2e keer gevist en steeds meer gevangen! :) (op lokal slootjes)

Started by jur606, May 08, 2012, 09:47:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

Ik ben de laaste tijd vrij druk en helaal niet altijd tijd om te vissen, heb er toch nog 2 keer een lokaal rondje kunnen uittrekken.
(komt deze week hout voor mijn niuwe schuur en is het verlopig over en alleen maar schuur bouwen)

1e sessie begon al vrij snel met een paar kleine voorntjes op een nimphje.

Toen ineens uit het niets ZOEFFFF weg verklikkertje tikje hangen.



He deze is een stuk groter als de kleintjes tot dusver :P (cool)

Ook deze sessie op zicht een karper gehaakt, met heel klein wit vliegje?
Mmaar niet goed en deze schoot na 1 keer draaien los.

2e sessie
Was gisteren na een half uur nog geen aanbeet te hebben gehad en best stuk gelopen.
In voor mij bekend slootje de karpers gaan pesten, wit vliegje eraan en jah hoor direct een aanbeet, en ja hoor direct weer los (toch maar iets creeren met wat grotere karper haken)

Daarna doorgelopen zag ik wat voorzichter activiteit in de oppervlakte, ok droge vlieg eraan en eens proberen gooi paar keer niks.
Zie een schooltje vis aankomen, van tussen de 5 en 15cm, dus vlieg ertussen en direct pakt een visje de vlieg, mijn mond valt open en denk wow het werk echt.
Natuurlijk vol verbazig vergeten aan te slaan, en geen kans meer gekregen in de oppervlakte hierna

Daarna bij een mooi helder stuk van 1 tot 1,5 diep zag ik veel kleine vis hier heb ik in +/- half uur een visje of 15 gevangen





Kleine impressie.

Vind het niet hele geslaagde telefoon foto;s (volgende keer de camara weer mee)

Werpen gaat steeds beter,en ik begin er enigsinds handigheid in te krijgen (haak bijna geen bomen of andere dingen meer, En tot een meter of 10 krijg ik goed de lijn weg, en ook redlijk op de plaats die ik wil.
En tot een meter of 15 krijg ik wel lijn uit mijn hengel (maar is betje de grens nu, ik voel ook precies wat ik verkeerd doe op dat moment, maar heb maar paar plaatsen waar ik die 15 meter eruit kan gooien). Komt wel goed.

Nu eerst een schuur bouwen.



Hilco

Leuk he , in het begin geloof je niet dat ze in dat lokkertje bijten , maar ze zien er echt iets te eten in .

Vorige keer, tussen allemaal bladeren en andere drijfzooi in, pakten ze keurig mijn vliegje er tussen uit.

Inderdaad het werkt echt  8)

Jasper

Die bovenste is roofblei volgens mij. Hoe dan ook; mooi resultaat!

jur606

ja denk ook roofblei tje,

onderstel lijkt wel een posje (na thuiskomst begon ik te twijfelen baars/posje) maar heb helaas geen goede foto gemaakt


Gewo

Onderste is volgens mij een schele, baarsje heeft grotere bek en zou je strepen moeten zien. Ben natuurlijk geen bioloog :)

maurice

lekker gevangen dus.
vooral door gaan.

onderste is zeker een pos en de bovenste een roofbleitje
::bbq:: ::proost:: ::proost::


Gerrit72

[visueel gehandicapte pos! Dat zou een mooi scheldwoord zijn Hilco! ;)

Leuke impressie van lekker 'knoeien' met je vlieghengel (krijg direct aandrang om ri waterkant te gaan).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jur606

ik ook alleen ben ik aan het werk,
Gelukkig komen er geregeld halfe moessons over en denk ik acht nu mag het regenen :P)


"Erge" is alleen dan vliegvissen wel heel leuk aan het worden is, en ik nu alweer een beetje aan het zoeken ben naar een denk #7 om die karpers bij ons in de sloten eens het leven te gaan zuurmaken #4 is echt te weinig om weerstand te kunnen bieden (was het al) zeker nu langzaam de waterplanten weer terugkomen.



Gerrit72


Aan het werk?! en dan toch op het forum? ;D (hier hetzelfde ;))

Als de karpers niet te groot zijn (en je niet veel wil uitgeven) is een Shakespeare Odyssey 6/7 misschien een aanrader (bevalt mij goed).
Dit is een 9ft stokje, die als je even googled voor rond de 25 euro nieuw te koop is.
Ik zou alleen niet de shakespeare alpha reel erbij kopen (zie topic over de Odyssey).
Voor het geld onvoorstelbaar veel hengel, val je je nooit een buil aan.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gewo

Of een setje van Arca kost rond de €60-70.= helemaal compleet

rein

zien er mooi uit!! heb net mn eerste poldervis weer eens kunnen vangen, maar dan ook wel gelijk een grote ruisvoorn :)

leo


jur606

gisteren avond was het toch droog en zowaar beetje zonnig, snel hengeltje gepakt,
(zal 1 van de laatste keren zijn komende tijd, komt morgen heeel veel hout en mag ik een schuur gaan knutselen dus daar gaan alle vrije uren heen)

Ben begonnen bij een stukje waar het redelijk gooien is. (hoge bomen en redelijk ruimte achter je)
Na min of 3-4 vergreep een baarsje zich aan de red tag nimph.
Op het moment dat die onthaakt is zie ik een meter of 13-14 uit de kant een stuk of 10 shimmen door het water glijden, gauw 5 6 meter extra van de reel gerost.
(Oh wacht gistern nog gelezen dat het met veel enthousiastme en dan werpen vaker fout ga met wat verdere worpen (voor mij dus richting de 15 meter)
Ok diep ademhalen en rustig opbouwen 2-3 valse worpen en vlop de lijn schiet uit mijn handen en vliegt super mooi door de lucht, land deze keer heel rustig op het water.
WOW die was mooi en ook excact waar ik die wilde hebben  ::)
En eigenlijk sta ik mezelf te complimenteren met de mooie worp of ik sta al met een hele kromme hengel.
Na een leuke dril schepnet van mijn rug af en mocht ik een platte stink brasem scheppen meet deze platte op 22, eh nou ja zal wel ben blij maakt niet uit)
Daarna nog 4 iets kleinere gevangen. (tussen de 40 en 50cm)
Kom ik thuis kijk ik nog eens naar het meetlintje blijken de cm aan de andere kant van lintje te staan  :o (waren inches) ruim 55cm dus lekker hoor.

Heb weer super genoten van 2 uurtjes.

Hilco

Die meetlatten/linten hebben in de bouw al vele onkosten opgeleverd  :P

leuk man dat je zo lekker gaat  ;)