Vist er eigenlijk wel eens iemand met dit soort vliegen?

Started by Gert, June 02, 2015, 13:00:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Op Marktplaats staat nu dit setje vliegen te koop:



En je komt wel vaker van dit soort vliegen tegen, maar ik vraag me af: zijn er mensen die ermee vissen, en ook nog vangen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze wel in huis heb gehad (uit een erfenis verkregen zeg maar), maar heb ze allemaal weggegooid omdat ik er zelf niet mee zou willen vissen, en ook niet iemand anders blij zou willen maken met een dooie mus.
In Chineze webshops zie je alleen maar dit soort vliegen - misschien komen ze daar ook in het echt voor? - maar hier vind je die volgens mij nooit in een vliegviszaak.
Of zit ik er helemaal naast?

Ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen....

Groet,
Gert

PS
Ik ga ervan uit dat dit droge vliegen zijn. Maar als ik zo de Amerikaanse avonturen van Drs. McFly lees zou je er aan een zinklijn mogelijk wel goeie successen mee kunnen boeken.

Scaramouche

Ik zie ze ook wel eens voorbijkomen in een internetdeal, ik denk dan altijd aan fantasie-zalmvliegen die zijn gebonden van restmateriaal. (kon ook wel eens exact zijn wat het is... ::))

Ook ik ken niemand die hiermee vist en ik zou er zelf ook niet met vertrouwen mee gaan vissen. Al zul je er best eens geluk mee kunnen hebben.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Drs. McFly

Quote from: Gert on June 02, 2015, 13:00:16

PS
Ik ga ervan uit dat dit droge vliegen zijn. Maar als ik zo de Amerikaanse avonturen van Drs. McFly lees zou je er aan een zinklijn mogelijk wel goeie successen mee kunnen boeken.

Gert,

Ik zie ze hier vaker in winkels, daar amerika veel "rotzooi" vanuit china importeerd.
Het vreemde is dat er hier mensen zijn de ze gewoon kopen? Erger nog is dat ze die  "zooi" ook nog eens cadeau geven. Hoe weet ik dat zul je denken. wel...............afgelopen kerst vond ik ze in onder de boom............. als cadeautje van me klein kinderen. niet gewoon een setje van 12, maar 10 setjes van 12!!!!!!!! wat moet je doen dan als je kleinkind zit te glunderen als je het pakje open maakt?.............je raad het vast wel je pretendeerd er heel blij mee te zijn lol.. later hoor je dan van je dochter (weet niks van vliegvissen, ze vind vissen in het algemeen maar niks) dat ze in de aanbieding waren voor $0.49 per setje.

Sinds ik ze had heb ik ze wel natuurlijk uitgeprobeert, alhoewel zonder enige verwachting, maar zonder succes in eerste instantie. Het zijn inderdaad zogenaamde "droog"vliegen. maar na twee of drie worpen gaan ze al zinken.

Daarna heb ik van verschillende van die krengen de "vleugels" verwijderd en werd het meer een "natte" vlieg. In die vorm heb ik meer succes gehad met vangsten van Crappie en Bluegill. De kwaliteit is wat je kan verwachten van china "troep" sommige vallen uitelkaar na twee of drie aanbeten andere blijven wat langer heel.

Al met al een een product waar ik zelf nooit en te nimmer een cent aan zou willen uitgeven.


Gert

 ;D
Zoals ik al vermoedde: die vliegen vangen vooral (niet-)vissers.

Drs. McFly

Gert,

::agree::

ben je geen "vlieg knoper" dan is hier een goed alternatief.
Kwaliteit van vliegen zijn zeer goed, misschien wat aan de prijzige kant voor sommigen, maar je moet wat toch als je ze zelf niet kunt maken.

http://stores.ebay.com/lakelandfishingsupplies/

MarcelN

Hier heb je alle neptroep bij elkaar, zelfs Loop maken ze na haha stomme Chinezen ;D
http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/hengelsport-vliegvissen/m934956940-prachtige-7-8-grote-set-geheel-compleet.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Wat een boef met z'n prijsstickertjes, €14,99 plakken op een doosje 'vliegen' van €0,49 >:(

Marco B

Ach, die 'stomme Chinezen' verdienen miljoenen aan ons intelligente westerlingen  :'(
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

MarcelN

Oepzzz :-[
Maar die 'Jeroen Poen' lift lekker mee met de onnozele vissers dan, hij verkoopt nog brand gevaarlijke hengels ook!
'Hengels die super eigenschappen hebben die de beste vliegvissers laten verassen'  :o

