De vangsten van dit weekend in Nederland.

Started by Gerrit72, January 13, 2013, 20:41:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72

Gezien het forum zijn weinigen erop uit geweest, of was het resultaat niet de moeite om iets te melden?
Zit ik ernaast of zaten we (bijna) allemaal te kleumen  ;) voor de;



Vandaag was het heerlijk weer. Het water lag er beeldschoon bij;



Vis liet zich echter niet zien. Aan het eind van de middag heb ik eerst gewandeld
met mijn zoon en daarna een uurtje een poging gedaan een snoek te haken. Dit
lukte zowaar ook nog, maar de snoek wist de haak te lossen voor ik hem in de nek
kon pakken. De temperatuur viel behoorlijk tegen. Erg koude handen en voeten.
En vervelend dat de ogen van de hengel regelmatig dicht zaten;



Wel heerlijk even kleumen in de buitenlucht. Ik hoop dat er nog het nodige water open
blijft, want het vriest me veel te hard :(. Ik heb ondanks de kou toch even lekker kunnen
vissen. Mijn zoon hield zich in het naastgelegen bos bezig met speren maken (het
jachtinstinct zit er al vroeg in  :)).



Nu weer lekker opwarmen (niet alleen ik, ook mijn streamers  ;D  )
Op zich zou ik daar een voorraad streamers laten hangen, ik vind
het wel decoratief (helaas denkt mn vriendin daar anders over  ;) ).



Dus mannen, zit ik ernaast of is er door de forummers dit weekend weinig gevist/gevangen?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Koen

streamer? jah, dat werkt ook niet op snoek he ... greentag op haakje 14 moet je hebben :P

Wel der lekker uitgeweest iig :)

Gerrit72


Koen, bikkel, ik zag jullie avontuur, inderdaad een mooie snoek
(maar om er nu op die manier gericht op te gaan vissen ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Canadian_Streamdance

Hebt helemaal gelijk Gerrit, ik ben toch niet gaan vissen dit weekend! zit in de studie boeken en kan huis en "haard" niet verlaten helaas.
zou toch ook graag hebben dat het vriezen niet doorzet dan heb ik nog kans om een van de komende dagen op jacht te gaan op onze vriend esox!!

Gerrit72



Wouter, ik hoop dat er een goede stek voor je open blijft :)
Gisteren lag er hier alleen nog een randje ijs,
nu is alles al potdicht (en de eenden lopen er al overheen :().

Balen, ik hoop dat de schaatsers er plezier aan krijgen,
dan is het nog ergens goed voor :-\.

Jij succes met de studie, da's even belangrijker  ::agree::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Stebbe

Heb wel gevist, maar niks gevangen. Was voor het eerst met de vliegenlat op pad, maar kreeg de streamer niet weg. Maximaal 6 meter ofzo. Was wel lastig windje van achter en mijn timing was ook behoorlijk beroerd, stond aardig gras te happen achter me.

Nog een keer proberen als het windstil is en mijn handen er niet af vriezen, en als het dan ook niet lukt, ga ik nieuwe lijn erop zetten.

Gerrit72

Mooi dat je inmiddels wel begonnen bent met vliegvissen!

::goodjob::

Timing is idd waarschijnlijk het probleem.
Of bv je pols niet gefixeerd houden / de hengel achter te ver door laten zwiepen.
Een te grote streamer kan ook oorzaak zijn.

In welke omgeving woon je?
Mogelijk kan een ervaren forummer een keer met je op pad.
Dan is het probleem vaak snel duidelijk en verholpen.

Of de lijn aan vervanging toe is, kan dan ook bekeken worden.
Je wil mijn lijnen ook niet zien. Op de 2e hands reels die ik heb
gekocht, zat vaak nog een afgedankte lijn.
Van 6 tot 9 # gebruik ik die voor snoeken met de streamer.
Komt mi in die visserij toch niet zo precies. Zolang ik de overkant van de
vaart er maar mee bereik. Succes!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Stebbe

Ik woon in de buurt van Alkmaar.

Dus als er iemand een keer in de buurt gaat vissen kom ik graag wat tips op doen!

Gerrit72


Helaas dat is voor mij als Drent net wat te ver weg.
Niet dat ik zo ervaren ben, maar een streamer krijg ik nog wel weg.
Ik hoop dat een andere forummer reageert.

Anders zou ik als ik jou was, zodra het ijs weg is en je er aan toe bent, een nieuwe
::hulp:: topic maken. Dan is er een grotere kans dat iemand reageert.
Streameren is echt een hele leuke 'vlieg'visserij voor de koude maanden.
Echt de moeite om te proberen :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Stebbe

Dat is inderdaad net te ver om even een middagje te vissen.

Ik zal eens aan Bert Schouten van Handy Fish (welbekend hier neem ik aan?) vragen wanneer hij evt een workshop geeft. Beter leer ik het inderdaad meteen goed aan, voordat ik alle moeite moet doen om een verkeerde techniek af te leren.

Er zijn hier wel opvallend weinig vliegvissers in de buurt, ik kom ze zelden tot nooit tegen tijdens het vissen of als ik rond rij.

hannus

valt wel mee hoor Stebbe,
er zit een vliegvisclub in Heiloo en een in Alkmaar.

