vraagje aan de wedstrijdvissers

Started by A{b}r{a}xa{s}, August 13, 2011, 08:24:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Is een plat geknepen weerhaak nu voldoende, of moet deze ook nog plat gevijld zijn ? ::)

A{b}r{a}xa{s}

niet weer, maar 'voor 't eerst'  ;)
kijken of en hoe het bevalt en wat ik er van kan opsteken

A{b}r{a}xa{s}

dat was destijds wel het plan bij Daddy Longlegs, maar kwam er niet van
nu een hernieuwde poging, bij Tight Lines :)

A{b}r{a}xa{s}

dat mag wel, maar in de wedstrijdreglementen staat : " 17.4   Alleen weerhaakloze vliegen (weerhaak plat en weggevijld) mogen worden gebruikt.  "
terwijl ik dacht dat 'simpelweg plat knijpen' voldoende was

A{b}r{a}xa{s}

lol...
ik dacht begrepen te hebben dat vorig seizoen platknijpen nog wel was toegestaan, én dat dat zo zou blijven.
en in de reglementen zijn passages die verandert zijn t.o.v. vorig jaar in het geel aangegeven, en dat is met deze tekst niet het geval.... dus zou het hetzelfde moeten zijn als vorig seizoen.....
onduidelijk dus, vandaar mijn vraag :)

Rossie69

vraag je opnieuw de regellementen aan.

met die weerhaak gezeik,heeft mij ooit in de jaren 90 een 1e plaats gekost.
meende dat een nu bekende die controleur was,van mij m,n vlieg heeft afgekeurd,toen de tijd.

daarom heb ik nu een hekel aan hem  :P


A{b}r{a}xa{s}

 ::censored:: ::censored:: ::censored:: grrrrr, inmiddels begrepen dat alleen platknijpen niet meer mag.
Heb ik een poos terug voor niets al die dingen zitten platknijpen, pffff
Een kleine vijl heb ik niet, dus er zit weinig anders op dan nieuwe haken bestellen en opnieuw gaan binden  >:( :-X

wat kunnen jullie aanraden als goede, sterke weerhaakloze haken, die in verschillende typen beschikbaar zijn ??

Zeenimf

Wat lees ik nu  Bas , meedoen met het Team van de Tight Lines voor de NK wedstrijd ? Dan zullen we elkaar op de wedstrijd nog wel tegen komen.

Wat betreft de weerhaken: als je die plat knijpt en je haalt ze even door een trui o.i.d. en deze kan je zonder probleem er weer uit halen is hij goed ,zo niet dan even bij vijlen .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

A{b}r{a}xa{s}

wat voor soort vijl gebruik jij ?

en ja...tenminste, ik ga er vanuit dat we nog voldoende mensen hebben om als team mee te doen, anders wordt het individueel :)

Zeenimf


Fly Out doet dit jaar  met 4 Team,s mee ,ben wel de enigste vrouw tussen alle mannen van Fly out.

Bas je steekt er heel veel van op, en je komt op water waar je anders niet komt.

Zijn er nog andere Forumleden die ook mee doen met de NK?

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

A{b}r{a}xa{s}

van Tight Lines, in ieder geval Troutbuster, van Rob en Golddigger ben ik niet zeker of ze dit jaar weer meedoen

A{b}r{a}xa{s}

Rob, heb jij enig idee of Erik en John nog mee doen dit jaar ?

ondertussen toch ook maar eens op zoek naar nieuwe haken

A{b}r{a}xa{s}

klopt...horen we aanstaande vrijdag wel ;)


A{b}r{a}xa{s}

kan ik mooi bij jullie ff bedelen voor wat 'wedstrijdvlieggies'...scheelt mij weer binden ;) ghehehehe

Rossie69

of een vijltje kopen van een 10 euro

A{b}r{a}xa{s}

Als je gaat vijlen breekt de punt van de haak nog al eens is me verteld,
maar 'k zie wel...heb nog een paar weken :)

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Rob van H. on August 13, 2011, 13:46:43
en daarbij komt dat 2 van de geplande wedstrijden of samenvallen met iets anders of gewoon niet intressant zijn (BBwedstrijd op blauwe hoef b.v.)
en omdan mee te gaan doen voor 2 wedstrijden terwijl je er minimaal 3 nodig hebt voor de finale vind ik zonde van mijn tijd en geld...dan liever volgend jaar eens kijken.
Die wedstrijd moet ik ook laten schieten, des te meer reden om bij de andere 3 wedstrijden flink mn best te doen ;)