Marco B

Verkopers spelen handig in op de hebberigheid van mensen, Marcel. Blijkbaar zijn er altijd wel mensen te vinden die hier gevoelig voor zijn. Ik weet dat je ook bijvoorbeeld imitatie Gibson gitaren kunt kopen vanuit China. Een echte kost tegen de €2000 en de namaak net geen €300. Je zou denken dat geen mens hier in trapt maar de realiteit is anders, dus er is blijkbaar een markt voor. Zo ook bij imitatie Loop reels en nog veel meer luxe producten.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

MarcelN

Ja het blijft triest Marco :(
Ik volg wel meer lui op dat MP die ik regelmatig nieuwe spullen zie verkopen, dat klopt niet, het zijn geen bedrijven en die links stuur ik allemaal door aan de FIOD tiplijn.(zit kennisje 8) )
Zijn vast werkelozen die hun zakken vullen, luilekkerland hier >:( gelukkig zijn ze volop met MP bezig, zal tijd worden.

Gert

Ja, bij Tacklediscounts hebben ze die hengel en reel voor samen 70 Pond.
http://www.tacklediscounts.co.uk/products/flextec-air-fly-fishing-reel-extremely-lightweight?variant=884875083
http://www.tacklediscounts.co.uk/products/thor-classic-4-piece-fly-rod?variant=956598719
Dan worden het wel dure lijnen en vliegen >:(

Maar het ging me niet alleen om de prijs en de kwaliteit - ook om het uiterlijk van die vliegen: valt daar nou serieus wat mee te vangen?



oldman

Hoi Gert.

Ben met zo een setje begonnen. Wist ik veel.... Weet nog wel dat ik al vrij snel de vleugels eraf getrokken heb, en toen, gesopt, er wel ruisvoorn mee heb gevangen.

Greets Pieter

Marco B

Ik denk, als je het echt zou proberen, dat je met deze vliegen ook vis vangt Gert. Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb het wel vaker gezegd: Het zijn vissen met een heeeeel klein begrijpertje en geen atoomgeleerden. Alleen denk ik wel dat je met een meer natuurlijke en beter gebonden vlieg veel meer kunt vangen, maar ben er van overtuigd dat ook dit soort vliegen uiteindelijk best een visje op de kant zal brengen. Denk maar eens aan Willem Romeyn met zijn banaan met haak en de snoeken die hij hiermee ving.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

MarcelN

Haha goede links Gert ::goodjob:: die site ken ik goed overigens ;)
Marco, ik denk aan je zinklijn vanuit je BS(schip) op het OVM dat er absoluut botten op knallen met die vliegen, in de binnenbak lukt het mij niet meer vanwege begoeiing, maar nu wél forel 8)

Bone F

Nou de niet binders hoeven het niet zo ver te zoeken de mannen van smartflyfishing.nl  zitten in de Rotterdamse area en verkopen een heel mooi assortiment zeer bruikbare vliegen en ook nog eens voor een heel mooi prijsje.
vgrtn Frans.

Gert

Quote from: Marco B on June 02, 2015, 20:50:18
Alleen denk ik wel dat je met een meer natuurlijke en beter gebonden vlieg veel meer kunt vangen, maar ben er van overtuigd dat ook dit soort vliegen uiteindelijk best een visje op de kant zal brengen. Denk maar eens aan Willem Romeyn met zijn banaan met haak en de snoeken die hij hiermee ving.

Ja, snoek is wat dat betreft misschien wel heel erg hebberig ;).
Maar als ik een Chinees was zou ik meer natuurlijke vliegen op de markt brengen. Kan me niet voorstellen dat ik daarmee duurder uit zou zijn. Scheelt me sowieso een hoop verf ;D
En die kun je dan bestellen dmv nummers. En bij elke bestelling gratis een sambalbij. 

En bij bestellingen boven de laten we zeggen 2 Eulo (of 75 vliegen) gratis een vliegendoos kado.

Marco B

Mooi plaatje Gert  :). Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat je redelijk gebonden en betere vliegen uit China zal zien komen. Nu staan de meeste vliegbindfabrieken nog in landen als Thailand, Sri Lanka, India en vooral Kenia maar het zou mij niets verbazen als China binnen niet afzienbare tijd het grootste deel van deze productie over zal nemen. Ligt er waarschijnlijk aan of de Chinezen zich net zo laten uitbuiten als bijvoorbeeld de meeste Keniaanse werknemers (gelukkig niet allemaal)
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

iMarco


Quote from: Gert on June 03, 2015, 11:07:28
En bij bestellingen boven de laten we zeggen 2 Eulo (of 75 vliegen) gratis een vliegendoos kado.


LOL
[emoji1]