Rossie69

Pim de Haan.

kan ook wel leuk een vliegje weg zetten ;)
die komt ook uit Alkmaar.


johannes

Mooi setje bokkekoppen heb je hangen!! Vooral die in het midde bovenin mooie kransen en bijna gelijke takke.

Laat dat ventje zich maar vermaken met dat mes. goed geleerd is het beste dan weten ze dat een mes in goede handen niet gevaarlijk is.


harlin

Quote from: Stebbe on January 14, 2013, 11:36:33
Ik woon in de buurt van Alkmaar.

Dus als er iemand een keer in de buurt gaat vissen kom ik graag wat tips op doen!
Tja, het kan vanzelf ook andersom,
alleen moet je er alleen zelf wat meer voor doen  ;)

Quotemijn vader en een kennis zo'n 30 jaar geleden al aan het vliegvissen waren en ik toen ook af en toe wat mocht casten.
Je hoeft nu niet meer onder begeleiding zo te  zien/lezen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gerrit72

Quote from: johannes on January 14, 2013, 20:03:25
Mooi setje bokkekoppen heb je hangen!! Vooral die in het midde bovenin mooie kransen en bijna gelijke takke.
Laat dat ventje zich maar vermaken met dat mes. goed geleerd is het beste dan weten ze dat een mes in goede handen niet gevaarlijk is.

Die middelste is inderdaad een beste bok. De jachtopzichter noemde hem de 'fokbok'.
Helaas werd een auto hem fataal in het najaar. Ik kreeg het beest en herkende hem
direct. Heb de jachtopzichter gebeld die kwam kijken, hij was behoorlijk zuur.
Die bok had zich nog wel twee jaar mogen voortplanten.
Heb de jachtopzichter het vlees geschonken, maar het koppie gehouden.
Mijn kinderen voed ik op met de natuur, hoop dat het ze blijft boeien  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

TuynmanM

hoi Stebbe,
je kan zeker bij Handy fish even wat info vragen heb ik ook gedaan en ook een cursus gedaan om te leren werpen.

ik woon zelf ook in Alkmaar dus ben daar regelmatig te vinden.

Gr
Marco

johannes

QuoteMijn kinderen voed ik op met de natuur, hoop dat het ze blijft boeien 

Amen

Die wens heb ik ook!!!!

Erwin

Die van mij willen alleen maar achter de PC zitten. Ik moet ze echt naar buiten trekken.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

wouter veuger

onze zoon is bijna een half jaar nu,maar wij gaan echt proberen om er een "buitenspeelkind" van te maken. lekker veel met papa en mama naar buiten de frisse lucht in,en alsie zelf kan lopen lekker plassen stampen en beestjes zoeken in de modder.

sommige kinderen vandaag de dag zijn echt verschrikkelijk,alleen maar met telefoon en computer in de weer. ::wtf::

@gerrit72,goed bezig 8) ik ging vroegah nog wel eens met mijn ouders naar het lake district in de UK en ook zweden,wekenlang heb ik er met mijn broer rondgesjouwd door de bossen,zelf pijl en boog makend,robin hood style...,mooi man

Gerrit72


In mijn jeugd heb ik niets anders gedaan dan in de natuur bivakeren. En idd 'robin hood' style was altijd leuk. Ik vind banjeren in het bos en langs het water nog steeds geweldig en kan er niet genoeg zijn.

De tijden zijn helaas veranderd. Veel kinderen kijken liever naar een beeldscherm, dan dat ze in het bos banjeren. Mijn oudste 3 gaan (nog) graag mee de natuur in, hopelijk blijft dat zo. De jongste moet nog even wachten, maar ze loopt inmiddels :).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Stebbe

Ik had altijd huisdieren mee naar school: rode watervlooien in een tic-tac doosje. Geweldig wat er allemaal in een (schone) sloot rond zwemt/springt.

Marksman

National geographic Channel op de I-pad en een spuitbusje dennengeur, wat is daar nou mis mee? :)

maurice

Quote from: Marksman on January 15, 2013, 15:50:44
National geographic Channel op de I-pad en een spuitbusje dennengeur, wat is daar nou mis mee? :)

heel veel.

vandaag lekker aan de wandel met Bisca.
de mooie Twentse natuur onder een deken van sneeuw.
genieten van de konijnen, hazen, fazanten, pestvogels, putters, goudvinken, sijsjes, barmsijsjes, staartmezen, patrijzen, ganzen, merels,vinken  en verschillende spechten.
wat wil je nog meer.
gelukkig ziet Youri het ook zo.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Erwin

Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gerrit72


Erwin zo zie ik het vaak ook. Ik kan genieten van alle dieren die ik zie.
Maar sinds ik op dit forum zit en bind, zie ik in alles met haren en veren ook bindmateriaal ;D.

Klinkt als een mooie wandeling Maurice, zoveel dieren zie ik hier niet tijdens een wandeling.
Hoop dat je schouder al wat beter is.

Morgen moet ik voor het werk op pad, heb de hengel al in de auto liggen.
Hoop zo dat ik even tijd heb en een stukje ijsvrij water kan vinden ::)
The only difference between men and boys is the price of their toys.