Stadtkyll ASV Kronenburg, vergunning gewijzigd en minimale vangsten.

Started by scoelie, April 24, 2017, 08:03:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoelie

L.S.,
Sinds enkele jaren bezoek ik met mijn vliegviskameraden regelmatig het Kyll traject in Stadtkyll. Vanaf dit jaar heeft men voor gasthengelaars het traject van het stuwmeer tot aan het tankstation tot verboden gebied verklaard maar ter compensatie een deel van Junkerath tot Gönnersdorf toegevoegd. De prijs voor een dagvergunning is tevens verhoogd van 15 tot 20 euro. Dat terzijde.
De vangsten waren dit jaar nihil (2 * in april de lijntjes gestrekt). Ik ben benieuwd of meer forumbezoekers dit herkennen of dat ik en mijn kameraden moeten gaan twijfelen aan onze capaciteiten
in afwachting van jullie reacties,
Pascal

Rossie69

elke zomer gingen we naar dat traject toe was heel mager.
kan ook komen door de hitte,van toen en het waterpeil.

toch wel goeie vangsten gehad op dat stuk,laatste 2 jaar mager.

p.forel

Vis ligt nog vrij vast op bodem is nog te koud snachts daar

Troutbuster

Broeders!

Ieder jaar wel een paar keer geweest, nagenoeg altijd met redelijk succes!!

Aanstaande zondag 30-04-17 gaan we (Peter Bronco Billy en ik) weer eens polshoogte nemen!

Jammer dat het stuk vanaf Stadtkyll tot Kronenburg er niet meer in zit voor ons gastvissers!!

Mijn mooiste vlagzalm, tot onze Noorwegen trip mijn grootste, 43 cm, kwam uit dat stuk!!

In ieder geval heeft de "Raging Bull" Herman, nu rust!!! ;D ;D

Bericht volgt uiteraard!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Broeders!!

Afgelopen zondag met Peter "Bronco Billy" Lambrechts, en Gerrit "Sleutien" Werff, en ik zei de gek, naar Stadtkyll getogen voor een dagje Kyll.

Met de wetenschap dat ASV Kronenburg een heel mooi deel van de strecke uit de gastenvergunning gehaald had, benieuwd naar het "extra" stuk voorbij Junkerath.

Maar eerst de bekende stek bij de REWE bevist, altijd mooi en goed voor een aantal mooie forellen

Strak blauwe lucht en een aangenaam zonnetje dus aan de gang

Het water bleek erg laag te staan, ogenschijnlijk "leeg" en glas helder (dat dan weer wel!!)

Ik haakte al snel een mooie bak van een hoogzwangere kopvoorndame van 50+



maar verder geen aanbeten, ook niet in de pooltjes die normaliter altijd een aantal forellen opleverden

Na de lunch de ondergrens maar eens opgezocht en na wat speurwerk en omleidingen (vlooienmarkt in Junkerath) dachten we de ondergrens van de strecke gevonden te hebben

Dachten we, want na een paar mooie dikke forellen en wat missers werd ik door een Duitse broeder in Petrus aangesproken, met de vraag hoe ik er toe gekomen was te vissen waar ik viste??

"Dit is een privaat stuk, 2 km stroomop en 2 km stroomaf is van mij en hier worden geen dagkaarten voor uitgegeven"  verkondigde de verder erg vriendelijke Duitse mijnheer

Om verder geen gedonder te krijgen zijn we maar weer "opgekrast" en de laatste uurtjes op het begin stuk gevist, de Kyll in en voor Junkerath bleek nauwelijks te bevissen!

Nog wat missers op de droge vlieg en de vangst van een mooie baars, en Gerrit die op de valreep toch nog een forel verschalkte bleven we visloos en hadden we honger!!

Bij "Salz und Pfeffer" in Kronenburg een heerlijke maaltijd genuttigd en weer 300 km huiswaarts met toch een beetje wrang gevoel over de matige vangst, en het missen van het doorgaans mooiste stuk Kyll aldaar!

Thuis gekomen zat het me toch niet lekker, wat betreft het vissen op het zogenaamde "privaat" deel!!

Na google maps geraadpleegd en het kaartje van ASV Kronenburg er overheen gelegd te hebben bleek dat de vriendelijke Duitse broeder, een stereotype Duitse "blaaskaak" was want we zaten idd verkeerd, maar dan ook maar nèt, ik schat 100 meter en zeker geen 2 kilometer!! (Gerrit stond zelfs in het juiste stuk, en baalt van de mooie dikke forellen die hij zag maar in eerste instantie niet mocht vangen!)

We gaan dus zeker nog eens terug want het stuk wat zogenaamd prive zou zijn is weldegelijk het extra stuk van ASV Kronenburg en erg visrijk!!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

wh82

Schitterende kopvoorn!!
Soms vraag ik me af waarom we ons zo druk maken om forel als ik zulke kopvoorns zie of vang..
Ok, als je forel vangt weet je vaak weer waarom, maar die kopvoorns.. fantastisch!

Lean

Troutbuster, die dikke forellen, lagen die ter hoogte van de brug over de spoorlijn?

Troutbuster

Lean,

stroomafwaarts van Junkerath vanaf de (nieuwe) ondergrens van de strecke stroomop!!

Zie ook, 

http://www.asv-kronenburg.de

Succes en groet




"Petri Heil"


gijsie20