brasemania

Started by Romeo, May 03, 2015, 19:47:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Romeo

hallo,
ik ben romeo, een tropische vis die reeds geruime tijd dit forum bezoekt
ik ben een allround visser,vaak te vinden op een forellenvijver
de laatste tijd pak ik vaker de vliegenhengel en ik heb het gevoel dat het werpen steeds beter gaat,vangen is een andere koek.
ik merk al twee avonden dat de brasem heftig reageert op iets! in de dommel, ik weet niet als ze aanvliegende insecten nat maken en dan happen,maar geen enkele reactie op mijn vliegen zowel droog ,nat als kleine nimph!!
weet iemand war er zich hier afspeelt en hoe krijg ik ze aan de haak?????
vriendelijke groet,Romeo

Plantje

Hoi Romeo,

Het andere topic heb ik even verwijderd en hier heb ik de link daarnaar even weggehaald. Het topic staat hier prima :)

Inhoudelijk: wat er zich afspeelt is waarschijnlijk de paai. Ze zullen weinig interesse hebben in je nimfen (droge vliegen per definitie niet bij brasem) en zullen heel moeilijk te vangen zijn! Als er tussen zitten die wel een hapje willen eten heb ik me laten vertellen dat een fel kleurige nimf snel voor hun neus langs halen kan werken. Maar let op: je loopt het risico paaiende brasems vals te haken. Dat is iets wat we volgens mij niet willen.

Groeten,
Plantje (aka Rudi)

Romeo

inderdaad plantje,
paaiende vissen willen wij liever niet aan de haak
maar dit is zeker geen paai gedrag maar jagen op iets
Romeo

MarcelN

Ik denk dat jij die brasems volgas door de waterlelies ziet 'jagen', dat is geen azen maar paai spel.
Hier zijn alle zijarmen van de vlieten en vaarten al weken vol met dit soort gedrag, overal flinke golven en grote kolken van brasems vooral tussen de lelies.
Wat Rudi al zegt, fel gekleurde nimf erlangs en goed kijken... 8)