dan zou moeten halen en welke haak maat.....

marcelgoedhart

#7
Geef je adres maar! via info@maxwellandstrike.nl
Ik zal je wat vliegen, kosteloos, toe sturen.
Groet,
Marcel

HappyFisherman

Da's pas echte reclame Marcel  ::top::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arno

super actie Marcel dit heet helpen.

Gr Arno

marcelgoedhart

Leuk om op zo manier een beginner te helpen!

siempie

Hoi Marcel,

Ik heb de mail verzonden.
Super dat jij mij via deze manier wil helpen!!
Ik zal uiteraard eventuele vangsten hier op het forum posten;)

gr,

marcelgoedhart

Heb je mail ontvangen! Morgen wordt het verstuurd zodat je het donderdag, als postNL meewerkt, binnen hebt.

Ik heb wat streamers, boobies, droge vliegen, klinkhammers, parachute vliegen, natte vliegen en wat nymphen bij elkaar gedaan.

Succes en we zien graag jou foto's hier.

groet,
Marcel

siempie

helemaal super!!!

Zou jij of iemand in het kort iets over die vliegen kunnen vertellen en dan bedoel ik waar ze geschikt voor zijn? of zijn ze allemaal geschikt voor de forel? zou zonde zijn als ik een halve dag sta te vissen met vliegen die voor andere soorten bestemd zijn.




marcelgoedhart

Streamers en boobies zou ik snel en afwisselend binnen strippen.
Droge vlieg werpen en heeeel af en toe een rukje.
Natte vlieg heel langzaam binnen strippen.

marcelgoedhart

En heet belangrijkste!!!!!

Geloof in jezelf en je vliegen......weet zeker dat je ze dan vangt!
::wave::

HappyFisherman

en struin de rest van het internet eens af naar info ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

siempie

Kijk wat een service, ook al ken ik je niet en heb ik nog nooit wat bij je besteld. Je hebt nu al een DIKKE streep voor op de rest!!!

Klopt het dat jij alleen een web shop hebt of....

siempie

Ja klopt, maar als nieuweling zie ik ff door de bomen het bos niet meer met betrekking tot vliegen enzo .....

siempie

en ik heb ook wel eens getwijfeld om vliegen te bestellen van een site maar dan kun je ook weer kiezen uit tig haak maten. Hoe weet ik nu welke haak maat ik moet hebben......?

marcelgoedhart

De vliegen die onderweg zijn zijn allen zeer geschikt voor de forel... begin maar met de streamers en wissel eens met de kleuren!

marcelgoedhart

laatste reclame ;D we hebben een web shop maar zijn ook eens in de maand op een vrijdag open en binnenkort aanwezig op de vliegvissersdag.nl

siempie

gheheh ok, goed bezig!

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

 ::zucht::

weer zo 1

maar maakt niet uit.

Mooi gebaar Marcel ;)

:P