Fly Tying Classes.

Started by Johan, October 06, 2012, 16:34:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan

Fly Tying Classes.

Dit najaar en winter ga ik samen met mijn vismaat Andre Kiezebrink een 6 tal Fly Tying Classes geven. Als locatie hebben we gekozen voor wijkcentrum de Stolp aan het Violierenplein 101  7329 DR in Apeldoorn . De lessen zullen een tijdsbestek in gaan nemen van zo rond de 4 a 5 uur en zullen op de volgende data  worden gehouden van 10.00 uur tot 14.00 uur.

Zaterdag 10 november tying classes: Beginners curses.

Zaterdag 1 december tying classes: Zeevliegen.

Zaterdag 29 december tying classes: Streamers.

Zaterdag 2 februari tying classes: foam vliegen.

Zaterdag 23 februari tying classes: CDC technieken.

Zaterdag 16 maart tying classes: Semi realistisch.

André en ik hebben samen hebben we zo'n 50 jaar evaring op het gebied van vliegbinden, waarvan de laatste 15 jaar op het allerhoogste niveau, we beheersen alle vaardigheden en technieken en zijn bekend met alle materialen en gereedschappen, we weten vele truckjes en kneepjes om het vliegbinden een stuk gemakkelijker te maken en dat willen we met jullie gaan delen.

Regelmatig geef ik workshops bij clubs en winkels, maar vooral bij clubs zijn de groepen vaak te groot en krijg niet iedereen de aandacht die hij nodig zou hebben, bij winkels wordt er meestal niet mee gebonden en in beide gevallen is dat jammer want uiteindelijk wil je graag iets leren en er van opsteken!! Vele filmpjes en SVS staan er op internet maar niets werkt zo goed als iemand die het je voordoet en je er op wijst waar het op dat moment bij jouw fout gaat.

Het aantal deelnemers wordt 8 tot maximaal 10 personen, we willen het aantal bewust laag houden om zo iedereen voldoende aandacht te geven en de cursisten ook echt iets te leren zodat ze met het gevoel naar huis gaan iets te hebben opgestoken en er mee verder kunnen. Één van ons beide zal voor binden en de ander zal rond lopen om fysiek de cursisten bij te staan. De classes zullen gaan op basis van inschrijving via mail en vol=vol. Er zal gereedschap aanwezig zijn maar in principe zorg iedereen voor zijn eigen gereedschap zoals vise, tools en verlichting, alle bindmaterialen zoals haken, veren, dubbing en noem maar op zullen wij beschikbaar stellen, je gebonden vliegen neem je aan het einde van de workshop mee naar huis. De prijs voor elke tying classes bedraagt 27,50 pp dit is dan inc materiaal, consumpties en een versnapering. Je geeft je op via mail en krijg dan een mail terug met de benodigde informatie om je opgave definitief te maken.

Kijk op de site voor meer informatie  www.johanput.nl
Met vliegbind vriendelijke groeten,

Johan en André

Johan

Zoals verwacht is er voor de ene meer belangstelling dan voor de andere.
daarom heb ik op de site de nog beschikbare plaatsen per classes er bij gezet.

Johan

Arno

Ik zie dat zich toch al een flink aantal mensen zich hebben aangemeld Johan.
Hartstikke leuk man er zijn zelfs data's die al bijna volgeboekt zijn.

Zet hem op Johan en Andre.

Gr Arno

Herman

Rooster voor volgend jaar is bijna klaar... snel kijken dus naar een mogelijkheid om aan te haken...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Johan

Er is nog steeds Plek Herman, 8) dus je bent van harte welkom :D

johan

Johan

Nog maar eens even onder de aandacht brengen.
Vanwege te weinig belangstelling is de eerste niet door gegaan ook voor de andere zijn op dit moment nog te weinig opgaven om ze door te laten gaan.
Dus mensen als iets wilt leren op vliegbind gebied? Meld je aan.

Johan en Andre

Johan

De opgaven vielen ons behoorlijk tegen we hebben de meeste Classes geannuleerd.
Alleen de Class op zaterdag 2 februari gaat door waarschijnlijk duurt ie ook wat langer en combineren we een aantal thema's, in ieder geval gaan we aan de slag met CDC en foam.
Voor deze dag zijn nog maximaal 5 plekken beschikbaar.
Kosten€ 27,50 dit is inclusief materiaal en een eenvoudige lunch.
Je kunt je opgeven via mail info@johanput.nl

Johan en André

Team

andere opzet misschien????
NUNC  AUT  NUNQUAM

Johan


Team

Quote from: Johan on November 21, 2012, 22:26:50
Hoe dan??

Apeldoorn is voor jou een thuiswedstrijd, maar voor je klanten niet.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Arno

Apeldoorn ligt volgens mij toch behoorlijk centraal.
en als Johan door het hele land moet reizen mag hij wel € 50 per persoon gaan vragen voor een workshop.
Ik denk dat er dan nog meer mensen afhaken.

Gr Arno

Team

Ik geef maar wat aan, als dat meer mensen doen, kan Johan een plan maken
Nu kost het mij 50 euro met benzine erbij.
NUNC  AUT  NUNQUAM

vliegvisgek

ja en hobby,s kosten nu eenmaal geld toch gisteren 5uurtjes drb 43 euro vissen 40 benzine onderweg eten 36 euro
maar zou het gauw weer doen

HappyFisherman

 ??? Wat heb ik daar nu weer mee te maken...

