karper

Started by maurice, December 19, 2010, 12:12:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

dartmayor

Een mooie carpbol:





Hier een svs om deze te maken:

Carpbol
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

A{b}r{a}xa{s}

een broodvlieg in allerlei varianten denk

zoiets als dit : link

HappyFisherman

M'n neefje neemt daarvoor een hele grove spons (net natuurlijke spons). Lijkt net echt een stukkie brood en vangt zelfs op dressuurwater (lees gemeentevijver :D)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert



Neem een goeie karperhaak, binddraad over de volle steel aanbrengen en aan het eind een knobbelte binden zodat de spons daar niet makkelijk overheen kan. Een heel dun laagje secondelijm op het binddraad aanbrengen, stukje spons op de haak prikken. Even in model knippen/plukken en gaan met die banaan!

Groet,
Gert

Gerrit72

Lijkt net echt een stukkie brood en vangt zelfs op dressuurwater (lees gemeentevijver )

Leuke creaties! Lijkt mij (gezien het immiteren van iets wat de karper als eetbaar herkend) dat dit soort 'vliegen' JUIST vangt op dressuurwater. De karper kent het aas en met de vlieglat kun je het op grotere afstand (i/d zone die de karper veilig vindt) aanbieden dan de doorsnee visser.
(T'is maar een idee vanuit mijn karperachtergrond, ben vliegvisser in opleiding; 'correct me if I'm wrong'.)  ;D 
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Als je bruin brood wil moet je de spons even bakken ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

volschubeke

Quote from: Gerrit72 on March 13, 2012, 11:25:04
De karper kent het aas en met de vlieglat kun je het op grotere afstand (i/d zone die de karper veilig vindt) aanbieden dan de doorsnee visser.
(T'is maar een idee vanuit mijn karperachtergrond, ben vliegvisser in opleiding; 'correct me if I'm wrong'.)  ;D 

ik zal je even verbeteren. met een controller kun je veel verder inwerpen. ik heb zelf al karpers gevangen op 120 meter uit de oever aan de oppervlakte met behulp van een voerboot

HappyFisherman

Ik heb geen 90 meter backing op mijn reel ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Quote from: HappyFisherman on March 14, 2012, 17:25:44
Ik heb geen 90 meter backing op mijn reel ;)

Ik wel.
Maar geen voerboot ;D

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: HappyFisherman on March 14, 2012, 17:25:44
Ik heb geen 90 meter backing op mijn reel ;)

wij losten dat vroeg op door om een plas/vijver heen te lopen terwijl 1 persoon bij de hengel bleef, een korst in het water te werpen, terug te lopen en dan voorzichtig de lijn strak te trekken (werkt alleen als de plas niet te groot is en er geen bomen en dergelijke staan)

ohja...werkt ook niet als er veel eenden rondzwemmen  ::blozen:: ::blozen:: ::blozen:: ::fluiten:: ::fluiten:: ::fluiten::

volschubeke

omlopen op een water van ongeveer 33 hectare wordt moeilijk. maar het is een optie

Gerrit72


Leuke creaties! Lijkt mij (gezien het immiteren van iets wat de karper als eetbaar herkend) dat dit soort 'vliegen' JUIST vangt op dressuurwater. De karper kent het aas en met de vlieglat kun je het op grotere afstand (i/d zone die de karper veilig vindt) aanbieden dan de doorsnee visser.
;D [/quote]

Daarom stond er ook 'doorsnee visser'. Zelf viste ik op Du Der op 300 meter, waarbij we met een helicopter het aas uitzetten en voerden, waarna Andre Kuipers aan me doorgaf, wanneer het aas was genomen  ;).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}

Bleef hij dan met diezelfde helikopter boven het aas vliegen ? ;)

Gert

Quote from: Gerrit72 on March 16, 2012, 09:49:55
.... waarna Andre Kuipers aan me doorgaf, wanneer het aas was genomen  ;).

Geef vliegvissers de ruimte  ;D

jur606

Ik stap wel in de kajak en ga binnen werp afstand liggen :)

mmmm op een 4 moet karper te vangen zijn begreep ik dus toch maar eens proberen binnenkort (in iedergeval zorgen dat ik het bij heb :))
want vorig jaar heb ik grote zeker richting meter karpers gezien op een groot water bij mij in de buurt :)) (waar ook grote voorns en brasems)



vliegvisserdorian

Filmpje van een maat van me, kwam ik net tegen hier pakken wij ze meestal op als ze actief aan het azen te krijgen zijn door middel van katte/honde brokken of brood
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jTm66afdAEc

R.S.N Flyfisher

Die heb ik toevallig vanmiddag gebruikt om te knuppen  :D

vliegvisserdorian

Haha en is het geklukt?  ;D

André_84

hier een fanatiek karpervisser / vliegvisser in opleiding. Ik ben nu toch al de nodige keren op pad geweest om karper te belagen met de vliegenlat. Erg leuk en leerzaam om te doen, de ene keer weliswaar succesvoller dan de andere keer. Het blijft toch wel een beetje zoeken naar wat nu de beste vlieg is, ik word tot nu toe toch redelijk vaak geconfronteerd met vissen die de bijgevoerde brokjes rondom de vlieg eten, maar de vlieg zelf mooi laten liggen...

Zijn er hier vissers die wel de winnende combi hebben ontdekt? De sponscreaties die ik hier voorbij zie komen zien er wel overtuigend uit moet ik zeggen, wellicht die nog eens proberen. Ik heb wel het idee dat schuimcreaties (en misschien ook sponscreaties?) het nadeel hebben dat ze een te hoog drijfvermogen hebben. Ik heb het idee dat dit de reden is dat ze de 'vlieg' vaak bij het opnemen meteen weer uitspugen. Benieuwd hoe andere ervaringen hier zijn.

Joost S.

Ik niks nog. Heb het ook opgegeven voorlopig.

Moet me weer even op laden voor de karper met de vlieg. Even weer wat klein spul vangen met mijn 5je, dat loopt als een tierelier.