Mijn eerste vliegjes

Started by christianvt, April 15, 2011, 21:00:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Hier mijn eerste Red tag's :D

Best aardig gelukt dacht ik zelf, heb er nu in totaal 4 droge en 1 natte (gold head)

1.


2. 

Ik hoor graag wat jullie vinden! :D

p.s sorry voor de slechte foto's  :-[

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Oja vergeten te melden,  Haakmaatje 14 (meteen maar ambitieus begonnen  ::blozen::)

HappyFisherman

Het staartje kan wel iets korter, want die wol zuigt zich vol met water en zal je vliegje eerder zinken. Is op zich niet erg, want ook dat levert wel vis op ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

toppiedus

Staartje mag iets korter,
probeer het lijfje gelijkmatig te houden, dit bereik je door de rode wol over de hele haaklengte in te binden (wel ruimte bij het oog houden)
de hackle tussen het lijfje en het oog hackelen,
de hackle niet met het binddraad schuin naar achteren binden
Hackle mag iets kortere fibers hebben (van haakpunt tot oog is de lengte die ze horen te hebben)

Any way een goed begin voor je eerste vliegen.

tip: bewaar deze kun je ze later nog eens vergelijken met wat je dan bind.



christianvt

@ Speycast die volg ik even niet, wat bedoel je precies?  Bedankt alvast mannen voor de tips! :D


toppiedus

Hackles inbinden

Nu is het thema hackles inbinden aan de beurt. De keuze van een veer op een skin is voor velen toch nog lastig, dat kan ik me voorstellen.

De fiberlengte van een hackle moet even lang zijn als de afstand van de haakpunt tot het haakoog. Bij de meeste binders is dat bekend, alleen het kiezen van de hackle, het inschatten van de fiberlengte, is doorgaans toch nog problematisch. Er zijn hackle guids te koop die een goed hulp kunnen zijn.


Bron FF info (wim Alphenaar)
http://www.ffinfo.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=158:verhoudingen-a-hackles-inbinden&catid=36:vliegbinden&Itemid=58




christianvt

Bedankt mannen!  Weer wat geleerd ;D