Fotoverslag kyll 11 tm 13 April (veel foto's!)

Started by Koen, April 13, 2012, 21:25:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Jaaa, het was weer ze ver, eindelijk kon er weer gevist worden bij onze oosterburen. Weer op het stuk bij murlenbach. Snel de waders aan en gaan met die banaan :)




We zouden dit keer gaan nymphen, iets wat we beide nog nooit gedaan hadden. Had zelf 2 nymphen er aan geknoopt en maar proberen. Ging goed, heel erg goed! Ze pakken alleen wel de bovenste nymph en nooit de onderste. Naar een paar keer te vaak in de knoop gezeten te hebben maar verder gegaan met een enkele nymph en lekker verder gevist.




En tjoep, weg was de indicator. De vis bleef diep, veel bonken. zilver van kleur, grote vlagzalm misschien? Nee, een regenboog forel! Mooie vis, maar die hoort hier vast niet :P


Voor de rest lekker gevangen die dag. Vlagzalm liet zich weinig zien.








Dag 1 mooi afgerond, Mijn vismaaktje 1 vlagzalm en 6 forel en ik 9 forel en 1 regenboog.

Koen

Dag 2.

na een lekker ontbijtje snel weer naar de water kant, het zou een mooie dag worden.




Ff een break :)



Het was de dag van hele grote



Deze was 44cm, wat een vetzak was dat. Bleef gewoon op de bodem liggen en wilde niet weg. En overal blue dunnetjes aan het hatchen, de forel werd er helemaal gek van en hapte naar alles wat er maar op leek, tijd voor de droge vlieg dus :)




We hadden toch best wat verspeeld dus moest er voor het slapen gaan nog ff wat bij geklust worden :P



De vangst van vandaag, 2 vlagzalm en 13 forel voor mijn maatje en 4 vlagzalm en 15 forel voor mij :)

Koen

Dag 3

Het was koud vandaag, erg koud. We moesten het ijs van de autoraam af schrapen. Ook minder gevangen vandaag. Hij 2 vlagzalm en 4 forel en ik 3 vlagzalm en 5 forel.




Voor mij dan ook een dikke, 39cm :)





Anyway, het waren 3 mooie dagen, veel geleerd, nymphen is best wel tof en veel gevangen :)

forel


Zeenimf

Wat een mooie visplek ,mooie foto,s en geweldige vangsten. ::top::

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Sieger

Mooi Koen...! Lekker gevist zo te zien, dat blijft je voorlopig wel ff bij .... ;)

Op naar de volgende belevenis.....


Sieger

HappyFisherman

Die ervaring heb je al weer binnen! Dit jaar ook maar eens die kant op.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

Quote from: speycast on April 13, 2012, 21:47:58
Lekker gevangen Koen   en waterstand ook top zo te zien aan fontein bij de brug

ja was echt top. dat stuk bij de brug was super, veel gevangen daar, het water was echt aanzienlijk hoger dan vorig jaar. wel jammer was dat alle struiken/bomen aan de weg kant waren gekapt. Dit maakt het werpen makkelijker, maar er gaan wel plekker weg zo. de rivier is gewoon heel anders met hoog water. ben blij dat het nymphen goed gelukt is. nu nog beter leren werpen zodat het met meerdere nymphen ook beter gaat. :0

BV

Prachtige vissen gevangen!

Wel beetje aso van je naar Bas toe dat die Red-tag nimf op de helft van de foto's staat :-)

John

Mooi verslag en mooie foto's Koen. Zekers genoten van die 3 dagen!! ::duim::

Koen

Quote from: BV on April 13, 2012, 22:25:21
Prachtige vissen gevangen!

Wel beetje aso van je naar Bas toe dat die Red-tag nimf op de helft van de foto's staat :-)

Haha, sorry Bas, maar het is een vanger. Heb ook goed gevangen op de Pheasant tail en een gold bead hear nymph. dry fly was een iron blue dun, maar was eigenlijk een tikkie te groot vergeleken met de dunnetjes die rond zwommen.


wat wel maf was dat sommige forel heel zilver kleurig was terwijl de andere goed bruin waren. voor zo ver ik weet hebben ze nog niks uit gezet.

Gerrit72


Koen, mooie vangsten en mooie foto's; sfeer druipt eraf, toppie ;D!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Mooie dagen gehad Koen!
gave foto's
Mooie zooi vis gevangen joh!!
8) 8) 8) 8)
(Iron Blue's maken op haakje 16 en 18!!)

Helemaal happy!!?? zal best! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


golddigger

Lekker gevist Koen
Leuk te zien dat het nymphen je goed afgaat
Perry

Troutbuster

Per, bij de eerst volgende gelegenheid moet je Koen het Ion Blue Dunnetje maar eens voorbinden!! ;D 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

hendri

mooi verslag koen, en lekker veel foto's. hou ik wel van. en euh lekker gevangen hoor, dat kan ook wel eens heel anders zijn.

A{b}r{a}xa{s}

mooi formaat vissen Koen !
waren mooie dagen dus :)

golddigger

Quote from: Troutbuster on April 13, 2012, 23:35:53
Per, bij de eerst volgende gelegenheid moet je Koen het Ion Blue Dunnetje maar eens voorbinden!! ;D 8)

Gr

Jan
Volgens mij heeft hij die al
Kijk maar op de foto met droge vlieg
Lijkt er verdomd veel op ;D

Perry

Raymond

Mooi mannen, dat zijn toch de betere visdagen als je de grootte van de vissen ziet. Echt top hoor!
::wtf::

Koen

Quote from: golddigger on April 14, 2012, 08:14:29
Volgens mij heeft hij die al
Kijk maar op de foto met droge vlieg
Lijkt er verdomd veel op ;D

Perry


Die heeft Rob me al geleerd inderdaad :)

Egon

Mooi verslag en veel foto's.
Goh wat is het bij mij aan het kriebelen om te zwiepen met het stokkie bij de oosterburen.
goed gevangen ook en de vangsten gaan gelijk op met je vismaat

Groet Egon

Koen

Ja we hebben beide goed gevangen, maar hij baalde wel dat ik altijd net iets meer ving :P de laatste dag stond hij "voor" met 3-1 en super blij maar ik wist me terug te vissen naar 4-4 en dan met 6-8 te "winnen"

Tis natuurlijk geen wedstrijd, we hebben beide heerlijk gevangen en 3 dagen met een dikke grijns op onze muil staan vissen :) Vorig jaar hebben we samen in 4 dagen 26 forel gevangen en waren toen helemaal blij. Nu hebben we dat in 1 dag bijelkaar gevist dus jah. wij hebben een super tijd gehad :) heb zelfs mijn kop verbrand :P

johannes

dat is lekker geweest

het probleem met 2 nimfen in de knoop kan wel eens komen door een zijlijntje wat erg lang is op de 4 de foto als je die eens inkort naar onder de 10 cm gaat het al een stuk beter.

Rossie69

Leuk foto verslag Koen.
en zekers een paar mooie forellen tussen zitten.

ha zo,n grijns zou ik ook zekers hebben :)