op jacht naar (grote) baars

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 25, 2011, 09:15:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Hilco

#25
Waarom kies je voor de haak onder de buik? terwijl bij het vissen met shads en loodkop de haak altijd uit de rug omhoog komt?

edit:  dit is geen oordeel maar gewoon een vraag  ;)

dartmayor

Hey Brian,

Als je dat spul gaat bestellen.
Stuur mij dan ff een PB kunnen we delen in verzend kosten.

Groeten,

Joost
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

brian

ja ik zag dat je voor minimaal €15 euro moet bestellen..

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Hilco on June 26, 2011, 19:43:21
Waarom kies je voor de haak onder de buik? terwijl bij het vissen met shads en loodkop de haak altijd uit de rug omhoog komt?

edit:  dit is geen oordeel maar gewoon een vraag  ;)

euh....geen speciale reden, sterker, niet eens over nagedacht om eerlijk te zijn

hendri

heb je je bb nog bas? want dan met een dieptemeter en een zinklijn! kun je mooi de taluuds opzoeken en afvissen. zelf vind ik dat een van de mooiste manieren om op baars te vissen, en vaak pak je dan ook nog wel een paar dikken! oja, geel/wit ep streamertje van zon 8 tot 10 cm!

brian

ik zit ook sterk te denken over een bb

hendri

meteen stoppen met langer denken, gewoon doen. super vet dat bbten!

maurice

Quote from: hendri on June 26, 2011, 21:58:28
meteen stoppen met langer denken, gewoon doen. super vet dat bbten!

denk dat ik er volgend jaar een haal.
heb er ook lang over lopen denken maar lijkt me geweldig voor snoek en baars. (forel)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

brian

weet niet als ik ook veel ga gebruiken in mijn eentje, kheb ook nog nooit in een bb gezeten dus heb geen idee hoe dat is.. ja kan me er wel wat bij voorstellen maar niet veel..

A{b}r{a}xa{s}

'helaas', de bb-en zijn al een poos de deur uit

hendri

jammer bas, gemiste kans. ;)

brian, ik weet niet of je al bijna een rijbewijs mag halen, maar das eigenlijk wel een must. want als je gaat bbten, dr moet altijd best veel mee en dat is op de fiets niet handig. maar verder of je hem veel zult gebruiken? tja dat kan alleen jij zelf beantwoorden. ik mag graag vissen vanuit mn bb, maar ik ga hem niet voor anderhalf uur vissen oppompen. ik doe het alleen als ik cker weet dat ik iedergeval een hele ochtend of avond  de tijd heb.

brian

aha ja nee dat duurt nog ff, uuhhh bijna 2jaar nog..ietsje minder.:P  maar daar heb ik mijn ouders en broer voor, maar wat is dan veel? wat er mee moet dan,
een waadpak/bellyboat/hengel/flippers   evt. dieptemeter   dat is het toch of vergeet ik iets

hendri

pomp, eten, drinken, vliegendozen, vest, schepnet, schoenen als je geen laarsen aan je waadpak heb.

brian

ja natuurlijk eten/drinken/pomp/vliegendozen(of kunstaas),  vest valt af heb ik nml niet
schepnet..tsja dat is denk toch ervaren/proberen in de bb? of kun je er niet goed bij voor in de kieuw

Plantje

Vanavond aan de Vecht baalde ik ook even, dat ik geen belly boat heb! Wat een schitterend rustig water! Maar hoe doe je dat als er een boot aan komt? Er zijn verschillende boten voorbij gekomen waarbij men me niet eens aan de kant heeft zien staan volgens mij. En als je in zo'n bb zit wil je niet omver gevaren worden!

christianvt

Quote from: Plantje on June 26, 2011, 22:45:58
Vanavond aan de Vecht baalde ik ook even, dat ik geen belly boat heb! Wat een schitterend rustig water! Maar hoe doe je dat als er een boot aan komt? Er zijn verschillende boten voorbij gekomen waarbij men me niet eens aan de kant heeft zien staan volgens mij. En als je in zo'n bb zit wil je niet omver gevaren worden!

Trappelen alsof je leven er vanaf hangt zou ik zeggen!  ;D

hendri

zwemvest dragen zelf ook goed opletten plantje.  ;) dr kunnen best wat golven komen als een jacht bij je lanmgs vaart. gewoon zorgen dat je de golf op de voorkant van je bb opvangt. (in je rug zeg maar) dan zorgen dat je gewoon blijft zitten en zachtjes trappelen. niets aan het handje.