Ik vind het wel heel jammer dat het initiatief van Johan en Andre te weinig animo heeft geoogst. Met al die internetfilmpjes, die soms heel duidelijk zijn, altijd toegankelijk en over te slaan, is het denk ik ook heel moeilijk om ons (zuinige) hollanders warm te maken voor zoiets. Maar dat is mijn invulling en ik kan de plank volledig mis slaan.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Ik vind het jammer dat jullie initiatief geen doorgang vindt maar was er al een beetje bang voor Johan. De geringe respons op jouw oproep op het 'prikbord' was misschien al een eerste aanwijzing. Vrijwel iedere zichzelf enigszins respecterende vliegvisclub in Nederland -en dat zijn er inmiddels best veel- heeft wel een paar redelijke binders in huis die gedurende een heel winterseizoen met enige regelmaat bindinstructies geven aan beginners en gevorderden. En vaak is dit nog gratis ook. Daarbij komt dat er ook door anderen veel initiatieven op dit gebied genomen worden. Denk maar aan het bindevenement in Gorkum, waar jezelf ook deel van uitmaakte of de komende vliegbinddag van deze website. Allemaal andere, maar vaak ook goedkopere alternatieven. Daarnaast kun je, zoals Bram al aangaf, zoveel informatie via het internet tot je nemen. En als je de basis van het binden een beetje beheerst is vrijwel iedere vlieg, met soms een beetje moeite, goed te maken. Zo moeilijk is het per slot van rekening ook weer niet als je de basistechniek een beetje in de vingers hebt. 't Wordt misschien anders wanneer men zich stort op realistisch binden en het binden van traditionele zalmvliegen maar ik ben bang dat dit toch een minderheid is in de Nederlandse vliegbindwereld.
Op zich vind ik het niet onbegrijpelijk dat veel mensen enthousiast worden bij zo'n aankondiging maar de praktijk leert dat er ook weer velen afhaken als puntje bij paaltje komt. Jammer, maar zo werkt het blijkbaar. Maar 'Niet geschoten is altijd mis' en je hebt het in ieder geval geprobeerd. Ik zou persoonlijk geen andere of betere aanpak weten maar hoop dat je die nog wel gaat vinden want ondanks dat ikzelf geen fervent binder ben vind ik het wel een onderdeel dat gewoon onlosmakelijk verbonden is bij het vliegvissen.

Team

Quote from: Barbless on November 22, 2012, 14:23:40
Ja sorry ik haal vliegvisgek en happyficherman weleens door elkaar.Vraag me niet waarom maar tis zo.

Uiteindelijk vind ik het ook jammer dat dit initiatief niet doorgaat.

Misschien dat je zulke avonden kan houden bij een club als special ofzo en dat combineren met open inschrijvingen.Krijgen de club en jullie meer animo lijkt mij.Ik weet niet tot in hoeverre jullie bekendheid hebben gemaakt voor deze binddagen,maar ook daar zou je misschien iets mee kunnen.
Nogmaals jammer dat het niet doorgaat.Als ik had gekunnen was ik zeker gegaan(en dat zal voor velen zo zijn vermoed ik).
Nou ja er is ook niet veel verschil, de een is gek en de ander is happy gekken zijn meestal ook happy

see  one fly over the cookoocsnest
NUNC  AUT  NUNQUAM

Johan

De hele essentie van het verhaal was ook om de cursisten echt iets bij te brengen, zo als ik ook eerder aangaf bij een club zijn de groepen vaak te groot en bij een winkelier wordt er niet mee gebonden. Je moest eens weten hoe veel mail ik krijg als ik bij een club of winkelier ben geweest met de vragen hoe deed je dit en hoe deed je dat.
Maar inderdaad niet geschoten is altijd mis. Ik blijf ook gewoon bij clubs en winkeliers binden maar dit leek me wel een leuke toevoeging voor de gene die een stapje verder wilde gaan, en het stukje één op één goed konden gebruiken. Onze fout is waarschijnlijk dat wij als echte vliegbindjunks hier heel anders tegen aan kijken dan de meeste vliegbinders. Ik heb ook wel eens gezegd dat er tijden zijn dat ik het vliegbinden leuker vindt dan het vissen.

Maar je heb wel gelijk als puntje bij paaltje komt haken er veel af, bij de poll op mijn site was de beginners cursus het populairst en uiteindelijk heeft niemand zich hier voor opgegeven.
Maar goed 2 februari gaat door we hebben inmiddels 6 personen dus zijn er nog max 4 plekken vrij.

Johan

Johan

nog 3 plekken over  8)

Johan

Johan

En nummer 8 heeft zich aangemeld, nog 2 plaatsen beschikbaar.

Johan

maurice

het is jammer dat ik moet werken.
had graag mee gedaan
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Johan

Nog een keer omhoog.
er zijn nog steeds 2 plaatsen vrij voor 2 februari.
wil je je techniek bijschaven of totaal iets nieuws leren meld je dan aan.

Johan & André

vliegvisgek

mannen veel plezier zaterdag maar dat komt wel goed toch
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

HappyFisherman

Ik heb er zin an! Eens kijken of er een CDC-wizard in me schuilt ;)

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

Quote from: HappyFisherman on February 01, 2013, 08:02:29
Ik heb er zin an! Eens kijken of er een CDC-wizard in me schuilt ;)

ik lees dat 2 februari foam vliegen is?

Johan

We gaan morgen veschillende dingen OA met foam en CDC maar ook andere techieken komen aan bod.
er is nog 1 plekje vrij voor morgen, dus als er nog iemand intressen heeft kan het nog.

johan