VNV vliegviscursus (4 dagen)

Started by omfgimpro, December 02, 2012, 21:56:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

omfgimpro

even een vraagje heeft iemand ervaringen met het 4 daagse vliegviscursus van VNV ? is dit de moeite waard voor een beginnende vliegvisser ?

Jan Damman

Zeer zeker, een leerzame cursus, goeie instructeurs je leert in ieder geval de beginselen van het werpen zowel droog als nat en het binden van wat basis vliegen.
Je gaat het geleerde ook nog in de praktijk brengen ( vissen ).

Ik heb het als zeer leerzaam ervaren!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Nigel


Jan Damman

Weet ik zo niet meer uit m'n hoofd, moet je even op de site van de VNV kijken.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.


omfgimpro

van vnv was het iets van 180 of 190 euro voor 4 zaterdagen werpen en binden

Nigel

Jezus. Veel geld zeg. Zal vast een prima cursus zijn maar voor mij echt geen optie.

omfgimpro

ik vind het ook flink prijzig, ben een studentje dus het geld stroomt nou niet echt binnen :(

vliegvisgek

gewoon zelf leren mannen hebben wij ook gedaan met 6 man alleen hebben we zo nu en dan beetje afgekeken vissen
meest op de forel putten dus zijn altijd wel vliegvissers die je anders beetje op weg helpen dus vis nu 6a7 met de
vlieg zonder 1 les en gooide na paar weken al best goed 10 a 12 meter daarna ging alles in een speer vooruit
en 180 euro voor 4 zaterdagen valt best mee lessen zullen heus wel goed zijn maar nogmaals zelf leren is leukste  ;) ;) ;)

Troutbuster

#9
Kan ook een stuk goedkoper Jeroen!

Ik heb het al eens meer aan de orde gebracht, maar "wij" (Lure & Emerger) houden 2x per jaar workshops!

Daar leer je de grond begindselen van het vliegbinden en werpen, en na de lunch, 's middags met z'n allen vissen op forel op ons clubwater!

Voor € 50,- ben je de hele dag onder de "pannen"

Wat krijgt een deelnemer voor die € 50,-??

Werp en bindlessen door gepassioneerde vliegvissers en binders (en ja ook gecertificeerde werpers!)

Een doos vliegen (ca 10 st), lunch (zeer uitgebreid), en een hard copy van de introductie over vliegvissen (na de dia presentatie)

Daarnaast een halve dag onder begeleiding vliegvissen op forel op een prachtig forellen meertje van ca 7,5 ha! (en men hoeft niets mee te nemen van thuis!! alles wordt voorzien, waadpak, hengel/reel etc!!)

Als ik de laatst lid geworden leden pols over deze dag, zijn ze allemaal erg positief en entousiast!

Wil je dit ook en woon je op respectabele afstand van bv  Goes, dan is dit een aanrader als je een beginner bent!

check link,  http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshopvliegvissen/workshopvliegvissen.html

Wie weet tot mei of september 2013!!


Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisgek

jan het ging of gaat mij niet om het geld wij wilden het gewoon zelf leren en denk dat het aardig
is gelukt tuurlijk zou ik ook wel eens wat fout doen maar als ik die gasten zie gooien die al 20 jaar of langer gooien
kan ik best goed mee komen helaas wilde ik bij een club in apeldoorn had gemaild 2x maar nooit iets terug gehoort
daarom zelf alles aan geleerd en jan als ik daar woonde bij jou tja dan was het niet zo moeiijk he jan ;) ;) ;)

omfgimpro

troutbuster de cursus die jij voorstelt is 5 euro per dag duurder :p

willyzuid

Als het niet zo ver was jan,had ik zeker gekomen.
50 euro vind ik een net bedrag,daar kan ook niks op verdiend worden.

190 euri vind ik een ander verhaal,neemt niet weg,dat de cursus ook wel zijn geld waard zal zijn.
meer diepgang als een workshop zeg maar.

In het oosten van het land kan ik nog weinig vliegvis cursussen vinden.
iemand een tip voor mij?

groet willy

HappyFisherman

Bij de Kingfisher verzorgen ze geloof ik de RANO en de NNVV in Assen Simon best actief op dit gebied.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

omfgimpro

willyzuid voor 190 heb je wel 4 dagen cursus, niet 1 dag. dus het is inderdaad duurder maar per dag is het een minimaal verschil

bij

Quote from: Nigel on December 04, 2012, 11:52:14
Jezus. Veel geld zeg. Zal vast een prima cursus zijn maar voor mij echt geen optie.

Ik zal mij opgeven bij mike, zie eerdere mail. Ik vind dergelijke cursussen echt voor beginners die er niets van afweten en snel op weg geholpen willen worden. Uit jouw postings les ik dat het alleen om werples gaat en niet om al die andere dingen!

vliegvisgek

zijn zat forel vijvers waar je betaalbaar les krijgt en vast goed anders weet ik wel iemand die instructuur is en betaal baar
leer je de basis en werpen komt altijd op zijn tijd dan wel de een leert sneller als de ander en sommige zo goed dat je denkt
zo doet het al jaren maar zie ze ook die na 6 jaar nog niet kunnen gooien maar goed is met alles zo toch je wilt het of niet ;D ;D ;D