Bert J.

Quote from: Hilco on June 26, 2011, 19:43:21
Waarom kies je voor de haak onder de buik? terwijl bij het vissen met shads en loodkop de haak altijd uit de rug omhoog komt?

edit:  dit is geen oordeel maar gewoon een vraag  ;)

Bij het vissie wordt geen loodverzwaring gebruikt, dus als je de haak aan de bovenkant laat uitkomen,
gaat ie op de kop lopen. Heeft geen nut dus.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

hendri

Quote from: brian on June 26, 2011, 22:39:23
ja natuurlijk eten/drinken/pomp/vliegendozen(of kunstaas),  vest valt af heb ik nml niet
schepnet..tsja dat is denk toch ervaren/proberen in de bb? of kun je er niet goed bij voor in de kieuw

soms is een schepnet gewoon veel handiger.

Gert

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on June 25, 2011, 09:15:16
Op jacht naar (grote) baars, hoe pak je dat zo kansrijk mogelijk aan ?  ::)

Ik wil proberen de komende tijd gericht achter de baars aan te gaan maar kan wel wat tips gebruiken.... :)
Het vissen zal vooral  in relatief ondiep water gebeuren verwacht ik.

Welke soort streamer(tje)s zijn favoriet, marabou, fish hair, chenille, etc ? en welke grootte, max 5 of 10, etc centimeter ? kleur, rood ??

Baars jaagt vaak aan het oppervlak, maar als je ze dieper moet zoeken, pak je dan bv. een streamertje met goudkop, of is het effectiever om een intermediate/zink lijn te gebruiken ivm de actie van de streamer in het water ?

Weer even terug naar de vraag van Bas, waar dit topic mee begon - en hier mijn bijdrage, voor wat het waard is:
Ik vis weleens gericht op baars, maar dan vang ik er nauwelijks meer en groter dan als "bijvangst" tijdens het vissen op voorn met een nimf(je).

Zo ook vanmiddag weer: lekker met het #2tje op stap. Het miechelde van de voorn aan de oppervlakte, maar met droge vliegjes ving ik alleen maar het hele kleine spul. Dus met een nimfje proberen om de wat grotere eruit te vissen. En dat lukte aardig: blankvoorn, ruisvoorn, brasempje, maar toch vooral baars(jes).
De grootste baars ooit aan de vliegenhengel (40+ denk ik, maar kreeg 'm er niet uit zonder schepnet) had ik ook aan een klein zwart nimfje (haakje 14) tijdens het voornvissen.

En de vlieg die ik meestal gebruik voor het gericht vissen op baars is een Alexandra. Heb ik van een collega geleerd - die heeft zelfs zijn dochter ernaar vernoemd ;D

Groet,
Gert

Rossie69

Klopt Gert.
heb ik ook vaak mee gemaakt.
gister nog,Henri pakten dikke voorn,en daar achter zwommen een paar dikke baarzen die wel net zo groot waren als die voorn(25 cm)

johannes

Quotemeteen stoppen met langer denken, gewoon doen. super vet dat bbten!

yep  ;D

Quotesnoek en baars. (forel)

en nog veel meer ;D

@hendri

heb m'n bb spullen zo aangepast dat alles in/aan de rugzak past en dan nog slaapspullen en eten ook.
maar achter in de auto half opgeblazen is wel een stuk makkelijker  ;D



Hilco

Quote from: Bert J. on June 26, 2011, 23:19:23
Bij het vissie wordt geen loodverzwaring gebruikt, dus als je de haak aan de bovenkant laat uitkomen,
gaat ie op de kop lopen. Heeft geen nut dus.

goed argument :-X

brian

tsja word nu toch wel erg, iemand ervaring met een hi en dry I van macfishing die blauwe. is dat een goede? bij Van Benthem is die nu 179, en iemand anders bied hem nog zo goed als nieuw aan voor 150 dus misschien kan ik daar nog wat van af krijgen.. maar is allebei wel zonder flipperssss

dartmayor

Ik heb nu al een tijdje een BB maar helaas heeft deze door mij nog niet het water gezien.
Ik ben ook niet iemand die alleen met de bb het water op gaat.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm